Dagens...

Re: Dagens...

Inläggav gangsterflicka » 14 dec 2009, 23:35

jaa, här sitter man och väntar..
men nu har jag iaf fått tecken på att magen vet att något ska hända inom några veckor iaf.
I dag,även fast jag tagit de lugnt hela dagen, så har jag fått ävldig många sammandragningar.
Många fler än jag brukar få, så de är ju skönt att veta att magen fattat att något ska ut och att den börjar träna inför de.
Dom kommer ganska ofta men könns ju inget så de ör endat träning men iaf, ett litet tecken iaf.

Bmi morgon, kul at höra bebisen igen tycker jag.

Kram till er alla som behöver de :wink:
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

BF: 091210
Status: Sambo

Inläggav tiia » 14 dec 2009, 23:59

Nu har jag äntligen haft lite tid att läsa här :)

Skickar stora styrkekramar till er som går o väntar på bebis!! Svårt o sätta sig in i hur jobbigt det är att gå över tiden o bara vänta. Själv va jag ju beräknad till idag,men lill tjejen ville ju tvunget ut tidigare o det gjorde ju inget!
Vi är så lyckliga o glada, att man inte finner ord!

Kram till ALLA
Bild
tiia
Alltid online

BF: 091214

Inläggav Hannaa » 15 dec 2009, 00:27

Hej tjejer.
Nu är jag äntligen hemma igen efter en del dagar borta på sjukhuset. Har inte helt satt mig in hur situationen hos er andra är, men hoppas ni snart alla har era bebisar här. Kan ju berätta kort om hur jag haft det.

Förra tisdagsmorgonen åkte vi upp till sjukhuset tidigt tidigt, pga att jag fått värkar och även om jag inte haft dom så länge så ville dom ha in mig då jag var 15 dagar över tiden. Jag var inte mycket öppen alls, och dom satte in gel i mig för att hjälpa i gång lite. Tog lååååång tid innan jag fick flytta rum från ett väntrum till födorummet, tror klockan var runt 21 på tisdagskvällen, och då var jag fortfarande bara 2 cm öppen, men livmoderhalsen avkortad. Dom tog vattnet på mig (bebis hade bajsat i det), dom av mig dropp - något som gav mig stormvärkar - hade ingen paus. Dom fick stänga av droppet och ge mig epidural (något jag inte har så mycket minne av att jag fick för jag låg i konstant smärta). Den funkade inte på smärtorna, men gav mig pauser. Efter detta gick det fort och jag var fullt öppen klockan 6.00 på onsdagen. Pressade i över en timme, men bebis ville inte neråt så till slut fick jag akut snitt. Inte väldigt kul, men men...

Lilla älsklingspojken kom onsdag 9/12-09 klockan 8.20 var 51 lång och vägde 3330 gram. Perfekt. Vi hade det lite jobbigt på sjukhuset, och han vägrar amma pga dom första tre dagarna spydde han så fort han sög pga allt fostervatten han hade svalt. Så han blev hysterisk när bröstet kom till honom. Så det blir pumpning och flaska. Här är en bild på lillgrabben:
Bilagor
lillpojken.jpg
(23.7 KiB) Nerladdad 351 gånger
Bild

Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

BF: 091121

Inläggav Sara_viktoria » 15 dec 2009, 09:48

Kristallklarvinter: =) Det blir budgivning idag, så man håller tummarna.. =)
Men vad mysigt med lilltjejen... man hoppas så på att man får ett snällt barn som bara sover.. =)

Igår kväll började jag återigen att gråta, bara för att Andreas sa att vi hade missat en film på 9:an som jag nog hade gillat... Och jag började gråta och sa att "nä jag vill inte se den för hundarna blir ju övergivna och måste klara sig själv!!!!!" Bara för att jag såg titeln började tårarna... usch det är inte lätt att vara gravid! :p

Jennieli: Vad roligt att lillbebis växer och mår gott =)

Gangsterflicka: Roligt för dig med lite signaler.... =) Spännande att få höra sedan hur det gick idag hos Bmi... =)

Hannaa: Grattis till lillpojken eran =) Förstår att det var en påfrestande förlossning, men skönt att det äntligen är över och att han är ute!! =) Jättefin är han också.
Äntligen!! Efter 18 dagars övertid kom Elsa till världen den 16 jan, 00.21. 3410g och 50 cm lång.
Sara_viktoria
Stammis

BF: 110922

Inläggav gangsterflicka » 15 dec 2009, 10:04

Haanna - grattis! han är otroligt söt :D
jobbigt bara at du skulle få en sådan förlossning efter allt ditt väntande. Men skönt att de är över nu iaf och att ni fått komma hem!

