Exet uppvisar psykopatbeteende!

Känsliga ämnen gällande relations problem.

Exet uppvisar psykopatbeteende!

Inläggav Jennie1993 » 02 dec 2013, 09:59

Hej!
Jag vet inte om någon av er känner igen situationen eller inte men min sambo har tidigare barn med en annan. Hon är ständigt på honom om att han är en dålig pappa, att han sätter mig före barnen och sen håller hon dessutom på att vända dom emot honom. Nu har hon dessutom börjat ge sig på mig. Jag har inget med saken att göra, jag har inte lagt mig i hur de uppfostrar sina barn. Känner igen alla tecknen från en annan person jag hade i min närhet som utövade sånt maktövertag hela tiden att han fick kontaktförbud. Vad ska jag göra i den här situationen? Hon kom hem till honom igår och sa att hon ville slå till mig, jag hade redan gått därifrån då men iaf?!
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Re: Exet uppvisar psykopatbeteende!

Inläggav smulan_88 » 02 dec 2013, 11:11

Vad jobbigt! I första hand bör du väll prata med din sambo hur du uppfattar situationen, och berätta din oro. Skulle han själv inte kunna göra något finns det alltid folk på socialkontoret som kan behöva höra din historia och oro, så kanske myndigheterna kan dra öronen åt sig.

En tidigare relation ska ju varken påverka dig eller barnen så att ni känner obehag. Alltid svårt med ex! Ännu svårare när de delar barn och de kommer i kläm! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Jennie1993 » 05 dec 2013, 12:54

Hela hans familj är med på noterna och tycker samma sak som jag gör, fortsätter det längre än såhär hoppas jag verkligen att de tar tag i det.
Om inte så lär jag göra det, såhär går det inte att ha det.
Dessutom är det hemskt nog så att vi inte vågar berätta för henne eller barnen att vi har förlovat oss på grund av hur hon kommer reagera! :(
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

Inläggav zebran71 » 29 jan 2014, 15:46

Det hon sa är ett hot, anmäl nästa gång. Det hade jag gjort.
zebran71
Nykomling

Inläggav Twetz » 29 jan 2014, 16:21

Har varit med i samma sits och hon var väldigt grov i munnen och hotade med det ena och det andra. Har hon gjort någonting rakt emot dig?

Om man ser det från hennes sida kanske hon ser dig som ett hot. Behöver inte betyda att hon har känslor mot mannen din utan mer att hon känner sig hotad när det kommer till deras gemensamma barn och istället för att vara lugn och prata om det så agerar hon våldsamt istället.

Sen att hon försöker vända barnen emot honom kan också vara pga att hon känner sig hotad. Kanske tror barnen kommer bli närmare dig och hon kanske inte gillar tanken, så genom barnen sätter hon press på mannen, desperat försök att få ut nått ur det.

Visst för en som står på utsidan kanske det ser helt sjukt ut. Det gjorde det för mig. Det var först efter jag och mitt ex gjorde slut som hon kröp fram och berättade allting för mig. Jag säger inte att det nu är så denna kvinna känner hon kanske bara är elak. Men kan bara vara nått att tänka på.
Bild

Bild
Twetz
Stammis

Inläggav Jennie1993 » 29 jan 2014, 17:44

Twetz skrev:Har varit med i samma sits och hon var väldigt grov i munnen och hotade med det ena och det andra. Har hon gjort någonting rakt emot dig?

Om man ser det från hennes sida kanske hon ser dig som ett hot. Behöver inte betyda att hon har känslor mot mannen din utan mer att hon känner sig hotad när det kommer till deras gemensamma barn och istället för att vara lugn och prata om det så agerar hon våldsamt istället.

Sen att hon försöker vända barnen emot honom kan också vara pga att hon känner sig hotad. Kanske tror barnen kommer bli närmare dig och hon kanske inte gillar tanken, så genom barnen sätter hon press på mannen, desperat försök att få ut nått ur det.

Visst för en som står på utsidan kanske det ser helt sjukt ut. Det gjorde det för mig. Det var först efter jag och mitt ex gjorde slut som hon kröp fram och berättade allting för mig. Jag säger inte att det nu är så denna kvinna känner hon kanske bara är elak. Men kan bara vara nått att tänka på.

Vi vet om att hon mår dåligt och har väldigt dålig självförtroende osv och många runt henne tycker att hon borde få hjälp för det är inte bara i den här situationen som hon beter sig såhär.

Sen förstår jag precis hur du menar och tankarna har slagit mig många gånger att det kan vara så men just i det här fallet är det svårt att tro det.

Tyvärr så har hon sagt saker mycket bakom min rygg eller de gånger då jag hållit mig undan så absolut inte mycket direkt emot mig.
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

Inläggav Twetz » 29 jan 2014, 17:58

Ja svårt att veta. Hon kanske bara trycker ner andra för att må bättre själv. Oavsett så föreslår jagatt du bara undviker henne, men sluta inte lev för det. Förr eller senare måste hon acceptera att andra lever sina liv som dom vill även fast hon inte gillar det.

Skulle hon nu börja använda barnet som straff så är det nog bäst att kontakta någon som kan hjälpa. Och går hon nu på dig och försöker slå dig eller nått så kan ni anmäla.
Bild

Bild
Twetz
Stammis

Återgå till Relations problem