byta jobb..

Här diskuteras allt möjligt.

byta jobb..

Inläggav Maiyah » 17 jan 2008, 22:56

suck jag har lite ångest över mitt jobb så jag håller på att fundera på att byta karriär. Det jobbiga är att min kille är helt oförstående och tycker att jag är dum i huvudet. Vad ska man göra för att få honom på min sida.

Jag jobbar som konsult på ett amerikanskt företag vilket för det mesta innebär ca 50-60 timmar i veckan, minst, samt att en hel del tid är i andra länder..det är ett roligt och utmanande jobb och jag trivs bra även om det kan bli lite stressigt ibland. Är utbildad civilingenjör i datateknik..

Blev mamma för ett par månader sedan och livet vändes upp och ner, Kaspian var inte alls planerad men nu finns han och är hur underbar som helst. JAg vill verkligen ha tid för honom även efter mammaledigheten. Dessutom har jag ett arabsto som jag verkligen älskar och vill ha tid för. Hon är utlånad till avel ett par år så hon bor inte hos mig nu men jag saknar henne varenda dag.

Jag har därför börjat fundera på att plugga in lite pedagogik oh sånt och bli lärare istället. Mycket sämre lön men massor med mer tid!!

Tyker ni att jag är helt knäpp? Hur viktig ska karriären vara för en? Ett "vanligt" 8-5 jobb känns inte heller aktuellt, Man får ju ingen tid till sina barn då heller om båda jobbar heltid och man vill ju hinna njuta innan de blir stora!!

/Elin
Maiyah
Alltid online

Inläggav Taweret » 17 jan 2008, 23:22

Du är inte alls knäpp om du vill byta karriär men frågan är ju om lärare är det bäst just nu. Det är lågkonjuktur för lärare ett par år frammåt i tiden fast det är klart när du är färdig så börjar det nog vända uppåt igen i så fall.

Lärarjobbet är ju inte heller något 40 tim jobb direkt fast det går ju att styra över sin tid en del iaf. Jag säger inte detta för att skrämma dig eller något men bara att du kanske ska tänka ett varv till eller att du är medveten om det innan du gör ditt val.