Ensam med bebis

För alla ensamstående föräldrar.

Inläggav anomali » 03 jan 2008, 00:48

Min pojkvän lämnade mig men inte på grund av graviditeten för han ville verkligen ha barn, där var det snarare jag som verkligen tvekade. Men sen ändrade han sig någonstans längs vägen och kände att det här parlivet inte var något för honom typ. Det kändes helt overkligt, som en dålig hollywood film ni vet - något som händer andra men inte mig...Sakta men säkert har jag växt mig stark i situationen och jag längtar efter min bebis mer än något annat och vet att vi kommer fixa det här galant, med eller utan pappan i bilden! Sådetså.
BildBild
anomali
Stammis

Inläggav ab0o » 28 jan 2008, 11:07

Halå!
Jag sitter verkligen i en sits som ingen vill vara i.
(ursäkta om jag skriver så pass långt, men de känns skönt för mig att berätta för folk som inte känner en och som kanske förhoppningsvis stöttar mig i mitt beslut)

Jag & min sambo har varit tillsammans i snart 4år & är förlovade, för ca 3 månader sen började vi prata väldigt mkt om att skaffa barn, och vi kom fram till att om det händer så händer det! jag gjorde ALLT för att vi skulle bli gravida, jag såg till att vi hade sex oftare och efteråt låg jag o cyklade med benen i luften, min sambo skrattade gode bra Laughing

inget + kom, och jag började ge upp tankarna på bebis, sedan satte jag mig ned och tänkte igenom livet, vad jag verkligen ville ha ut med mitt liv. Då slog det mig, (för ca 3veckor sedan) att jag kanske inte älskade min sambo.. Så jag berättade det för honom, vi bestämde oss för att göra slut! men eftersom vi bor i hus, som vi hyr & har 2 hundar så var vi tvugna att bo med varandra tills hyreskontraktet gått ut.. hursomhelst..

för snart 2veckor sedan, så kände jag bara för att göra ett gravtest (vi hade inte haft sex nyligen eller så) och där kom det, +:et vi velat ha så länge!! Jag blev bokstavligen DÖLYCKLIG, samtidigt som jag blev väldigt fundersam/ledsen/uppgiven & rädd.. eftersom vi inte är tillsammans..

efter att ha varit på VUL i onsdags och fått reda på vilken vecka vi är i, så kändes allt så verkligt, Jag vill INTE göra abort! Men min sambo vill inte ha barn med mig sålänge vi inte är tillsammans.
Jag inser nu, efter 2 veckors tänkande, att jag älskar min sambo, och vill ha detta barn med honom!!

Hjälp mig, gör jag rätt? Som väljer att behålla barnet, även fasst min sambo inte vill ha det... ?
jag kommer hursomhelst att behålla mitt lilla knyte, och försöka få min sambo att kunna lita på mig igen!!
Bild
ab0o
Nykomling

Inläggav ab0o » 28 jan 2008, 11:15

anomali ; Du är verkligen stark! hur går det för dig?
Bild
ab0o
Nykomling

Inläggav CamillaG » 28 jan 2008, 11:36

ab0o:

Svår sits. Kanske ni ska försöka ändå? Jag har själv undrat ibland ifall jag fortfarande älskar min man, men det gör jag. Jag tror ibland att jag bara inte är förälskad i honom. Det känns som om det kommer i vågor beroende på hur allt står till. Men när jag riktigt tänker efter så älskar jag honom även dom stunder jag inte är förälskad. Blev det här klyddigt? Tänkte mest bara säga att det är nog många som går igenom sina förhållanden ibland och undrar eller tvivlar på om dom verkligen tycker att dom ska vara tillsammans och kanske det var det du gick igenom???

Eftersom du nu känner att du vill vara med honom och bära hans barn och han verkar vilja detsamma så länge ni är tillsammans kanske det är värt ett försök?

Lycka till och hoppas att det går bra! Kram
Bild

Bild
Användarvisningsbild
CamillaG
Alltid online

Bor: I Florida

Inläggav ab0o » 28 jan 2008, 12:06

CamillaG, nejdå jag förstår precis hur du menar! ja, förhållandet har nog bara kommit till en ny fas, en "vuxenfas" då det blivit mer vardag o mindre nyförälskelse...

Men Han vill ju inte ha barnet med mig , så länge vi inte är tillsammans.. vilket han har gjort väldigt klart för mig! och eftersom jag inte vill göra abort så känns de lite, hm "farligt" att ha kvar barnet! Eftersom, jag är arbetssökande & har 2 hundar! kommer man verkligen att ha tid med barnet, 2 hundar & försöka få tillbaka sambon?!
kommer man att klara detta? om man måste genomgå allt själv...
Bild
ab0o
Nykomling

Re: Ensam med bebis

Inläggav netty78 » 29 jan 2008, 11:46

Jag blev oplanerat gravi i höstas med en kille som har velat om det mesta i drygt ett år. Hade spiral men blev iaf gravid... Jaghar två barn sen innan som bor hos mig på halvtid så jag tror mig ha lite koll på hur det funkar :)
Hur som helst fick jag göra UL tre gånger... först för att fastställa, nästa för att fastställa ytterligare en gång då läkaren trodde utomkveds första gången. Tredje gången var det för att försöka få fram ett ungefrligt BF datum. Pappan till pyret var med på första och tredje UL samt på inskrivningen. Men nu så har han ångrat sig och kommit på att han inte är redo.... :!: :!: förnekar tom till att det är hans, han har oxå spritit rykten om att jag ljugit och bedragit honom om graviditeten. Därför vet han inte om det är hans. Jag å min sida vet att det är han ochjag talade om för honom samma dag som jag plussade hur det låg till, så vad jag har ljugit om vet jag inte...
Jag har ingen aning om hur han tänker, men trodde att han var mer mogen än så. Han har nu ( är drygt i 16:e veckan) kommit på att han inte är redo, detta efter att faktiskt ha sett det lill* på Ul... Men han ska iaf inte med på det stora UL eller på förlossningen... Alla runt undar hur jag klarar det utan att ens fälla en tår, menj ag anser att det är HANS förlust!! Han är inte värd varken min kärlek, respekt eller tårar efter vad han gjort mot mig och pyret...

Hoppas att ni tjejer oxå är medvetna om eran styrka och förmåga :)
Bild
Användarvisningsbild
netty78
Alltid online

Bor: Gustavsberg
Status: http://minbebis.com/blogg/netty78/

Inläggav ab0o » 30 jan 2008, 13:19

Tänkte meddela att jag o min sambo hade ett jätte prat igår, vilket verkar leda till att han kan ge oss en "ny" chans!! Han har inte nämnt nått om barnet ännu, eller hade av en händelse en tjejkompis på besök med hennes 8månaders pojk här igår, o min sambo verkligen smälte.. de var samtalsämnet i ca 1 timma efter dom farit!
Så om han inser att han är redo att ge mig en chans att bevisa för honom att det är han jag VILL leva med. Så kommer lille skrutten där inne att få bo kvar i ytterligare 7månader! :oops:
Bild
ab0o
Nykomling

Inläggav anomali » 30 jan 2008, 17:35

ab0o: Tack :) Jag måste vara stark, för min lilla prutts skull! Men det är jobbigt, jag & pappan träffades förra veckan och han berättade då att han börjat träffa en ny tjej. Det gjorde inte så ont som man kan tro att det skulle, jag slutade nog älska honom tvärtav när han lämnade mig & vårt barn men det känns ändå så bisarrt på något vis...Så länge han aldrig skadar, sviker eller lämnar vårt barn så hoppas jag han blir lycklig sen kämpar jag på med mitt liv också och jag är faktiskt lycklig herrejösses vilken styrka blivande mammor, och mammor, bär inom sig! ensamstående eller ej - vi fixar det mesta för våra barn, inte sant?
BildBild
anomali
Stammis

Inläggav emsp8926 » 12 feb 2008, 22:06

Halloj

Jag är ensamstående ganska nybliven mamma... min lilla kille blir 4 månader den 16e februari. Det var ett "misstag" att jag blev gravid men jag måste säga nu med facit i hand att det var den klart bästa missen jag nånsin gjort i mitt liv iaf :lol:

Jag har oxå hundar - tre stycken närmare bestämt & har till & med en kull nyfödda valpar så här hemma är det fullt hus - men allt går, jag lovar! Sen är det väl ingen dans på rosor hela tiden men det är värt det liksom.

Lillkillens pappa & jag har ingen konflikt & han finns med i sonens liv men det blir ju inte samma som att bo ihop & dela på ansvaret ändå - utan jag drar i stort sett hela lasset nu när han är så liten, men sen ska vi försöka succesivt fasa in pappa lite mer i det vardagliga

Men som sagt det går att ro det hela i land som ensamstående så det är nog så att man om man inte har valt väg ännu ska fråga sig om man vill (under rådande förusättningar). Lycka till alla! & vilket beslut ni än fattar så är det ju det rätta beslutet glöm inte det.
Bild
emsp8926
Stammis

Inläggav MyyMa » 01 apr 2008, 14:40

skulle aldrig välja min pojkvän , framför det lilla livet i magen .
hur i helvete kan ngn ställa såna krav på en , han har trots allt varit med att tillverka det lilla livet som sprattlar runt där inne :)
Bild
MyyMa
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Ensamstående föräldrar