Diagnos PCO

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Diagnos PCO

Inläggav Gweny » 10 nov 2014, 22:12

Jag har nu hunnit ta 3 kurer med pergotime, fått äl men ändå inte tagit sig tyvärr. :(

blir nu remiss för IVF, men hoppas kunna plusa innan det blir dags.
Användarvisningsbild
Gweny
Alltid online

Inläggav Isabell84 » 11 nov 2014, 09:07

Hej

Jag lider med dig! Jag har haft/har samma problem men nu har man gjort en noggran undersökning och kommit fram till att min livmodertapp är stäng , de få ggr jag har mens tror dom att tappen öppnar sig lite så att mensen kan komma ut men att den sedan stänger sig, ev att mensen går bakåt och det orsakar mig smärtan i magen. Men oavsett, pergotimen har varit i "onödan" för att spermierna har inte kunnat komma in. Nu blir det att operera upp tappen och operationen lyckas med upp till 90% så jag hoppas på det bästa. Sen kanske jag fick börja om med pergotime för att hjälpa till men då har springarna åtminstone fri väg...

Så jag hoppas, och mitt råd till dig, kolla upp din tapp!
Ä
Isabell84
Nykomling

Inläggav Oliwen » 25 apr 2015, 09:40

Hej, någon som läser här fortfarande? Jag ställde en fråga till er för några mån sen om att jag trodde jag hade PCO/pcos. För några v sen var jag hos gyn efter ett års försök och fick diagnos PCO. Är inte helt klar med blodprover än. Jag hade som sagt inte märkt av min ägglossning men har haft mens (lång cykel, oregelbundet). I december provade jag cb äl test som visade positivt 3v i rad. Stickor har jag aldrig fått utslag på, för än idag! Har inte börjat med någon medicinering än. Tror ni det finns chans för äl eller kan det vara så att ägget inte släpper trots förhöjt LH?

Hur har det gått för er andra?? :)
Oliwen
Stammis

Föregående

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: