Bruna flytningar i v.6 (5+5).. Blir orolig.

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Bruna flytningar i v.6 (5+5).. Blir orolig.

Inläggav TeeAnn » 16 sep 2012, 22:05

Hej!

Jag är i v.6 (5+5) och idag när jag skulle torka mig kom lite rosa brunt på pappret.. Blev jätte orolig och ledsen. Efter detta vid varje toabesök så är det nu bara bruna små smala trådar när jag torkat mig, ibland inget alls utan bara lite beige lr inget.. Blir så nojjig då detta är min första graviditet och vi längtar verkligen efter det här lilla livet som växer i mig. Jag hoppas det inte kommer mer eller massa blod.. Någon mer som varit med om detta? Tror dock att det är vanligt och hoppas att det är normalt..
TeeAnn
Alltid online

BF: 130630
Status: Lycklig blivande mamma

Re: Bruna flytningar i v.6 (5+5).. Blir orolig.

Inläggav Ami1987 » 16 sep 2012, 22:38

Hej. Jag tror inte du har anledning att oroa dig. Det hände mig en gång i v.8 också men inget mer och nu 18 v senare sparkar en stark liten krabat inom mig!
Trots att det är svårt så försök att inte oroa dig, det kan nästan vara värre för den lilla med din oro än det lilla kladdet.
Håller alla tummar och tår för dig/Er att det ska vara bra ändå :)
Ami
20121226: Världens bästa Kelsi föddes på Malmö KK!
Ami1987
Stammis

BF: 121221
Status: 26 dec föddes Kelsi! <3

Inläggav TeeAnn » 17 sep 2012, 17:16

Idag har det kommit mer.. Ibland rosa på pappret, ibland bruna kletiga trådar.. Jag känner mig så otroligt nere. Har ringt men ska avvakta säger dem... Nyss kom det bara mörkare kiss (blandat antar jag) lite som beige på pappret innan. Innan kom det en större tråd med brunt mörkt.. Jag har inte ont och brösten ömmar fortf men känns som jag ska ha den vanliga oturen när det gäller mig. Att min kropp är värdelös, så känner jag just nu.. Hur länge varade det för dig? Hur var det? Hur mkt och färg?
TeeAnn
Alltid online

Inläggav smultroon » 18 sep 2012, 10:19

Det behöver inte vara någon fara så ha lite is i magen!

Jag blödde non stop vecka 6-8 (alltså i tre veckor). Inte mkt med konstanta blodblandade flytningar. Vissa dagar lite mer, andra lite mindre. Gjorde ett VUL som visade ett tickande hjärta och läkaren sa att jag blödde från livmoderstappen.

Sedan har jag haft 2-3 st lite större blödningar, den senaste i vecka 16 med massa blod, klumpar och hela kittet. Hela tiden har mitt lilla troll mått helt utmärkt. Växer som hon ska, bra hjärta, bra test-resultat etc.

Nu är jag i vecka 22 och känner min lilla goding i magen dagligen.

So hang in there! Och be om ett VUL så fort du är i vecka 6-7 så det är möjligt att se hjärtat!!!

Håller tummarna!
smultroon
Nykomling

BF: 140915
Bor: Utomlands

Inläggav TeeAnn » 18 sep 2012, 11:18

Idag blöder jag och har som mensvärk, väldigt jobbigt att stå upp. Var vid barnmorskan i morse och ska ringa vårdguiden efter tre tyckte de och boka in mig till imorgon. Helst vill jag in idag. Jag mår riktigt skitdåligt. Det är färskt blod som kommer och hela tiden nu.. :(

Hur mkt blödde du? Hur kändes det? Tror att det är kört för mig men hoppas ju att det är normalt.. Går in i v7 (6+0) idag om det skulle finnas nåt liv kvar..
TeeAnn
Alltid online

Inläggav smultroon » 19 sep 2012, 04:43

Stackare! Vet precis hur det känns. Oron... Usch!

För mig så hade jag aldrig ont, kände ingenting i magen. Jag har lixom bara blött. I början (vecka 6-8) var det som sagt blodblandade flytningar som eg inte ökade i mängd (om jag inte hade sex, då kom det massor).

I vecka 16 hade jag en stor blödning som kom på natten. Den kom från ingenstans. Vaknade av att det kändes blött, gick på toa och då kom det massor av blod och klumpar. 5 min senare var det över och jag hade lite blodblandade flytningar i några dar.

För min del så tror jag att det varit bra tecken att jag aldrig haft ont och att blodmängden inte direkt ökat (förutom en gång då).

Jag har läst på massor om blödningar (finns hur mkt som helst om du googlar på engelska). Alla olika symptom verkar vara ok så det enda man kan göra för att veta säkert är ett UL. Du borde vara så pass långt gången att det går att se.

Håller tummarna för dig!!!!
smultroon
Nykomling

BF: 140915
Bor: Utomlands

Inläggav TeeAnn » 19 sep 2012, 06:39

Jag har tid kl två idag hos gyn och ska kolla.. Tror tyvärr att det är kört för den här gången.. Trots att mina bröst känns lite fortf så känns det ändå som dem börjat bli mindre igen.. Man kanske bara inbillar sig.. Men igår blödde det ju hela dagen.. Men jag kände mig fortf gravid! Nu när jag vaknade kände jag mig jätte deppig...

Det slutade göra om igår vid lunch iaf så hade bara som mens värk i några timmar. Får se hur det blir idag då jag måste till jobbet innan jag åker..
TeeAnn
Alltid online

Inläggav TeeAnn » 19 sep 2012, 13:30

Idag blöder jag jätte lite skillnad mot igår, känns som det börjar avta. Skönt det iaf. Är fortf nervös inför besöket på gyn men ska bli skönt..

Det konstiga är att idag känns det verkligen som livmodern växer... Kan det kännas så i livmodern efter ett missfall?
TeeAnn
Alltid online

Inläggav <pyret> » 19 sep 2012, 16:49

håller tummarna för dig att det går bra på gyn. Skriv o berätta sen när du kan o hinner.. skönt att du blödigt mindre idag
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav TeeAnn » 19 sep 2012, 17:09

Det blir ingen Maj bebis för mig.. Det var tomt så det var ett missfall. :,( Får tänka att det e positivt att det var så pass tidigt och att jag nu har slutat blöda helt så det var inte så långvarigt.. Desto snabbare kan vi köra på igen...

Hon tyckte att vi skulle vänta med att få mensen om en månad och sen försöka igen men jag vill ju börja så snabbt man kan.. Hur är det med risken för missfall igen då? Jag vill så gärna ha en liten bebis med min sambo.
TeeAnn
Alltid online

Återgå till Gravid forum
Annons: