Dags att packa väskan - tips!

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

Re: Dags att packa väskan - tips!

Inläggav Piillaan » 26 mar 2010, 23:16

Jag tänker på det här med amnings BH, är det något man måste/bör ha med till BB? Jag har inte köpt någon än. Bla för att jag inte har hittat någon som verkar bra, och dels för att jag inte vet vilken storlek jag ska köpa isåfall.

Någon som har nå tips på en bra amnings BH? Och isåfall, är det bäst att köpa det efter eller före förlossningen? Tänker på storleken på brösten, dom lär ju växa.. Så hur har ni gjort med det??
BildMake a pregnancy ticker

BF: 280310

Inläggav Gellis » 26 mar 2010, 23:55

jag hade ett skönt linne som satt tajt över rattarna, men det var bla. för att det inte görs amningsbhar i min stl som funkar för mig. den här gången så ska jag ha en mjuk elastisk bikini bh som det funkar att amma i.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav EW » 27 mar 2010, 08:57

Jag hade med mig alldeles för mycket grejer till förlossning och BB, morgonrocken var bara i vägen och tog upp halva väskan och mer än två bodys användes inte innan vi var hemma. Men det är klart att det beror på hur länge man ska stanna. Nästa gång kommer jag packa en väska med sånt som jag bara måste ha och en med extragrejer som får ligga i bilen. Det där med amningskudde var ju smart, kommer ihåg att det var lite svårt att få kuddarna att ligga kvar under armen på BB.

Ett tips till er som har långt till BB och som tar egen bil, lägg grejer i bilen och ta bara med det nödvändigaste in, sen får gubben springa och hämta om så behövs :wink:

Jag rekommenderar en mjuk skön amnings-bh att ha från början, det finns väldigt elastiska bh-ar köpa som man kan "växa i". Sen när man kommit igång så kan man köpa en som passar bättre.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
EW
Alltid online

Inläggav <mys-mamma> » 27 mar 2010, 10:06

Det där med amningsbh är så himla individuellt. Vissa kan köpa amningsbh redan innan mjölkproduktionen är igång och den funkar sedan toppen hela amningstiden. Personligen så gick mina bröst ifrån A-kupa till D-kupa så jag kunde inte använda amningsbhn jag köpt i förtid. Dessutom minskade mitt omfång väldigt snabbt efter förlossningen så jag gick även från en 80 till en 70-75 i storlek. Det finns toppenbra amningslinnen som kommer i storlekarna xs,s,m,l,xl osv det använde jag nattetid förra gången och kommer använda denna gång med. Sedan köpa en amningsbh när mjölken runnit till ordentligt.
Men vissa får knappt någon volymökning i sina bröst och andra lyckas pricka rätt på storlek i förtid. Ett amningslinne kostar inte mer än 129 kr så jag tycker det är värt att köra på den linjen då en bra amningsbh är rätt dyr, så vill man ju få rätt storlek.
Älskade, underbara barn
Teodor 2007-12-06
Vilgot 2010-03-31

barnbus.blogg.se
<mys-mamma>
Alltid online

Inläggav Tossy » 27 mar 2010, 10:22

Jag köpte amnings-BH på babyproffsen, helt utan sömar och byglar som var väldigt elastisk, väldigt skönt i början för då vill man inte att det klämmer nånstans. Linne verkar också väldigt bra, men hade inte funkat för mig, har alldeles för stor byst för det.

Annars har du fått massor av bra tips, schampo och balsam hade jag inte med inne på förlossningen och det ångrar jag, duschade där innan jag kom till bb och håret var som ett fågelbo efteråt :-)

Dricka och kexchoklad ska jag ha med mig också!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online

BF: 100413

Inläggav Gellis » 27 mar 2010, 16:03

a just det shampoo och balsam har jag faktiskt packat ned, det minns jag var väldigt skönt att fåbort lite sjukhus lukt efteråt. sen funderar jag på om jag ska ta med någon pirog eftersom jag är kräsen när det gäller mat.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

Inläggav Tossy » 27 mar 2010, 17:56

Haha, ja maten var inte spännande minns jag, skickade sambon till McDonalds att köpa små hamburgare som jag hade några att festa loss på. Nån dag fick vi kålsoppa med 3 frikadeller, som om jag skulle bli mätt på det efter att ha varit gravid i en evighet :shock: Kanelbullar kom jag på att vi tänkt stoppa ner också, just ifall maten är skit, så finns det nåt iallafall!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online

BF: 100413

Inläggav docki_87 » 27 mar 2010, 19:07

Ett tips på bh är en bekväm elastisk sport bh, en som inte klämmer ner bröstet för mkt när man tar upp den för att amma... annars kan man ju köpa en hehe "tant bh" som inte har byglar för bekvämlighetens skull på bb, ja de é svårt det där.. För mej funkade det att köpa en stl större både runt om och kupa för mina växte knappt något men dem blev lagom med en "tuttbinda" i... vet inte hur ja ska göra denna gången är ju inte säkert att det blir samma som förra barnet eller?
Tipset med ammnings linne var mkt bra tycker ja, vart kan man köpa dem? hm? :)
Bild

Bild
docki_87
Stammis

BF: 260810

Inläggav <mys-mamma> » 27 mar 2010, 21:29

jag köpte mina amningslinnen på lindex. Ställbara axelband och så vanligt linne nertill och sen som en sportbh fast inte lika tajt upptill och så kunde man vika ner över ena tutten (den man skulle amma ifrån). Men som tossy skriver så är det nog inte någon hit om man har jättelökar; då har den inte tillräckligt med stöd.
Älskade, underbara barn
Teodor 2007-12-06
Vilgot 2010-03-31

barnbus.blogg.se
<mys-mamma>
Alltid online

Inläggav Gellis » 27 mar 2010, 22:43

nä när man har jättelökar så är det inte alltid det enklaste, speciellt när dom får en tendens att "rymma" om det inte sitter åt lite. som tur är så hände det inte så mycket sist med mina så jag kan nog ha vanliga behar den här gången oxå.
vad har ni för slags tofflor föresten?
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till På G till BB