Få 15månaders att sova i egen säng?!?!

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

Få 15månaders att sova i egen säng?!?!

Inläggav tiratora » 21 nov 2013, 22:21

Hej!
Vår son e dryga 15 månader och han vägrar sova i spjälsängen. När han va "liten" så hade vi tagit bort en långsida och satt fast hans säng i vår. D funka hur bra som helst, va bara att skjuta över han när han somnat. Han sover hela nätter sen han va 2 mån. Och gnydde han kunde man lätt läggs handen på han så kom han till ro igen. Sen så satt vi på långsidan men han ville somna i sängen så kunde man lägga över han. Men inte längre. För det första så är det bara ja som kan lägga han vilket är frustrerande ibland. Han ska ligga i vår säng och somna men kan inte lägga över han sen. Han vaknar å e helt galen tills vi tar tillbaka han i vår säng, och då slocknar han på en gång. Spelar ingen roll med att vi lägger över han när vi går å lägger oss och han sover djupt. Spjälsängen står nära vår säng och ligger jag uppochner så har vi huvudena mot varandra. Inte ens det hjälper då jag tänkte att han ser mig hela tiden när han ligger ner. Har försökt "trötta" ut han men han kan hålla på och skrika i oändlighet. Nån som har bra tips vad jag ska göra?? Nu när man börjat jobba igen så blir man lite lat, tyvärr, då man inte orkar hålla på utan vill ha sin sömn för att orka med dagen. Men vi måste få han i egen säng. Vår stora kille hade aldrig nånsin de här problemen utan har alltid sovit i egen säng sen han va nyfödd så jag har inte stött på de här problemen innan. Behöver hjälp!! Tar tacksamt mot alla tips ja kan få :)
tiratora
Stammis

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år