Dagens...

Re: Dagens...

Inläggav gangsterflicka » 15 dec 2009, 13:15

okey, men hoppas de startar då.
Här har de startat.. har börjat klocka värkarna lite nu.. får se om de håller sig regelbundet.

Ska försöka uppdatera senare igen.
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

BF: 091210
Status: Sambo

Inläggav gangsterflicka » 15 dec 2009, 14:37

nu är de ganska tätt och ganska regelbundet så vi kommer nog farta in om inte allt för lång tid.
Snöar ju hr ich har en bit att ka så bättre lite tidigt än sent..

Jag kommer inte uppdatera så mycket här nu försen de är klart.
Men på vimedbarn har jag en egen tråd som heter "gangsterflickans gravid tråd" och där skriver jag.
Så kika gärna in där om ni är nyfikna :)

hoppas de sätter igång för flera av er andra med.
Skiackar lite hormoner till er nu!
kram och lycka till!
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

BF: 091210
Status: Sambo

Inläggav pumpan » 15 dec 2009, 15:35

Nu äntligen börjar det hända saker här inne, så spännande :) Kanske blir det tre bebisar inom ett dygn nu då! Håller tummarna för dig gansterflicka att det håller i sig!
Vilja: Hoppas det sätter fart nu då! Att knyta an har jag heller inte gjort för det har vart så mkt som hänt under den här hösten som varit negativt så jag har inte fokuserat på bebisen tillräckligt. Har oxå varit orolog över varför man inte känner samma som tidigare, men jag vet i mitt hjärta att det kommer släppa så fort man hör första skrivket å får det lilla knytet på magen! :D

Vem var det mer som det verkade sätta fart för?? Hur som...lycka till nu alla ni!!!! :D
pumpan
Alltid online

BF: 091217

Inläggav Sara_viktoria » 15 dec 2009, 15:40

Gangsterflicka: Man får ta och gratulera... =) hoppas allt går bra! och kör försiktigt då ni åker in! =)
Äntligen!! Efter 18 dagars övertid kom Elsa till världen den 16 jan, 00.21. 3410g och 50 cm lång.
Sara_viktoria
Stammis

BF: 110922

Inläggav Villja » 15 dec 2009, 16:29

Nu har jag ringt hem min sambo (fast sagt åt honom att stanna för lite shopping på väg hem. Småblöder lite när jag är på toa, dock pyttemängder och det är inte klarrött utan snarare brunrött. Sammandragningarna gör ont och kommer hyggligt regelbundet - var 10:e minut ungefär - ibland tar det dock 20 minuter mellan dem. JAg måste nog säga att jag tror det är på G nu. Sen kan det ju dröja läääääänge innan bebis är ute, men nog har det väl startat.

Konstigt nog fryser jag som en gris. Trodde jag skulle bli varm och svettig. Skumt.

Gangsterflicka: GRATTIS

Pumpan: Jag tror det ska lösa sig med att knyta an, men man vet ju inte innan man varit där. Tror jag kommer vara lycklig precis när det är avklarat, men är rädd att det avtar lite innan de "riktiga känslorna" kickar in. Vi får väl se hur det blir. Spännande är det i vart fall!
Bild
Villja
Alltid online

Inläggav Jennieli » 15 dec 2009, 18:32

Å vad spännande!

Heja Gansterflicka och Villja...låter sannerligen som att det är dax för er båda nu! Lycka till!
Villja: Jag frös också under en period av värkarbetet!
Kommer från Arvika. Jag har provat att skritta sambons häst 3 ggr...första gången ledde han henne :-) Hon är väldigt stor, 175cm i mankhöjd och stor i steget...en energifull hopphäst så det är kanske inte den bästa för en nybörjare som mig :-) Men hon är väldigt fin och snäll.

Hannaa: Jag glömde ju säga GRATTIS!!! Jättesöt liten pojke! Vad skönt att han äntligen är ute!

Jag hade inte direkt knutit an innan bebisen kom ut...för mig kom känslorna efter några timmar..då blev jag helt kär och kände verkligen så starka moderskänslor! Helt fascinerad av det lilla livet och skulle göra vad som helst för att skydda henne från allt ont. Så häftigt första gången hon kissade, bajsade, nös, hickade...impad över allt hon redan kan fast hon är helt ny i världen :-)
Jennieli
Alltid online

Inläggav tiia » 15 dec 2009, 20:37

Grattis Hannaa :)

HEJA alla som det är på G för, så spännande att ni oxå snart har era små hos er!!
Bild
tiia
Alltid online

BF: 091214

Inläggav kristallklarvinter » 15 dec 2009, 21:00

Vad mysigt det låter för er som bor lite mer på landet! Det är min dröm att en dag kunna skaffa ett hus. Min släkt kommer från landet och även från Värmland. =)

Besök hos BM:
Bebbe är FIXERAD! Inte för att det i det här läget, eller något annat, betyder något men jag känner mig lugn nu i alla fall.

Gangsterflicka: gud så spännande, lycka till nu!

pumpan: Var det mig kanske? Jag har ju haft en hel del sammandragningar mer än jag brukar. Men jag tror gangsterflicka slog mig rejält och även villja. Jag är inte hälften så nära, men är ändå ganska nöjd med att bebisen nu är fixerad och magen sjunkit något.

Villja: Wow äntligen händer något. Lycka till nu om vi inte "hörs" innan det drar igång! Shit vad spännande!

Jennieli: Låter så fint och mysigt med bebisen!

Men va? Vad hände nu? Två av mina bundsförvanter ger sig av för förlossning och lämnar mig kvar? Vet ju att vi är fler men det kommer ju bara vara jag som uppdaterar tråden. Haha typ lite dumt att diskutera med sig själv ju.... :P

Hoppas i alla fall på att fler känner för att börja skriva nu, för vi har juu gått in i senare delen av månaden nu!
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav pumpan » 15 dec 2009, 22:37

kristallklarvinter: Jag är kvar... :shock: Så inte blir du ensam. Här händer inget förutom att jag har vräkt i mig mat idag! Så skönt att den är fixerad nu å sjunkit :D Min bebbe fixerade sig för typ 5-6 veckor sedan men inte vill den kika ut. Jag börjar tro att alla bm å läkare räknar fel på mig. Borde egentligen lägga till 1 vecka minst på deras uträkningar. Men vem vet...det kan ju hända nått på 2 dagar...eller inte.
Har du fått fler sammandragningar idag?? Hoppas du snart får åka in du med!
pumpan
Alltid online

BF: 091217

Inläggav kristallklarvinter » 15 dec 2009, 23:04

Pumpan: Jo jag vet ju att du är här och så även sara_viktoria. Säkert missat någon. Vissa av de nyblivna mammorna börjar ju även titta tillbaka vilket är riktigt roligt!
Jo det kan ju hända något men även de närmsta tre veckorna. Jag har ändå börjat tänka på att nu är det HÖGST 18 dagar kvar. =)Känns inget speciellt att tänka så men ändå..
Sammandragningarna idag är ungefär samma som igår, kanske lite mindre, eller mer!? Har varit på Jul på liseberg idag med sambon. En heldag ute. Så vi har ju gått runt en del, och då känner jag inte av sammandragningarna på samma sätt som om jag är hemma och gör saker.. Men nu är vi ju hemma och jag känner ju att de kommer och går, men har änna börjat vänja mig nu. =)

Inatt ska jag i alla fall palla upp med massa kuddar för att verkligen kunna sova bra.. för en till natt som i natt ja då vet jag inte vad jag gör.. :evil:

Kommer säkert få ångra mig sedan men jag längtar lixom efter att sammandragningarna ska övergå till värkar asså.. :roll:
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

FöregåendeNästa

Återgå till Decembermammor 2009