Ensam gravid

För alla ensamstående föräldrar.

Re: Ensam gravid

Inläggav Hannibalis » 22 dec 2011, 20:54

Jag bor i mitten av Skåne ungefär. Just nu är jag hemma hos min mamma I Göteborg och samlar kraft. Åker tillbaka till Skåne på juldagen så får vi se om det går att prata med honom då, hittills har han bara blivit så arg vad jag än har sagt :(
Hannibalis
Nykomling

Inläggav Merakandrea » 25 dec 2011, 22:39

Hej!

Hoppas att det löser sej, jag är hemma i Gävle nu och när vi åkte hit gemensamt kändes det bra mellan oss, han åkte hem på tisdagen för att fira jul med sin familj, nu i torsdags lämnade han mej.. Så nu är det slut!
Har inte börjat känna på den känslan ännu, då han var så elak och obrydd mot mej :(

Håller tummarna för er iaf!

Kram
Merakandrea
Stammis

BF: 120531
Bor: Gävle
Status: Lycklig mamma till Leandro

Inläggav sabina1991 » 31 mar 2012, 10:56

Heej, jag är inte gravid, men jag är ensamstående mamma till min dotter på snart 8 månader =) jag är 20 år gammal och måste säga att jag klarar mig galant ;) hehe. mitt förhållande till pappan blev väldigt snabbt katastrof när vi fick veta att jag var gravid.. så runt 2-3e månaden gjorde han slut, men vart tillsammans igen en månad senare, och sedan var han otrogen med 2 olika tjejer så då var det min "tur" att lämna honom.. och sen dess har det bara vart jag å Meya, nu bor vi i mina hemtrakter igen, en och en halv timme ifrån hennes pappa. Han kommer och hälsar på när det har vart ngt som han "måste" komma på.. (skriva på faderskapet, dop, bvc första ggn, osv..) så totalt har han träffat sin dotter 5 ggr, plus en gång då jag åkte upp till honom, då intresserade han sig inte för henne alls så jag kände inte att de var ngn ide att åka upp dit ngt mer.. senast han träfade sin dotter var på dopet för 2 månader sedan.. Vi har Tyvärr gemensam vårdnad.. bor ni inte ihop med pappan, ta för guds skull ensam vårdnad! ;) litet tips bara :P
för det är då inte lätt att få ensam vårdnad senare.. jag var jätterädd för hur jag skulle klara av att vara ensam med en liten bebis, speciellt när jag kom hem från sjukhuset.. jag sov hos min mamma de 2 första veckorna då jag hade komplikationer från förlossningen och hade svårt att gå, sitta, tjaa, allt nästan.. men jag var ganska envis med att jag skulle göra så mkt som möjligt själv iaf, och jag klarade det även om jag hade ont. :) när jag väl kom hem så kändes allt mkt lättare. :) Och jag tänkte att jag kommer ju aldrig hitta en ny kille med en liten dotter, Men. jag har världens bästa kille nu sen 4 månader tillbaka, och det är en kille som jag "var på G med" för ungefär 3-4 år sedan :P och han är jättebra med meya, och busar och hjälper till med henne :) Så ni ensamstånde, om ni tänker likadant nu, så kommer ni nog bara hitta bättre killar nu än dem ni haft :)

stå på er =)
sabina1991
Nykomling

Inläggav Skoogstrollet » 31 mar 2012, 17:12

sabina1991: Vad skönt att höra en historia där det "löst" sig. Jag har själv en dotter på 15 månader där pappan valde att be oss flytta för 1,5 månad sedan, så vi har nu bott i nya lyan en månad. I torsdags brakade umgänget, så nu är jag "äntligen" helt ensam med tösen, åtminstone för ett tag, vilket känns betydligt lättare än det hattande som varit tidigare med umgängestider som inte hållt + att jag fått åka hämta henne på stört då han mått psykiskt dålig och gapat och skrivit en massa otidligheter som att jag är en hora, att jag skulle våldtagit honom, förstört hans liv mm och det har avslutats med att jag kan hämta min jävla dotter ... Ja, nu har hans kurator avrått honom från umgänge så nu har jag begärt umgängesstöd från socialen för hennes trygghets skull om nu umgänget återupptas ...

Så på ett sätt tror jag också att det är enklare att vara ensam redan från början, även om det självklart är tufft att vara ensam förälder. Ta stöd av familj, släkt och vänner för avlastning om ni kan. Jag var för stolt för det när vi bodde ihop och ändå var två om barnet, men med facit i hand hade det ju varit smart då han inte var till någon större nytta mer än som ambulansutryckningar (som Jesper Juul kallar det), då jag var helt slutkörd av trötthet och bara grät. Jag hoppas ni får "snälla" bebisar som sover gott på nätterna, det underlättar enormt. En hyfsat utvilad mamma är gladare än en uttröttad mamma. Jag förstår numera varför man inte låter folk sova som tortyrmetod även om dottern inte gjort det medvetet ...
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Föregående

Återgå till Ensamstående föräldrar