CLEARBLUE

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

CLEARBLUE

Inläggav jamila » 31 okt 2006, 07:02

Hej.

Tog ett Clearblue test igår (måndag) som visade ett + direkt. Det vågrätta strecket är inte lika starkt som det andra, jag vet att jag är gravid trots det. Men jag undrar vilket av de strecken i själva pluset (+) som ALLTID dyker upp, oavsett om man är gravid eller inte? Är det det vågrätta eller?

Sen en sak till. Den 9/9 fick jag en jätteblödning! Den kom helt oväntat, eftersom jag hade haft mens 2 veckor tidigare. Den här blödningen var precis som en mens, så det var ingen mindre blödning.

Tankarna börjar snurra lite nu, kan det ha varit så att jag har varit gravid ända sen i augusti? Eller var det ett missfall den 9/9, eller vad kan det ha varit?

Eller... Jag kanske inte ens är gravid!? 53 dagar sen den där blödningen iaf och ingen mens sen dess. Har väldigt spända bröst, speciellt när jag kliver upp efter att ha sovit.

Snälla hjälp mig! Vore SÅ tacksam för svar!!
Mamma till 2
jamila
Nykomling

Inläggav Tarus » 31 okt 2006, 07:36

är det 53 dagar sen blödningen så måste du vara gravid. för testade du igår och det var ett plus så har jag för mig att det står på bruksanvisningen att det kvittar hur svagt pluset än är så ett plus är alltid ett plus. det är vad jag har fått höra iallafall. pluset är inte det vågrätta utan det lodräta. det vågräta kommer alltid upp. jag har varit gravid en gång innan och jag hadde "mens" under ett par månader ändå. har hört att vissa kan ha det under hela graviditeten. men det kan även vara missfall. men för att tidbestämma när bebisen blev till så kan de göra ul.
MF 3/10-2008

BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Tarus
Alltid online

BF: 090929
Bor: skivarp

Inläggav jamila » 31 okt 2006, 09:02

Tack för ditt svar!

Pluset var definitift inte svagt, bara att det ena strecket (det vågräta) var svagare än det andra. Det lodräta strecket var superklart. Hmm... Betyder det då att jag är supergravid?? :roll:
Mamma till 2
jamila
Nykomling

Inläggav mandis04 » 31 okt 2006, 09:35

Hehe ja man kan ju undra ;)

Jag hade ett svagt plus, det lodräta syntes inte supertydligt men visste ju att jag var gravid, så ;)
Bild
Amanda 040516 - Min lilla prinsessa =)

-------------------
Bild
Julia 090525 - Min lilla prinsessa =)
Användarvisningsbild
mandis04
Alltid online

BF: 090525

Inläggav Catti » 31 okt 2006, 14:06

Grattis till plusset!!
BildBild
Användarvisningsbild
Catti
Alltid online

Inläggav jamila » 31 okt 2006, 17:17

Åh, tack... Men jag vet inte riktigt om jag fattar det ännu. Det här var inget planerat, och om jag ska vara ärlig så hade jag inte tänkt mig några fler barn alls. Min yngsta är 6 år och... jaa jag vet ingenting nu!

Är mycket därför jag undrar om jag kanske varit gravid ända sen Augusti. Förutom den mensliknande blödningen den 9 September som höll i sig i 6 dagar, så hade jag senaste mensen den 22 Augusti.

Känns så hemskt att säga allt detta här där ni alla försöker och kämpar för att bli gravida :(
Det är inte meningen att göra någon upprörd, och om jag har gjort det ber jag så hemskt mycket om ursäkt :(
Mamma till 2
jamila
Nykomling

Inläggav Catti » 31 okt 2006, 18:10

Jag blir inte upprörd iaf.. Jag förstår att ibland så kan man inte/ vill inte ha barn just nu.. Man kan inte tvinga sig o föda barnet bara för att man är gravid. Var inte ledsen för att det tar tid för oss andra, inte ditt fel..om du förstår vad jag menar..
BildBild
Användarvisningsbild
Catti
Alltid online

Inläggav jamila » 31 okt 2006, 21:26

Förstår vad du menar, skönt att du tar mitt inlägg som du gör :)

Det ligger en del förklaringar till varför jag inte hade tänkt mig några fler barn. Dels var jag nära att dö vid förra förlossningen och dels är jag nu 32 år - kanske ingen panikålder så där, men att börja om från noll igen... + att jag är diabetiker på allt det här. Känns inte direkt som några lysande förutsättningar direkt...
Jah, jag vet inte. Blir så osäker! :( :(
Mamma till 2
jamila
Nykomling

Inläggav jamila » 04 nov 2006, 03:17

Har fått tid till ett vul, men det är inte förrän på fredag. Kanske man kan få en rätsida på det hela då iaf :)
Mamma till 2
jamila
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: