Ensam med bebis

För alla ensamstående föräldrar.

Re: Ensam med bebis

Inläggav Bara_jag » 13 apr 2008, 11:43

Hej! Jag kommer nog att vara själv från start till mål. Jag har blivit gravid med en kille som jag just träffat. Vi känner ju inte varanndra så bra än och det känns som att jag vill veta om han vill vara med mig för att han gillar mig först innan jag berättar att jag ska föda hans barn. Jag är rädd att han antingen springer allt han kan så långt bort han kan eller att han stannar med mig för barnets skull... inte för kärleken. Jag vet ju inte ens om han är rätt för mig, tänk om jag inte vill ha honom.
Jag har inga som helst problem med att ta hand om barnet själv, jag är 35+ och har redan flera barn sen tidigare. Även om jag inte har varit ensam under någon av mina tidigare graviditeter så känner jag inte att det kommer att bli något problem. Så att göra abort är INTE ett alternativ.
Nu till min fråga... är det fel av mig att vänta med att tala om för den blivande pappan att jag är gravid?
Anledningen till att jag inte vill göra det är ju som sagt att jag vill veta om han älskar mig utan babyn i magen först.
BildBild

-08 Flicka Sigrid
-00 Flicka Josefin

-89 pojke Jens
-88 pojke Christoffer
Bara_jag
Alltid online

Inläggav Angie1 » 13 apr 2008, 17:08

Bara_jag, svår fråga, gör som ditt hjärta säger! Själv hade jag önskat att jag hade väntat med att berätta för pappan till min son. Jag är själv ensam med min son och har varit det från start! jag önskar att jag hade väntat tills efter det att "missfallsrisken" hade passerat. Det blev i mitt fall väldigt bråkigt och var det genom hela graviditeten. Men man har tillräkligt att tänka på i början än suriga karlar. Om du har bestämmt dig helt för att bebisen ska behållas så... ja då hade jag väntat lite! men som sagt lyssna på ditt hjärta! LYCKA TILL Kram
Användarvisningsbild
Angie1
Alltid online

Inläggav Bara_jag » 14 apr 2008, 20:58

Tack, skönt att få lite stöd i mitt beslut. Jag hoppas bara att det går att dölja det, jag mår så eländigt illa på morgnarna och är rädd att han ska se det när han är här över natt. Sen jag började må illa har han inte fått sova över... har skyllt på jobbet och barnen, men det går ju inte i längden :oops:

Har det blivit bättre efter förlossningen för dig med barnets pappa? Eller är han fortfarande sur för att du behöll barnet?
Heter din son Noa? Det är ett jättefint namn. Grattis!
BildBild

-08 Flicka Sigrid
-00 Flicka Josefin

-89 pojke Jens
-88 pojke Christoffer
Bara_jag
Alltid online

Inläggav virmana » 14 apr 2008, 21:17

Här flyter allt på!! Är fortfarande ensamstående och njuter av dagarna med mina två underbara barn... lite hyss från emelas sida bara!! (trotsåldern) så jag ska vara HELT ÄRLIG och säga att det är liiiite skönt att hon är hos sin pappa varannan vecka! :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
virmana
Alltid online

Inläggav Angie1 » 14 apr 2008, 23:44

bara_jag, hoppas det går vägen för dig :D Pappan är helt ute ur bilden, han hör av sig i bland men vill inte ha nått med prinsen att göra! Hans förlust att han går miste om världens härligaste son :D
Japp han heter Noa
Användarvisningsbild
Angie1
Alltid online

Inläggav emsp8926 » 15 apr 2008, 08:07

då säger jag helt tvärtom.. berätta NU! Annars lär en förtroendekris uppkomma då du senare berättar ju. Han har rätt att veta - än mer om du redan bestämt dig.

Så tycker jag.
Bild
emsp8926
Stammis

Inläggav *erika* » 15 apr 2008, 08:30

Måste hålla med föregående talare, man är två att göra barn, han har rätt att veta och säga sin mening även om det i slutänden är ditt beslut, säger du inget nu kommer han bara känna sig lurad senare.
Var ensamstående med mitt första barn, men efter en tid så beslutade sig hans pappa iaf för att ha en relation med min son, varannan helg.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
*erika*
Alltid online

Inläggav Bara_jag » 16 apr 2008, 00:22

Självklart har han rätt att veta... jag har sån vånda över detta! Måste nog bestämma mig före helgen om när jag ska berätta. Tack för alla svar.
BildBild

-08 Flicka Sigrid
-00 Flicka Josefin

-89 pojke Jens
-88 pojke Christoffer
Bara_jag
Alltid online

Inläggav gina 30 » 27 apr 2008, 12:30

hopas att du har berätat det för honom,
pappan till mitt barn vill inte ha nått med barnet att göra,så jag får väl se hur det blir när det är fött :(
Bild
Användarvisningsbild
gina 30
Stammis

Inläggav MinisMamma » 27 apr 2008, 12:49

Jag har en vän som hade sex med en tjej från jobbet en gång på fyllan. Hon blev gravid och bestämde sig för att behålla barnet.

Han var jätte knäckt och mådde dåligt under flera månader och var tvungen att sjukskriva sig under denna period. Han ville ju själv bestämma om han skulle bli pappa eller inte.

Men när hans dotter kom ut så var han världens lyckligaste. Och så stolt över att berätta för alla att han fått en dotter. Visst tycker han att det är tråkigt att han inte har ett förhållande med mamman, men att ha ett barn slår allt. Han ser framemot varje gång som det är hans vecka.

Och nu efter många år (dottern är nog 6 år nu) så har han och hans kärlek gjort ett halvsyskon till henne.

Så om pappan inte alltid vill vara med från början så kan detta ändras efter att barnet är fött.

Hoppas att det löser sig för er som har detta problem!

Kram!
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Ensamstående föräldrar