En vecka sen uttag av spiral. Seeegt.

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

En vecka sen uttag av spiral. Seeegt.

Inläggav romu » 18 jan 2016, 10:54

Jahopp.. Bara en vecka sen jag tog ur min spiral, tycker tiden går sååå långsamt. Vill spola fram tills nästa månad för o se om mensen kommit igång eller om jag på något magiskt sätt blivit gravid. (vet att det förmodligen inte blir så). Men hoppas kan man.

När mensen hoppar igång så tänkte vi att vi skulle köpa ägglossningstest, eller ja när jag vet hur lång min cykel är. Vill så gärna detta nu. Bra att jag jobbar rätt mkt denna vecka, tänka på annat :)
Någon mer som tycker tiden går sååå långsamt?!
romu
Stammis

Re: En vecka sen uttag av spiral. Seeegt.

Inläggav madisonavehue » 14 feb 2016, 20:54

Jag tyckte också att tiden gick så himla långsamt efter att jag tog ut spiralen. Kunde inte tänka på något annat än graviditet första månaden. Sen kom mensen och då blev jag ledsen och besviken. Men sen tänkte jag att det får hända när det händer och jag tänker inte stressa, så nu har jag inte funderat så mycket på graviditet. Nästa vecka ska jag ha ägglossning så då får vi se om det händer ngt.

Hur har det gått för dig? Har du plussat?
Missfall genom ofostrig graviditet - v.13 (12+2), 2017-03-09
madisonavehue
Stammis

Re: En vecka sen uttag av spiral. Seeegt.

Inläggav romu » 14 feb 2016, 21:55

Håller med, tiden har gått sjuuukt långsamt o jag har varit riktigt otålig.
Jag har dock hoppats på att mensen ska komma igång för då vet jag att det funkae efter ett par år utan mens helt. Och i fredags fick jag mensen! Fyra veckor o fyra dar efter uttag av spiralen! Så ska nu köpa ägglossningstest o hoppas det går smidigare. Känns rätt bra att mensen kommit för då vet jag att kroppen funkar o att nu vet jag att nästa månad om min mens är sen så kan det vara något bra :)
Dom här fyra veckorna innan har jag ju fumlat i mörkret, för jag hade ingen aning när mensen skulle komma, om den skulle komma, så nu känns det som att det händer något :) Åh hoppas det blir nåt för dig då! Vi kanske kan hålla varann uppdaterade? :)
romu
Stammis

Återgå till Bli gravid