Annons:

Du som var rökare Innan graviditet. Röker du idag?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Har du börjat röka igen?

-Ja,började smått efter förlossning (1-6mån)
1
8%
-Ja,men det dröjde länge (6mån o längre)
0
Inga röster
-Jag feströker bara,vilket jag började med ganska tidigt efter förlossning(1-3mån)
1
8%
-Jag feströker bara,vilket jag började med långt senare (3->)
1
8%
-Nej,jag e duktig,och röker inte.
9
69%
-Nej,jag röker inte,men är sugen!
1
8%

Antal röster : 13

Re: Du som var rökare Innan graviditet. Röker du idag?

Inläggav roxy » 08 nov 2008, 16:15

Nelia skrev:Jag feströker. Så jäkla onödigt! När jag slutade för 2 ½ år sedan så var det sådan ÅNGEST i samband med en fyllecigg. Jag kunde må dåligt i flera dagar för att jag så tvunget skulle röka den kvällen. Sedan blev jag gravid och har inte rökt ett enda bloss under graviditeten/amningen.. Dvs. 9+8 månader. För att vid första bästa festtillfälle feströka igen. Suck! Och värst av allt är att det känns mer och mer tillåtet att röka vid fest, för nu är det inte längre så att jag försöker hålla mig rökfri hela kvällen och det slutar med en fyllecigg utan nu räcker det att jag öppnar ölen, tar en klunk och så är det "tillåtet" att tända en cigg. :roll: Så nu sist blev jag så arg på mig själv och har sagt att från och med nu är det noll tolerans vad gäller ciggen, för rätt som det är så köper jag väl med mig mina egna cigg på festen istället och det blir cigg över som jag inte kan låta bli vid nyktert tillstånd, och vips så står jag och är fast igen. DET VILL JAG INTE! För jag orkar fanemej inte sluta röka en gång till. Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv! Och jag vill inte vara en rökande mamma!

Så känner jag oxå ganska mycket.den där ångesten,o argheten.Men ås fort jag öppnar vinaren måste jag röka.Men jag röker inte alls mycket...blir kanske 5cigg under en fest.
BildBild

GRATIS visitkort,Vykort,Almanackor mm:
http://www.vistaprint.se/frfse?frf=132445474312

BildBild
Användarvisningsbild
roxy
Alltid online

Inläggav Nelia » 08 nov 2008, 16:19

Nej jag röker inte heller mycket under en fest. Kanske 3-4 cigg. Fler klarar jag inte, för halsen säger ifrån nu för tiden. Det är väl visserligen bra, om man ser det så.. :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Jenima » 09 nov 2008, 23:13

nope slutade tvärt med +:et och har inte börjat igen...tyckte det var ett ypperligt tillfälle att sluta när jag blev gravid och har inga som hälst avsikter att börja igen..finns inget äckligare än att gå med sin pappa på föräldramötena nä han luktar som ett rökrum..eller själv lukta unk för att föräldrarna röker..eller pussa sin rökande mamma godnatt...USCH! det försvnner inte över natten direkt...
Jenima
Rådgivare Minbebis

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: