Charter med 7-månadersbebis

Resa utomlands eller inom Sverige? Dela med dig av dina erfarenheter.

Charter med 7-månadersbebis

Inläggav Darya » 14 maj 2010, 22:08

Hej allihop!

På söndag åker jag, min man och vår dotter till Rhodos på bröllopsresa. Vi ska vara där en vecka och det är all inclusive så vi behöver inte tänka på att leta restauranger och sånt. Vi har köpt UV-dräkt till Lily och även UV-hatt. Solskydd med faktor 50 till henne och 30 till oss. Vi har laddat upp med blöjor, barnmat, gröt och välling. Vagnen ska med också.

Finns det någon här som har rest med bebis i samma ålder och har tips på vad mer vi ska tänka på? :)
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Re: Charter med 7-månadersbebis

Inläggav grynet_å_jag » 14 maj 2010, 22:52

Hm, tycker det låter som att ni har förberett er väldigt bra. Vi har rest ganska mycket med Nils, tror att han vart utomlands fem gånger redan. Och jag har insett att det mesta finns ju att handla även utomlands om man kommer på att man glömt något. Välling är väl i stort sett det enda som inte finns. Något som dom kan va dåliga på är att ha barnstolar på matställen, men eftersom ni åker all inclusive så tror jag inte det blir ett problem för er. Ha det så himla skönt på semestern. Jag är bara liiiiite avundsjuk! :D
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Darya » 15 maj 2010, 13:29

Tack!!! :)
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav *nea » 15 maj 2010, 20:09

Mitt bästa tips är att fundera på hur ni ska packa vagnen på bästa sätt. De är experter på att ge dem ordentliga smällar i hanteringen och det är så trist att komma fram utan en vagn som funkar.
Någon ny leksak eller bok på planet är ett annat tips, som håller de sysselsatta en stund i alla fall. Bärsele är också toppen när man ska på och av flyget mm för att få armarna fria till packning och så. Och sen är den såklart bra om man vill göra utflykter eller t ex promenera på stranden där vagnen inte tar sig fram så bra. Men det beror ju på om barnet trivs i bärsele...
Vi reste till Thailand och Australien med vår tjej när hon var sju månader och det var en toppenbra ålder att resa i, de är så nyfikna på allt och gillar nya människor!
Om er lilla tjej kryper så kan det vara bra att tänka på att ha kläder som funkar att krypa i ute (dvs med tyg på knäna) tex strumpbyxor. Det är ju ett bra solskydd med kläder också, UV-dräkten lär ju vara blöt en del om ni ska bada och så.
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Återgå till Resa med barn