Där "nere" efter förlossningen

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Där "nere" efter förlossningen

Inläggav Hanna_T » 15 sep 2008, 21:34

Jag har ändå fött fyra ungar i tät följd, men någon större skillnad är det inte.

Och bästa knipövningarna i världen - med all respekt för Apoteket - är nog orgasmer skulle jag tippa. Så gnäller karln, påpeka att det är upp till honom också ... :D
Hanna_T
Alltid online

Inläggav LadyShadow86 » 15 sep 2008, 21:46

frågade sambon precis och han sa att han tyckte att jag har inte förändrats där nere.

själv tycker jag att jag blivit "tajtare" när han ska komma in i mig. sen slappnar jag av efter en stund. så måste träna mer på avslappning. men annars tycker jag oxå att de e precis som innan.
kört knipövningar när jag kommit ihåg de. så nångång/vecka kanske, speciellt i slutet av grav, och började dagen efter jag fått freja. nu har jag typ lagt av helt igen.
orgasmer är bra :) *tummen upp*
Bild
Bild
Bild
LadyShadow86
Alltid online

Inläggav Emmice » 15 sep 2008, 21:50

smart där Hanna_T !! :D ja när man får orgasm så är det ju ett antal sammandragningar måste ju bara säga till killen att han får väl se till så jag kommer varje gång då!? :P om han nu önskar sig en vältränad mus hihihi
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Inläggav andy » 15 sep 2008, 21:59

Jag va faktiskt oxå lite orolig för hur d skulle vara att ha sex igen. Men allt känns ju som vanligt kanske lite ömt fortfarande men killen säger att d känns likadant som tur e. Å ja har inte gjort nåra knipövningar alls :wink: Jag kan nästan säga att jag känner mer nu där nere än va jag gjorde innan fl, lättare att få orgasm :oops: :lol:
Bild
Användarvisningsbild
andy
Stammis

Inläggav Emmice » 15 sep 2008, 22:04

andy ja men det låter ju underbart att du har det skönare än innan :D

kör på :P
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Inläggav Hanna_T » 16 sep 2008, 00:19

Det är faktiskt samma sak här, jag var knepigare att "få igång" före första barnet. Kanske jag känner mig säkrare i min kropp efter att ha fått barn, inte vet jag. Men så är det i alla fall.
Hanna_T
Alltid online

Inläggav Malvina » 16 sep 2008, 10:36

WOOHOO glada nyheter :lol:
Bild
Malvina
Stammis

Inläggav Mrs_V » 07 okt 2008, 11:08

tar upp den här tråden igen nu när alla vi septembermammor kanske fått sina bebisar...
när kan man börja ha sex igen efter förlossningen? det va 3 veckor sedan förlossningen nu, men jag känner mig fortf väldigt öm där nere o det känns som stygnen skaver inuti mig (sydde bara nåt stygn inne)... kan fortf inte kissa i toaletten utan står i duschen för det svider så himla mkt... någon som vet?

Brukar man få gå på någon gyn kontroll efter ett tag för att se att allt står rätt till? jag menar, nu går man ju bara till BVC med barnet... inte en tanke på en själv verkar det som... kanske dags att tänka på preventivmedel?

:?
Bild

Bild
Mrs_V
Stammis

Inläggav Mika79 » 07 okt 2008, 19:59

I mitt landsting är det en efterkontroll med gynundersökning mellan 8-12 veckor efter förlossningen.

Har själv inte gått igenom någon förlossning ännu men har läst att det kan ta 6-8 veckor eller mer innan man har läkt. I början bör man använda kondom pga infektionsrisken och gärna glidmedel. Tror att det är något med amningen som gör att slemhinnorna bli torra och då är ju lite extra glid en fördel :)
BildBildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Mika79
Alltid online

BF: 090120

Inläggav KramKolan » 08 okt 2008, 07:06

Första gången vi hade sex var efter 6 veckor. Men det var glidmedel som gällde. GÅngen efter det var 3 veckor senare. Jag var öm ganska länge och slemhinnorna var irriterade.
Och efter typ 12 veckor går man på efterkontroll, men jag tror átt man bokar den själv.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum