Ensamstående förälder 2012

För alla ensamstående föräldrar.

Ensamstående förälder 2012

Inläggav annsann » 26 feb 2012, 19:17

Hej,

Jag fick reda på idag att jag kommer att bli ensamstående mamma med beräknad nedkomst mitten på oktober. Tänkte kolla om det är fler som befinner sig i samma situation. Jag är 27år bor i stockholm och är i vecka 8 :)
annsann
Nykomling

Re: Ensamstående förälder 2012

Inläggav Skoogstrollet » 27 mar 2012, 20:03

annsann: Jag hoppas att du kan njuta av graviditeten även om du precis har blivit lämnad och inget blir som du tänkt sig. Jag hade till viss del svårt att glädjas åt min då jag andra halvan bodde tillsammans med pappan som i perioder hade problem med panikångestattacker, vilket skapade en svajig relation. Det vi har gemensamt är ändå att jag först i år blev ensamstående då han valde att bryta upp i slutet av januari. Trots våra problem har jag ändå vant mig vid hans hjälp och nu skapar det istället oro då jag inte vet om han kommer att hålla vårt avtalade umgänge eller inte ... Så jag tror på ett vis att det är lättare att börja ensam än att plötsligt kastas in i det. Då hade jag nog haft lättare att ta hjälp av vänner då jag behövde sova för att orka, istället har behovet till stora delar fått tryckas undan och efter 15 månader med i princip ensamt ansvar om nätterna är jag rätt tröttkörd, om inte annat av hans tvära kast, gap, skrik och hot om polisanmälningar för både det ena och det andra.

Så ta det lugnt, handla gärna mycket begagnat då allting plockar på. Visst är det kul att handla nytt, men man tjänar många kronor om man hittar fina grejer begagnat. Våra barnklädesmarknader är perfekta med kläder för 5-10 spänn plagget. Varmt lycka till!
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Återgå till Ensamstående föräldrar