Cerazette stop o bli gravid

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Cerazette stop o bli gravid

Inläggav Marnet » 11 mar 2011, 07:54

Det jobbiga just nu e inte att jag inte får plus på stickan eller så men jag har verkligen massa känningar mår lite illa på morgonen ömmar o molvärker både i livmodern o brösten, lite svullen o huvudvärk o vita flytningar... Så jag känner mig faktiskt gravid o om jag inte e de så får gärna mensen komma nu :D
Marnet
Stammis

Status: Väntar o längtar efter en 4a!

Inläggav nuså » 11 mar 2011, 14:49

När jag slutade med Cerazette tog det ca 3 månader att få igång en ordentlig ÄL och mens. Hade knappt mens och ingen ÄL att tala om, tredje mensen var ordentlig med mensvärk, svullnad och humörssväningar, efter den kom en rejäl ÄL och det tog sig då :)
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap som behandlades med methotrexate i juni -12
Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Inläggav nuså » 11 mar 2011, 14:51

Det du beskriver hade jag också när jag slutade med dem, mensen blev hela 17 dagar sen till slut!
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap som behandlades med methotrexate i juni -12
Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Inläggav Jess74 » 16 maj 2011, 21:10

Hej! Jag slutade med cerazette i februari efter att ha ätit dem i 2,5 år. Fick en blödning ca 5 dagar senare och efter det har mensen kommit med exakt 4 veckors mellanrum. Precis i början när jag slutat med dem så hade jag en massa graviditetssymtom men de försvann snabbt. Har ganska riklig mens men inte långvarig, runt 3-4 dagar ungefär och inga större smärtor heller. Håller tummarna för att du snart har en liten i magen

Kram Jess
Jess74
Stammis

BIM: 110603

Inläggav karinb87 » 15 jun 2011, 22:29

hej..
jag har en fundering. slutade med cerazette för 1 ½ vecka sedan, och jag och min kille har aktivt sexliv. båda vill ha barn.. men dom senaste två dagarna känns det som någon dragning i äggstockarna,kissar mera och är super trött hela tiden.. har inte fått mens efter jag slutat med dom.

behöver lite hjälp...någon som vet mer??
kram karin
karinb87
Nykomling

Bor: kolbäck
Status: försöker bli gravid

Inläggav rookies » 19 jun 2011, 20:15

Hej!
Jag slutade med Cerazette i Februari för att jag & min sambo kände att vi ville försöka skaffa barn efter snart 10 år tillsammans. Hade då varit totalt mensfri i typ 3 år, men mensen kom igång ganska omgående & har sedan dess varit väldigt regelbunden enda tills förra veckan då mensen bara varade i 1½ dag ( i vanliga fall har mensen varat i 5-6 dagar ).. Jag hade &så en fruktansvärd mensvärk första dagen, kunde knappt stå upprätt .. Vet inte vad som hände, nån som vart med om samma?

Kram
/F
rookies
Nykomling

Inläggav karinb87 » 20 jun 2011, 13:12

min sticka idag visade inget ens i kontrollrutan.. så måste köpa ett nytt test..
har molande värk i nedre delen av magen,mår illa och trött, även huvudvärk....
ska jag göra ett nytt test..
karinb87
Nykomling

Bor: kolbäck
Status: försöker bli gravid

Inläggav PiaH12 » 16 jun 2017, 18:18

Tydligen så är det vanligt med blödningsrubbningar när man tar Cerazette, i synnerhet i början: [url]https://www.medilico.com/se/minipiller/cerazette#biverkningar_och_blödningar_med_cerazette[/url]

Men det vanligaste verkar ändå vara det som hände mig - att man helt blir av med mensblödningarna efter ett par månader.
PiaH12
Nykomling

Föregående

Återgå till Vill bli med barn