Dags att packa väskan - tips!

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

Re: Dags att packa väskan - tips!

Inläggav Flickan » 28 mar 2010, 08:32

Ja Schampoo och Balsam och en Hårborste glömde jag sist o det va det jag saknade mest av allt,för BB´s schampoo fungerar sådär kan jag säga och även duschkräm!
Jag hade inte alls med mig jätte mycket i väskan vi stanna knappt ett dygn bara men jag delar med mig på va jag skall ta med.(jag har tänkt o stanna max ett dygn denna gången med)

*KAMERA (ett måste)
*Schampoo,balsam,duschkräm
*Mjukisbyxor till mig
*Trosor
*Linne,t.shirt
*Varm mjuk långtröja
*Pjamas till bebisen
*Sparkdräkt
*ytterkläder
*strumpor till oss båda
*Datorn+laddare (då min lilla tjej inte alls ville sova på bb på hela natten och fanns bara 2 kanaler på tv,dels en svartvit)

Har säkert glömt nått
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav molle79 » 28 mar 2010, 12:35

På föräldragruppen när vi pratade om amning kom kurs ledaren med ett jättebra tipps.Istället för att köpa en bh som kanske inte passar sen,föreslog hon att man skulle ta de grymt snygga nät trosorna man får på bb och klippa sönder till en tub topp :D De är ju super elastiska och funkar jättebra de första dagarna,innan man vet hur stora bomber man kommer ha sen. :D

Jag har packat ner lite kakor,druvsocker och lite chips ifall man blir sugen :D
Användarvisningsbild
molle79
Alltid online

BF: 150722
Bor: Mariefred

Inläggav Puffa » 29 mar 2010, 16:16

Vilka bindor köper ni med er? Jag har hört att det är nattbindor som gäller dygnet runt eller räcker det med Always vanliga med vingar?
Puffa
Alltid online

BF: 130623
Status: Vem är du fina lilla <3

Inläggav Emma&Tobias » 29 mar 2010, 16:36

Binder får du där! åtminstone fick jag det.
och jag smög oxå med mig 4 st för första natten hemma så man ser hur mkt man blöder själv.
Och jag klarade mig galant på euroshoppers bindor på dagen och sjukhusets bindor på natten.
Jag föredrog verkligen kvantite framför kvalite med tanke på hur mkt man blödde så gjorde det ingen skillnad tyckte jag, man byter så ofta ändå.

:D
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav AochL » 29 mar 2010, 19:23

Min kusin gav mig tipset att plocka alla bindor jag kom åt på sjukhuset. De var nämligen mycket snåla med att lägga ut den största storleken (den man behöver mest), hon fick gå på olika toaletter hela tiden. Bad man om just den sorten så blev de inte så glada. Man vill ju faktistk byta ganska ofta även om de är stora.
Har tyvärr hört detta från andra som också fött barn där jag planerar att föda.

Hoppas att det är bättre på era sjukhus.
Bild
Bild
AochL
Alltid online

Status: Lycklig mamma & sambo

Föregående

Återgå till På G till BB