40+5 Ofräsch skrivning följer:

Jag måste börja med informationen om att de senaste 2 veckorna har jag haft mycket flytningar.
Dom har varit helt vita och vääldigt sega.som en spott lska ungefär :roll:

Men såi morse på mitt vanliga kissbesök så hade jag fått en som vanligt och när jag tittade efter på papperet (vet jag är ofräsch) så var den alldeles genom skinlig förutom att den var lite rosa färgad... SAMMA färg som de var när vattent gick när jag väntade Alvina!!
Så nu är man u nyfiken på om de kan vara på g snart iaf...

Har haft sammandragningar under natten men inget som stört, har haft svårt att somna när jag vaknat och kännt mig lite rastlös..
Har fått en sammandragning/förvärk nu för typ 10 minuter sedan så hela magen blev hård och de könndes i både rygg och mage. Höll i sig mellan 30-60 sek men sedan ahr de inte blivit mer....

Vem vet, vi kanske får en bebis snart iaf :D

Hoppas fler får tecken att de är igång snart!
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 15 dec 2009, 11:25

Gangsterflicka: Igår var samma för mig, sammandragningar i alla fall hela eftermiddagen och kvällen. Har ingen aning om hur någonting ska kännas men jag vet att mina sammandragningar är mycket täta nu. Vissa känner jag av att de börjar men andra lixom känner jag när de släpper. Har sedan inatt haft en molvärk också som lixom sitter i länge och sedan släpper. Så jag hoppas att den övande livmodern och bebisen bestämt sig för att det snart är dags att komma ut!
Va roligt ifall det är slemmis eller vatten eller vad du nu kan ha fått i "vardagspresent"!

Idag har jag också barnmorska och efter den hemskaste natten någonsin, sammandragningar och många kissepauser och såå ont i rygg, höfter och ben, så längtar jag tills jag ska få gå dit. Tror att bebisen lade sig på en nerv också för när jag reste mig upp så var lixom halva ryggen borta och benet kunde jag inte stödja på. Men toa skulle jag till och dit kom jag i alla fall. :evil:

Kände då att botten var nådd, tror klockan var 5 eller något och jag tänkte sätta mig vid datorn och se om jag kunde hitta en bekväm ställning där, men så blev det inte. Ville bara somna om som ett grinigt barn och hoppas att jag skulle kunna sova iväg flera till timmar..

Var också på något sätt rastlös eller jag vet inte, vaknade hungrig flera gånger och åt en macka men det hjälpte inte.

Tiia: Gud vad härligt för er. Riktigt mysigt. Alla blir avis på ett eller annat sätt men vi är även så glada för er skull!

Hannaa: Vad roligt att äntligen höra något! Kul att allt är bra och gud så fin han är. Tråkigt med snittet om du nu känner så. Men i det läget ligger ju fokus på att bebis ska ut! :P

Sara_viktoria: Ja man hoppas ju på att man får det. Men jag tror helt enkelt på att är man en lugn förälder eller person och inte stressar upp sig så känner barnet detta och allting går att lösa fint.. =)
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav Villja » 15 dec 2009, 11:38

Jag vill börja med att tacka alla för era peppningar under gårdagen. Var in och läste, men orkade inte skriva något just då. Hade en riktig skitdag, alla kategorier. Även när sambon kom hem (han ligger inte ute och kör - tack och lov har han jobb i stan). Men jag fick ur mig allt om vilken dålig morsa jag kände mig som, eftersom jag inte ens ville föda mitt barn. Tog också upp oron om anknytning. Det tog tid innan jag förlikade mig med att vara gravid, trots att det var planerat och ett barn är mer än välkommet. Sen har jag haft en kortare period på 6-8 veckor då jag verkligen sett fram emot detta, men de senaste 3 veckorna, kanske 4, har jag känt igen att jag inte vet hur det ska gå att knyta an. Min sambo var väldigt förstående när jag trott att han bara skulle viftat bort det och tyckt att jag var larvig.

Så allt sånt är ute i öppna luften i vårt förhållande nu. Känns bra.

Haft ont i kroppen inatt och svårt att sova. Låg och tittade på när ena katten jagade en stackars mus inatt och vid 5.20 gav jag upp att försöka sova nått mer. Vid 6 tittade jag till hästarna som låg och sov fortfarande :oops: och såg då i snön på gården att räven varit på besök. Typ överallt. I ladan, hagen, fram till stalldörren, runt bilarna, i trädgården och även uppför trappan fram till ytterdörren. Så nu vet vi i alla fall vad som hänt med storken (den stackaren) :lol: Frågan är - vad gör vi åt räven? Han kan ju inte fortsätta hindra storken...

Skämt åsido. Var på toa när jag vaknade till för 1½ timme sen och fick lite blod på pappret. Inget slem dock, men nu jävlar måste det väl ändå vara ett tecken. ELLER? Jag blir galen, för jag känner ju faktiskt inte ett skit fortfarande. Det är precis som det alltid har varit. Men vi tror att magen sjunkit - för igår såg jag min navel för första gången på flera månader. Det känns som att bebis huvud har varit i bäckenet sen i söndags. SNÄLLA SNÄLLA säg att det är på g.

Jennieli: Grattis till att din tjej mår bra och växer!!

Hannaa: Han är bedårande! Trist med en jobbig förlossning dock. Hoppas du mår så bra att du kan njuta av honom ändå! (dessutom är jag lite glad att se att han inte var så enorm, trots att du gick över rätt rejält. Det ger mig förhoppningar om att min inte behöver väga 5 kilo trots allt :D )

Gangsterflicka: Det verkar ju som att det kan vara något på g hos er också...
men jag har haft olika varianter (vita, rosa, genomskinliga - slemmiga, tuggummilika och rosavattniga) flytningar sen v 37. Dock borde ju du veta bättre som varit med förr och vet hur du hade det då. Vi kanske får samtidigt?

Nu återstår bara att se om det är en liten pojk i magen som jag tror! Det spelar absolut ingen roll, men jag har ju varit övertygad om det sen dag 1 - så jag kommer bli rätt paff om det kommer ut en tjej.
Bild
Villja
Alltid online

Inläggav gangsterflicka » 15 dec 2009, 11:54

Villja, om de var klart blod så ska du kontakta fl... de kan verkligen vara ett tecken.
Teckenblödning kallas de i så fall :lol:
De där med att knyta an tror jag är vanligare än de verkar, är nog bara tabu att tala om de.
Jag kan ärligt säga att ajg nite knytit nå an till bebisen i magen - jag har ju knaoot fattat att de är en där inne!
Så jag känner mig kass när alla säger att dom älskar sina bebisear och själv känner jag inte mycket alls, än.'Så var de med ALvina med, först efter hon kommit ut och man hade börjt ta in allt så kom känslorna.

Kristallklarvinter, hoppas de startar för dig med snart!! håller tummarna för de, så hårt att dom blir blåa.

Om de inte kommer en bebis i dag eller i morgon så är de ingen där inne!
Har haft lite värkar till och från och jag känner igen känslan sedan förra gången.
DOm äör dock inte regelbundna än.. men de kommerväl de med.
SAmbon är på väg hem, jag har en kille som kör timmerbil men han ligger dock inte ute iaf.
Sedan är även pappa min på väg hit för att hjälpa till med Alvina och våran hund.
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

Inläggav Jennieli » 15 dec 2009, 11:58

Villja: Jag måste bara säga att ni verkar bo så himla mysigt!!

Vi har hund, katt och häst...eller ja.. hästen är sambons. Jag kan inte rida men nu känner jag att det vore kul att försöka lära sig lite så snart kroppen tillåter. Eftersom vi har en egen häst så känns det som att man verkligen borde passa på.
Eftersom vi bor i ett villaområde i Sthlm så har vi inte hästen hemma.

När vi letade hus tittade vi först på flera ute på landet...bland annat med hästhagar som närmsta granne. Skulle gärna även ha lite höns...:-) Men som jag jobbar just nu så kände vi att det inte funkar med 45 min resväg enkel väg... Även om hemmet skulle vara mysigt så skulle man ändå vara mer borta än hemma och det kände vi inte
passar just nu. Men i framtiden är det vår dröm...

Har bott i Sthlm i snart 10 år nu men kommer från Värmland så jag vet hur mysigt det är i Värmlandsskogarna :-)

Ska se om jag lyckas få till en förlossningsberättelse under dagen!

Kram på er alla!
Jennieli
Alltid online

Inläggav Villja » 15 dec 2009, 12:14

gangsterflicka: Jag ringde förlossningen för att höra om jag skulle hålla koll på något speciellt, men de tyckte att om det inte blöder några större mängder (vilket det inte gör än iaf) och jag inte har värkar så är det bara att ta det lugnt och hoppas att det drar igång. Ska ringa när jag får ont :) Dessutom har jag ju besök hos BM imorrn om inget hänt innan dess.

Jennieli: Vi bor faktiskt väldigt mysigt :D Så här i efterhand så kanske man inte skulle flyttat och varit gravid samtidigt, för det finns en del saker jag skulle velat ha hunnit med, men det känns alltid bra att komma hem.
Varifrån Värmland kommer du? Jag är ju nära nog en 08 som flyttat till Värmland och du har gjort samma resa fast åt andra hållet! Är uppvuxen i Knivsta och bodde i Uppsala när jag pluggade innan jag kom hit.

Prova att rida! Det är en fantastisk frihetskänsla, men man får ju lite respekt för de här djuren när man känner 500 kg muskler som arbetar under sadeln! Det är bra för balans och tro det eller ej - man får faktiskt hygglig kondis av det också!
Höns skulle vi haft, men räven tog dem sista veckan innan vi tog över huset. Då hönshuset var fullt i hönslus så valde vi att inte ta hem några nya, utan låta det stå över vintern så att lössen dör. Med tanke på räven så vill jag även bygga om och säkra upp hönsgården, för jag är lite blödig när det gäller sånt där. Men höns ska det bli!
Bild
Villja
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Decembermammor 2009