En fundering som gärna vill ha svar

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

En fundering som gärna vill ha svar

Inläggav Myyslii » 03 mar 2013, 00:26

Nu sitter jag här igen efter att ha släppt det här med att bli gravid och kom på igår att mensen inte dykt upp alls, är ca 47 dagar sen sista mensens första dag.
Killen har klagat över mitt humör senaste tiden då jag blivit mer grinig på honom och trött - har inte förstått hur jag orkat jobba tidigare. Eftersom allt jag vill är å sova! (somnat flera ggr på lunchbordet..) Jag har trott att det beror på stress och pga vi nyss köpt hus och det är full rulle eftersom vi snart ska flytta.
Men DÅ slog det mig, efter jag läst om en kompis som nyss blev gravid att det kanske är så det är.
Jag letade tidigare efter hur det känns i underlivet vid graviditet och bestämde mig för att känna efter och då var det 'tjockt' där inne och jag som känt min tapp tidigare fick 'leta' efter den och den var högt upp, kort och innåtvänd? Kan det vara så att det växer en liten där inne? Någon som har erfarenheter som du vill dela med dig om så är jag tacksam :)
Livet handlar inte om att vänta ut stormen, utan att lära sig dansa i regnet.
Myyslii
Stammis

BF: 270314
Status: Sambo och gravid

Re: En fundering som gärna vill ha svar

Inläggav kyrre » 03 mar 2013, 07:50

Bästa sättet att få svar är ju att ta ett graviditetstest ;).
Kanske inte det svar du sökte, men oavsett vilka symtom man har så upplever alla graviditeter olika. Själv har jag varit rejält "skendräktig" och haft sen mens vid flera tillfällen med alla de möjliga känningar och varit helt övertygad om att jag var gravid fast jag inte alls var det, jag läste helt enkelt in för mycket i mina symtom. Dock månaden när jag väl blev gravid och plussade kände jag ingen skillnad alls mot mitt vanliga jag, dröjde fleeeera veckor till innan jag alls märkte någon förändring i kroppen.
Skittråkigt svar, men inget kan säga om du är gravid eller inte till 100% förutom om du testar dig.
Lycka till med allt!
Bild
Bild

MF 120909
kyrre
Alltid online

Status: Mamma

Inläggav Myyslii » 03 mar 2013, 12:55

Kyrre - Det var ett liknande svar jag väntade mig :P Vet att det är så men har för tillfället inte möjligheten att ta mig till affären. :)
Tack det samma!:)
Livet handlar inte om att vänta ut stormen, utan att lära sig dansa i regnet.
Myyslii
Stammis

BF: 270314
Status: Sambo och gravid

Inläggav Lunkan94 » 17 mar 2013, 11:23

Hej! För mig var det liknande. Jag testade på (vad jag trodde var) BIM+7 och testade då negativt. Uteslöt därför det faktum att jag kunde vara gravid. Däremot fortsatte alla symptom och blev allt tydligare och tydligare främst då tröttheten som du nämner. Jag testade igen en vecka senare på BIM+14 och plussade direkt! Då hade det nämligen slagit mig att innan jag började med p-piller hade jag oregelbunden mens och ganska lång cykel, men blev väl för van vid regelbunden då jag började med p-piller att jag förutsatte att det skulle fortsätta så. Alltså var det nog inte alls BIM+14 som jag plussade på utan snarare BIM+5 eller liknande :D

Kanske svarade lite sent, men bättre sent än aldrig haha! Hur har det gått förresen?
Bild
Bild
Lunkan94
Stammis

BF: 041113
Status: Vi längtar efter dig <3

Återgå till Gravid forum
Annons: