Diflucan vid graviditet

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Diflucan vid graviditet

Inläggav Nimla » 26 dec 2008, 14:35

jag tvättar mig med lactacyd nu, men jag har hört att babyolja är bra? nån som har tips på hur man ska undvika svamp?
Användarvisningsbild
Nimla
Stammis

Inläggav Millisen » 26 dec 2008, 18:39

Nimla - Jag tycker inte det låter som du har svamp om det inte kliar också? Jag har aldrig haft ont vid svampinfektion...
Jag tycker att du ska åka och kolla upp det så att du inte felbehandlar vilket är jätte vanligt och det bara kan bli ännu svårare att bli av med och du kan hamna i en ond cirkel såsom jag gjort tidigare.
Lactacud är bra, det är det enda jag använder dagligen. Men när jag har infektion så använder jag endast olivolja eller barnolja och inget annat.
Annars är ju bra tips för att undvika svamp de vanliga (tråkiga):
Inte tvätta underlivet för ofta, inte gå med för tighta byxor ofta och helst bara använda bomullstrosor, alltid använda olja vid dusch, inte äta för mycket socker (gynnar svampen tyvärr), man bör "lufta" underlivet så ofta som möjligt... Finns massor man bör göra, allt funkar inte och vissa saker fungerar :)
Lycka till!
Bild

Bild

MA Sep -10 v.12 Fostret dött v.8
Millisen
Alltid online

BF: 110812

Inläggav Nimla » 26 dec 2008, 19:43

Ja det kliar och flytningarna är lite annorlunda och fler, men det känns som om det som gör ont har blivit värre och värre för varje vecka och nu gör det jätte ont, öm som satan, och så har jag en jävla klåda på det! jäkla skit.
ohnej jag som är så tokig i godis! Kanske kan vara nyttigt att hålla sig borta från det då^^ Tack för alla tipsen!! kan man köpa babyolja på apoteket ?
Får nog ta och kolla upp detta direkt på måndag då! usch nu blev jag orolig för vad det kan vara. Jag har ju fått det efter mina uvi kurer och antibiotika ska tydligen vilja påverka svampen positivt så =/ hoppas inte det är något farligt för bebben bara!
Användarvisningsbild
Nimla
Stammis

Inläggav Linda3232 » 06 sep 2012, 08:58

Diflucan - genericmedstonorth.com Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
Linda3232
Nykomling

Föregående

Återgå till Gravid forum
Annons: