Chans att plussa sent?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Chans att plussa sent?

Inläggav Eviluskan » 23 sep 2019, 16:24

Runt den 16:e augusti hade jag ägglossning om jag ska följa min app (flo som jag noterat händelser under ett års tid i). Känner att jag fått hyfsad koll på hur min kropp reagerar under menscykeln.

Jag har PCOS och vet såklart inte om jag ägglossar varje månad. Men jag har det senaste halvåret ändå haft relativt regelbunden mens. Min cykel har varierat från 32-36 dagar.

Men efter förra ägglossningen började jag känna en illamående känsla som höll i sig. Tänkte då att jag kanske hade blivit gravid trots allt.. Men sen lustigt nog kom mensen, men redan på dag 28 vilket inte hänt mig tidigare- och istället för 4 dagar så varade den 2,5 dag. Gjorde gravtest och som visade negativt. Så släppte tankarna att jag var gravid.

Men illamåendet har fortsatt- det är inte mkt.. men det är nästan en lätt känsla som jag får när jag är bakis. Mina bröst har sedan några dagar innan den kortare ”mensen” varit ovanligt ömma och känns större. Både min sambo och vän har påpekat utan att jag sagt ngt till dom. Sa till sambon att jag testat minus och att jag omöjligt kan vara gravid.

Kan knappt gå i trappor utan bh utan att behöva trycka emot för att det inte ska göra ont. De sista tre dagarna har jag känt av obehagliga stick i bägge brösten. Och även fått flytningar som är lite lätt rosa/beige i färgen varje morgon.

Testade i morse igen med ett gravtest med tanke på att mina symptom inte släpper. Men som visade minus. Så nu måste det ju ändå vara helt omöjligt att jag kan vara gravid, men känns så lustigt. Har inte haft denna känsla i brösten innan.. och inte heller så länge med smått illamående! Men samtidigt skulle det ju innebära att jag skulle vara i v 7+2 om jag skulle räkna från den riktiga mensens första dag (om den andra i sep bara var någon genombrottsblödning).. så känns ju skumt att inte plussa.

Men finns det någon som varit med om liknande som fått negativa test och plötsligt får positivt efter flera veckor?
Eviluskan
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: