Decembermammor 2012 - Snacktråd

Här träffar du andra som blev föräldrar i december 2012! Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras under ditt barns utveckling i din föräldragrupp.

Re: Decembermammor 2012 - Snacktråd

Inläggav nisa87 » 05 dec 2012, 14:27

Ja, lite bebisar får gärna komma:) hehe känner inte heller några tecken på födsel! Bf om 6 dagarn och vågar gissa att den kommer efter bf!:(....

Jag vet fort inte ad jag ska packa med mig i bbväskan till mig själv! Lite schampo osv, men kläder?! Nattkläder? Vad ska man sova i? Hehe. Min bf sa att allt finns där till dig och bebisen om du inte råkar få med dig ngt.
nisa87
Alltid online

BF: 121214
BIM: 120404
Bor: Norge
Status: Gravid med första bebisen<3

Inläggav Jippssan » 05 dec 2012, 14:33

Tack för alla grattis :)

nisa87 kolla i min tråd om vad man ska/kan packa ner till sig sj

Oh nu när jag skulle vila högg det till ner till och lillan rörde sig som f*n och jag lunde verkligen inte ligga som jag gjorde och fick liksom rulla över till andra sidan. Kändes riktigt obehagligt faktiskt. SEn drömde jag att jag var öppen 2 cm bara för det :P
Jippssan
Alltid online

Status: Mamma till 2 töser

Inläggav EoC » 05 dec 2012, 15:02

Jag har inte packat ner typiska nattkläder, utan ett par sköna rutiga mörka pyjamasbyxor (som även funkar på dagen) och några sköna t-shirtar med lite tryck där fram. Färg och mönster för att lätt dölja ev. fläckar som kan tänkas komma ;-)
Blodgruppspapper + info om röda hund mm testerna i ett kuvert. Och så storbindorna till mej och inne- utekläderna till bebbe.

Jag har min b.f i morgon och idag känner jag, att bebis gärna får vara tryggt kvar i magen tills i morgon så vi inte behöver åka in idag, pga snöstormen som yr runt utanför fönstret.
Och i morgon har jag tid hos min b.m.

Igår blev rummet till lillen äntligen färdigmålat (ett par dagar sen iof) och tömt på flyttkartonger, dammsuget, moppat. Satte ihop stora spjälsängen och idag har jag fixat i rummet med lite adventsstämning, gardiner, bäddat osv. Äntligen! Både att det äntligen blev gjort och att jag äntligen får göra fint där inne.
:-)

Ha en fin vinterdag och var rädda om er!
Nu med *lillen* utanför magen : )
EoC
Stammis

BF: 121206
Status: Nu äntligen mamma :)

Inläggav scg85 » 05 dec 2012, 16:24

Jag hade tänkt packa med min mysoverall i plysch och hade tänkt sova i ett par sköna mysbyxor i bomull och amningslinne. Packar i någon amningstopp att ha på dagen också, samt underkläder förstås :) Sköna, som jag inte är så rädd om eftersom man förmodligen kommer blöda en hel del.
Kan vara bra att ha byxor som inte sitter åt i midjan utifall man måste snittas, har jag läst. Och överlag ska man väl tänka på att inte ta några tighta kläder med sig, man kommer ju förmodligen ha en ganska stor mage kvar även fast bäbisen kommit ut :)
Sedan tänker jag att om jag skulle tagit med för lite eller saknar något så får karln eller någon annan som kommer och hälsar på ta med det in!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
scg85
Alltid online

BF: 150123
Status: Väntar nummer 2

Inläggav Jippssan » 05 dec 2012, 18:31

Ja stora sköna mörka byxor säger jag bara och stora sköna underkläder. För blöder är ett snällt ord det bara rinner av en. Sen duschkräm osv utan starka parfymer if man behövs sys.
Jippssan
Alltid online

Status: Mamma till 2 töser

Inläggav Minisessan » 05 dec 2012, 22:01

Här har det värkt i magen och ryggen och jag springer på toa stup i ett, kan bero på att jag varit i farten i två dagar i rad, hängt upp julgardiner (lite sent men men nu är alla uppe iaf) bakat pepparkakor m barnen, köpt julklappar till barnen och kusinerna som ska fira jul nu i helgen. Så jag ska egentligen vara förnuftig och lägga mig men här sitter man ändå och läser spänt.
Längtar verkligen tok mycket efter den lille men hörde av en kompis att hon hade eftervärkar och då försvann suget en stund. jag FASAR för hur ont jag kommer att ha, tyckte det var pina förra gången så vad ska det inte vara nu då... :(
men nu kan jag till o med tänka på förlossningen med positiv syn för nu vill jag att babyn ska komma ut! Och om vattnet går i natt så är det bergsäkert jag som ropar på mannen i PANIK! :D
Bild
Minisessan
Alltid online

BF: 160829

Inläggav scg85 » 06 dec 2012, 11:00

Fortfarande stenhård mage och lite mensvärk nu igen på morgonen, men inget annat.
Någon mer som har hård mage? Alltså som vid en sammandragning, men den är hård hela tiden.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
scg85
Alltid online

BF: 150123
Status: Väntar nummer 2

Inläggav hallon75 » 06 dec 2012, 11:14

Min mage är hård som en medicinboll stora delar av dagen, hoppas att det gör lite nytta även om det inte gör ont :-)

Allt såg fortfarande bra ut hos BM igår, bebbens hjärtljud var dock i högsta laget så hon skickade in mig till KK där jag fick ligga med en ctg 45 minuter. Väldig aktivitet i magen men läkaren sa att det såg helt normalt ut och att den för tillfället bara var väldigt pigg...

40+5 idag...känner inga föraningar om att den skulle vara på väg. Läkaren igår sa dock att med andra barnet så är det vanligt att det hela kommer igång snabbt så jag håller tummarna att det ändå är nära...
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav hallon75 » 06 dec 2012, 11:16

Minisessan: Vi är ju typ i samma läge :D Hur går det för dig idag..? :-)
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav jessica25 » 06 dec 2012, 11:56

får hoppa över hit,bebis var beräknad 29e november. går in i v.42 imorgon. :( är andra barnet,första kom i v.42+6,slutade med kejsarsnitt efter igågsättningsförsök. stor risk att jag blir överburen denna gång oxå. har igångsättningsdatum den 14e, v.42+0. hoppas så innerligt mycket att fl ska sätta igång innan dess! har länge haft mkt sammandragningar.har varit lite kraftigare senaste veckan.tror även slemproppen lossnat lite i omgångar.annars känner jag inget annat.bebis är iallafall fixerad,och det känns! :lol: någon annan som är i samma situation som jag?
jessica25
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Decemberbarn 2012
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()