jag skulle behöva några tips och råd av er som kan:)
Mitt dotter (som jag helammar) är snart fyra månader och vissa tycker att jag skämmer bort henne och umgås FÖR mycket med henne.
on vill gärna vara med hela tiden och blir inte alls glad om man lägger ner henne, visst kan jag lägga henne i någon halvtimma ibland så hon kan leka själv medan jag pysslar med annat, men ofta vill hon vara med mig.
Jag tycker själv att jag är en jättebra mamma, jag sjunger, läser, leker och går på barnrytmik och föräldrargrupp med henne. jag föröker lära henne sitta och stå och många tycker hon är tidig och stark i både ben och nacke - kanske för att jag tränar henne mycket.
Men nu tycker några att jag "daltar" för mycket med henne och de tror inte att jag kan lägga ner henne så hon kan vara ensam en stund. Men det är fel! jag kan visst lägga ner henne - jag kan låta henne ligga och gnälla och vara arg en stund för att försöka att inte göra henne bortskämd - bara hon inte skriker så hon är LEDSEN på riktigt och gråter..
Jag kan även ge bort henne till andra en ganska lång stund ibland och det är hon med på.
Kan man vara för mycket med sitt barn? jag tycker ju om att sitta med henne och prata och leka... blir lite ledsen när andra lägger sig i bara

Vad tycker ni?
Jag skulle även vilja ha tips av med nattningen, hon har kommit in i en period där hon inte sover som innan riktigt.. Innan kunde hon ligga en hel natt i sin säng och bara vakna någon gång och äta, men nu somnar hon inte själv utan jämte mig och sen kan det vara svårt att lägga henne ibland.. det fungerar lite och hon sover några timmar i sängen men hon vaknar mycket oftare och hon vill gärna ligga och småsutta på mig..
kan hon ha börjat få tänder kanske eller vad kan det vara frågan om här?

Jaja ska inte tjata mer nu=)
kram på er!