Annons:

Cerazette stop o bli gravid

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Cerazette stop o bli gravid

Inläggav Marnet » 09 mar 2011, 08:22

Slutade med min cerazette den 24e feb sitter nu här med värsta mensverken som har hållt på sen bara några dagar efter jag slutade med dom... Det jobbiga e att inte ha nån BIM att gå efter ,eftersom jag inte har nån aning om när ägglossningen kommit igång igen Hoppas ju naturligtvis på att slippa mensen o bli gravid direkt :D . Har vart i stort sett blödningsfri innan med pillrena...

Ni som slutat med cerazette hade ni mycket o mensvärk länge innan mensen kom? I vanliga fall kanske jag får mensvärk en eller ett par dagar innan mensen kommer...
Marnet
Stammis

Status: Väntar o längtar efter en 4a!

Mitt Krypin

Re: Cerazette stop o bli gravid

Inläggav anile » 09 mar 2011, 09:50

Jag har inte ätit cerazette, men när jag slutade med mina piller fick jag ägglossning enligt en normal cykel direkt, dvs ca två veckor efter stoppet. Jag skulle gissa att den mensvärk du känner är din ägglossning. Men det kan ju naturligtvis bero på att du har hormonomställningar i kroppen just nu när du slutat med pillrena.. En del får ju vänta ett tag på att ägglossningen ska komma igång efter pillerstopp.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Sera » 09 mar 2011, 15:22

Jag har inte heller tagit Cerazette, men jag slutade med mina Mercilon förra veckan och efter 3 dagar fick jag väääärldens mensvärk och på 4e dagen kom mensen. Vet inte hur Cerazette funkar, men så fort jag slutat med p-piller eller om det är "sockervecka" så får jag allid min mens direkt. Men allas kroppar fungerar olika.
Nu är det ju snart 2 veckor sen du slutade så det kan ju vara ÄL.. vänta några dagar till, sen får du väl ta gravtest/gå till BM.
It takes 2 to tango

Bild
BildMake an ovulation ticker
Användarvisningsbild
Sera
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav er1ka » 10 mar 2011, 05:58

Hej,

Jag har inte heller ätit cerazette, men när jag slutade med mina p-piller tog det 2 månader innan min mens kom tillbaka (förutom den normala "pillerblödningen") jag hade ätit p-piller i 9 år.

Erika
er1ka
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Marnet » 10 mar 2011, 08:21

Om jag har fattat rätt så brukar de gå fortare med cerazette så jag kan ju alltid hoppas att de tagit sig fortf ingen mens iallafall!! :D
Marnet
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav MsKanada » 10 mar 2011, 09:10

Jag slutade Cerazette i mars 2010. Fick mens i juni, men ingen ägglossning. Ingenting hände därefter förran första ägglossning som kom i oktober 2010. Bliv gravid då. Men för mig tog det 7 långa, svara månader innan ägglossning kom igång. Jag träffade gynekologer som sa att det är inte alls ovanligt att det tar 6-12 månader efter man slutar. Cerazette stannar hela ägglossningsprocessen, så det är inte konstig att det kan ta väldig lång tid för kroppen att förstår hur man börjar om.

Hoppas det går snabbare för dig än det gjorde för mig, men jag vet att jag ska aldrig äta p-piller igen. Hade ingen aning att det strulade med hela kroppen så. Lycka till!
Bild
MsKanada
Nykomling

BF: 110711

Mitt Krypin

Inläggav Marnet » 10 mar 2011, 09:24

Oj, måste va jobbigt o inte ens få igång nån ÄL!! Nu har ju jag inte ätit dom här innan mina förra har jag haft hormonspiral hade ingen mens då heller o första tog 2 mån o med andra 3 mån.
Marnet
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav lucen » 10 mar 2011, 21:41

Det är tydligt att det mycket olika hur olika personer reagerar på hormontillskott. Jag har ätit Cerazette och hade ingen mens. Jag fick första ägglossning 2-3 veckor efter att jag slutat. Det visade sig att jag blivit gravid på första ägglossningen! Men som man kan se på andra inlägg i samma fråga så varierar det mycket.
lucen
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Je78 » 11 mar 2011, 00:15

Det är väldigt olika. Jag börja med vanliga p-piller sen fick jag gå över till Cerazette så jag hade ätit p-piller i 9år. Trodde det skulle ta lång tid innan jag skulle bli gravid när jag väl sluta. Men så blev det inte, istället så blev jag gravid första gången när jag fortfarande åt Cerazette. Så snacka om att jag blev chockad när plusset kom.
Som sagt va, det är väldigt olika.

Lycka till.
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Mitt Krypin

Inläggav Livingdream89 » 11 mar 2011, 01:33

Jag slutade med cerazette den 1 Mars, har haft p-stav innan i 3år, Gick över på cerazette i Deceber. Så jag har inte tagit dom så länge.
Har ännu inte fått min mens. Hoppas de inte tar lång tid :)
Livingdream89
Nykomling

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: