Clearblue mkt tunt svagt blått plus, gravid??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Clearblue mkt tunt svagt blått plus, gravid??

Inläggav Fiore » 21 jun 2012, 13:32

Hej hej, gjorde ett test idag på morgonen dock inte vid första toalettbesöket ;). Hade köpt ett vanligt clearbluetest, tidigare när jag testat har det aldrig visat ens en liten skymt av plus. Såg direkt ett mycket tunt och svagt blått plus. Ibörjan Fick jag vinkla men nu syns det, inte starkt men det syns. Jag vet inte när det är BIM pga strul med förra mensen. Kan vara imorgon eller på onsdag nästa vecka.
Bröstvärtorna är ömma men inte någon större smärta. Har molande värk i magen, ibland som stickningar och igår lite "hållkänsla" långt ner.

Är det vanligt med spöksträck? Aldrig hänt mig tidigare. Köpte ett clearbluetest digital idag på lunchen men det visade inte gravid :(.
Fiore
Nykomling

Re: Clearblue mkt tunt svagt blått plus, gravid??

Inläggav Creusa » 21 jun 2012, 14:33

Så som jag förstått av andra så kan man få spöksträck. Men hur tunt är det? Om du är osäker kan du ju alltid ta ett till test med morgon urin. :)
Creusa
Nykomling

Inläggav Creusa » 21 jun 2012, 14:35

Gud missade att du skrev att du tog ett clearblye digital, ursäkta så mycket!

Vet inte om man ska ta clearblue på morgonen också. Hört att det är bäst att ta det då. Du kan ju alltid testa vänta ett tag till innan du testar. Kanske är för tidigt än.
Creusa
Nykomling

Inläggav anile » 21 jun 2012, 15:00

tycker du att strecket är en tydlig blå färg, eller skulle den lika gärna kunna vara en grå skugga? Jag rekommenderar tester som ger rosa/röda streck - de är lättare att tolka. Det behöver inte vara så att du inte är gravid bara för att det digitala visade negativt. I början är hcg-halten så låg att det är bäst att testa med den koncentrerade morgonurinen. Ta ett nytt test imorgon eller om några dagar.
Du kan inte ta ett kort och lägga in?
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav Fiore » 21 jun 2012, 15:47

anile skrev:tycker du att strecket är en tydlig blå färg, eller skulle den lika gärna kunna vara en grå skugga? Jag rekommenderar tester som ger rosa/röda streck - de är lättare att tolka. Det behöver inte vara så att du inte är gravid bara för att det digitala visade negativt. I början är hcg-halten så låg att det är bäst att testa med den koncentrerade morgonurinen. Ta ett nytt test imorgon eller om några dagar.
Du kan inte ta ett kort och lägga in?

Det är absolut blått sträcket i alla fall :). Men mycket mycket tunt. Och inte särskilt skarpt. Men man ser det i alla fall. Försökte ta bild men blir så suddigt och då ser man inte ordentligt :(.
Tänkte testa igen på söndagmorgon, men är så himla rädd att det blir minus. Har testat minus så många gånger och blev hoppfull nu när det visade ett tunt plus. Måste sträcket vara brett för att räknas som plus?
Fiore
Nykomling

Inläggav ingetnamnfunka » 09 jan 2013, 14:25

hej efter att ha läst din oro så sitter jag i samma situation. jag gjorde ett test den 7/1 och det var ett jätte tunt +. :? vet inte hur man ska tolka detta. har ömma börst(känns tunga) illamående och humörsvägningar.
tänkte vänta nu till söndag och hoppas att det kan bara ett starkare plus,
håller verkligen tummarna för dig :D
ingetnamnfunka
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: