Dagis-söka när?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Dagis-söka när?

Inläggav roxy » 04 feb 2009, 13:36

Hon e 8,5månader,och vi vill att hon ska börja dagis till hösten.
Kan vi söka redan nu? Man ska ju söka tidigast 8månaders ålder,eller ska vi söka 4månader innan hon ska börja? De skriver ju att man ska söka 4mån innan,men jag fattar inte ändå. Kan inte vi söka nu redan?7månader innan hon ska börja? För jag vet inte ens om hon skulle få plats om vi sökte bara 4mån innan,så som köerna ser ut. När e d man ska börja betala för dagiset?Är det från den dag hon börjar?
Vi har bara 2 alternativ till dagis,så jag hoppas hon kommer in på nån av de.
BildBild

GRATIS visitkort,Vykort,Almanackor mm:
http://www.vistaprint.se/frfse?frf=132445474312

BildBild
Användarvisningsbild
roxy
Alltid online

Re: Dagis-söka när?

Inläggav evilducky » 04 feb 2009, 21:33

Jag sökte redan när Bianca var 2 månader. Mina föräldrar sökte när min lillebror var 1 månad och de fick en plats förra veckan, nu är han 16 månader. Så det är väl desto tidigare desto bättre som gäller. Å andra sidan skiljer det väl från kommun till kommun, så det kan ju vara annorlunda där du bor. Jag skulle nog antingen titta på kommunens hemsida eller ringa och fråga. Du vet i alla fall att du är garanterad en plats i din kommun från och med att hon är ett år.

Dagis betalar man från den månaden de börjar vad jag vet.
BildBild
evilducky
Stammis

Re: Dagis-söka när?

Inläggav Karisma__ » 05 feb 2009, 15:53

Så här är det i min stad iaf.

Om du söker seenast 4månader innan du vill att din dotter ska börja så är du garanterad en platsa men det kan bli på vilket dagis som helst i ditt område. Men om du önskar ett specifikt dagis ex. "Ekorren" såå måste du söka tidigare, har du snackt med din kommun.? Jag fick mkt hjälp när jag sökte, har oxå sökt tidigare, det känndes lika bra.
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild
Användarvisningsbild
Karisma__
Alltid online

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: