Dec.mammorna 2010 bebissnack

Re: Dec.mammorna 2010 bebissnack

Inläggav 08nin » 07 jan 2013, 00:15

Hej alla! Kul att se att den här tråden fortfarande lever. Kommer inte ihåg när jag var inne här senast. Grattis till alla nya bebbar och magar. Själv har vi inte samma tur här. Men det har inte blivit några mf heller så nåt får man väl va tacksam för. Men vi försöker, just nu utan medicinering. Har inte riktigt orkat att ta tag i en ev ivf.

Elliot snackar som en liten, jaa, jag vet inte vad. Väldigt verbal grabb som är ett litet charmtroll med ett bedrövligt hett temperament (mina gener :oops: ). Äta är just nu helt ointressant, frukt och grönt går ner. Tack och lov.

Det mesta går bra förutom läggning. Förr vaknade han ofta, men nu är det läggningen som är en total mardröm. 2 timmar är inte ovanligt. Ett riktigt preventivmedel kan man väl även säga. Men som en kollega som hade svårt att få nr 2 och till slut fick en liten huligan efter sin ljuvliga etta: Han ville vi ha! Och så är det ju med E också. Han ville ju vi verkligen ha. :D

Så roligt att det är nya magar! Hade så gärna velat följas åt. Kram kram! :D
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav Jessie72 » 10 jan 2013, 02:00

Skoogtrollet: Jo, Nora har följt sin vikt galant efter hennes längd kurvan har varken petat över eller under, och noran har ju som sagt inte börjat dagis ännu, så där kan du ju ha en poäng.

Linda: Skönt höra att de är fler som är små i maten. Ska försöka göra som du vara nöjd med de hon äter. även om de för mig obergripligt hur attans lite de är.

MJB: Men va kul att han gillar sånt. Är ju vuxen smak på de :D
(Tycker jag i alla fall). Noran säger ju äckelpäckel till allt hon :wink:
Ja förrutom pippikaka (läs pannkaka) då förstås, de går ju i en halv i allafall.
Bild[img]
Bild
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

BF: 120702
Status: Gravid Med Vårt Fjärde Lilla Frö

Inläggav Skoogstrollet » 10 jan 2013, 21:12

MJB: Ha, ha, det var ju udda matvanor. Idag firades Ronjas födelsedag lite sent om sider så hon fick bjuda på glass som brukligt är på förskolan. Hon gillar ju inte glass, men hålla en ville hon och sedan räckte det att slicka lite. :-) Eftersom jag vet hur hon är, skickade jag med ett paket vindruvor också. Hade hon kunnat bestämma, hade hon säkert velat ha gurka, vindruvor, brieost och salta kex/smörgåsrån, men jag tror inte det hade gått hem lika väl hos kompisarna. :-) Brieosten jag köpte igår var hon i full färd med att öppna när vi packade upp maten "Os" gillar hon (uttal ost utan t).

08nin: Är han inte trött eller bara ovillig att sova? Ronja försöker förhala en hel del på kvällen genom att ställa sig i sängen och skrika på mamma, dock går pojkvännen oftast, så det lönar sig inte. Vissa få kvällar somnar hon utan minsta knot.

Jessie72: Om hon följer viktkurvan, så äter hon nog helt enkelt det hon behöver även om det känns som lite. Vem har hon lärt sig äckelpäckel av? Det var ju inte vanligaste ordet precis ...
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Inläggav MJB » 15 jan 2013, 12:04

08:nin: Men hej och hallå! ja det va länge sedan! Jättekul som sagt att det fortfarande skrivs lite i vår mammatråd. Trist att ni inte lyckats med ett nytt litet syskon till E...

Skoogs: haha, jo ibland undrar jag vad han fått sina smaklökar från min lilla kille....men brieost va ju också en liten annorlunda grej.... :)

Humör jo tack...ibland undrar jag vad som komma skall när man ju hört att tre års trotset skall vara det värsta. Asså T blir helt jäkla bananas om han inte får precis som han vill i alla lägen (eh, och nä tyvärr vet inte en två åring alltid bäst), som imorse när vi skulle åka till dagis, då hade han snackat inne hela tiden om att "Theo starta bilen", men jag trodde ju bara att han vill ha nyckeln och låsa upp den som han brukar få göra...men...nääedå..."THEO STARTA BILEN!!!" helt jäkla hysterisk när jag tyckte att han kunde sitta i bilstolen och mamma kunde sätta sig bakom ratten....ujuj....

Trist bara när han slåss eller nyps i rena ilskan över att han inte får diska precis då eller va det nu månne vara...men på dagis är han en ängel....alltid något!
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

BF: 101209
Status: Mamma till Theo!

Inläggav linda_h79 » 15 jan 2013, 14:59

Oj vad jag känner igen mig MJB! Nova är precis likadan. Hon har ett riktigt hett temperament och gud nåde om hon inte får som hon vill! Då får inte bara vi utan hela kvarteret veta det. Hon kan slänga sig ner på golvet om det inte går enligt hennes planer. Sen får man höra från förskolan att hon är en liten ängel där. Så gör hon inte här, säger de när hon slänger sig på golvet för att det var fel napp hon fick! ;)
Pust och stön!

Ibland känner man verkligen att vissa strider är inte värda att ta medan andra ger man sig inte.
Tålamod är en dygd sägs det ju, oj vad det stämmer. Synd bara att mitt tålamod just nu inte är helt på topp eftersom jag mår så pass dåligt. Får hoppas det vänder snart.
Bild

Bild

Bild
linda_h79
Alltid online

BF: 150610
Status: Mamma till Nova och Joline!!

Inläggav Skoogstrollet » 21 jan 2013, 21:34

Beroende av hur länge de varit på förskolan kan jag säga att det även kan dyka upp där ... I början förstod de inte vad jag pratade om, men sedan några månader tillbaks kan Ronja bryta ihop även där. Hon har nu gått där sedan mitten av mars ...

Tyvärr har hon börjat trotsa när overallen ska på när vi ska hem, så det är en kamp med armar och ben som sprattlar. Jag hoppas det går över för det är ju inte helt smidigt när magen blir större. Idag frågade de två första föräldrarna på förskolan om jag var gravid ...
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Inläggav pojkmamma » 11 feb 2013, 18:12

Stort grattis Tatyana!!

Grattis även till linda_h och Skoogstrollet!

beklagar emilie!

Här har vår minsting hunnit bli 6 månader idag!! Hon är världens snällaste bebis, såå gosig!!

Hur har det gått för dig hallon??
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Status: Är stolt mamma till 3 nu!

Inläggav 67d » 16 maj 2013, 08:48

Hej på er! Hur är det med er? Nu har vi ju en bunt 2,5 åringar! :) oliver går fortfarande inte på dagis, men har en plats till efter sommaren, är så nervös över detta :p själv började jag jobba i januari efter att varit hemma i över 2 år, kan säga att det har varit riktigt jobbigt! :/ ångestattacker utan des like. Vi har precis tagit upp den stora "kampen" om att skippa blöjan dagtid. Är inne på 5:e dagen nu. :p
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav HannaE » 02 jun 2013, 18:06

Vad kul att se ett inlägg här igen!

67d: Dagis går nog bra! Men jag hade så mycket ångest över Olivias daigsstart att jag låg och grät natten innan och funderade på om jag borde säga upp mig från jobbet... :)

Vi har ju ett litet dagisbarn sen i januari. Det har gått så bra (men det tar mycket tid att försöka pussla med hämtning och lämning).

Vi är nervösa för att Olivia antagligen ska byta dagis till hösten. Det blir ett svårt beslut, eftersom hon trivs så bra där hon är. Men det blir enklare med hämtningar, och så skulle hon ändå få byta avdelning till hösten. Men vi har inte tagit beslutet helt ännu.
Bild
Bild
MF 3/11-2009 (v 8+5)
HannaE
Alltid online

Bor: Norrbotten
Status: mamma

Inläggav Tatyana » 17 aug 2013, 09:06

Det var länge sedan jag var här. Det är kul att se att tråden verkar ha liv fortfarande :)

Lin börjar på dagis i januari, strax efter att hon har fyllt 3 år. Jag har redan ångest, både över att hon ska börja på dagis och att jag måste gå tillbaka till jobbet. Jag har snart varit hemma i 3 år (vilket har varit helt underbart). Jag gick tillbaka och jobbade i 2 1/2 månad när jag väntade Lova, och jag räknade dagarna tills jag skulle få gå hem igen. Om jag fick välja skulle jag vara hemmafru på heltid.

Lin är numera blöjfri på dagarna. När vi väl började gick det väldigt fort innan hon gick utan blöja. Det händer en olycka ibland, men oftast är det när hon leker. Dock vill hon fortfarande inte bajsa på pottan, utan ska absolut bajsa i blöjan.

Om två månader fyller Lova 1 år. Herregud vad tiden gå fort! Hon kryper runt, reser sig mot saker och har börjat gå lite med gåvagnen. Vart tog min lilla bebis vägen?

Hoppas allt är bra med alla mammor, barn och bebisar :D
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Föregående