Faktiskt lite ledsen..

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Faktiskt lite ledsen..

Inläggav Sweet Honey Pie » 14 dec 2009, 12:52

Ja.. jag e faktiskt lite ledsen på folk i våran omgivning..

Vi ska föda med KS.. ett planerat KS..
Tanken va först inte att vi skulle föda med kejsarsnitt.. men eftersom våran lilla guldklimp inte ville vända sig..
Va valet ganska lätt.. att vi ville ha ett KS då..

MEN... vi ville hålla snitt-datumet hemligt.. för vänner och bekanta..
Vi ville hålla det hemligt bara för att det e en ganska stor grej att få barn.. å vi är nog nervösa som det e ..
Sen blir det lite mer speciellt om det bara är vi som vet om när vi ska bli föräldrar
Å lite stressigt blir det om alla ska hålla på å ringa.. skriva på facebook.mm
Sen är det vi som får barn.. jag å tommy.. inte alla andra..
Å föder man vanligt.. vet ju inte omvärlden när bebisen kommer.. då får ju faktiskt alla reda på allt sen när allt är klart..
Varför skulle det va en skillnad nu?

Självklart ska vi höra av oss när allt va klart.. å jag å bebisen mådde bra..
Familjen har fått veta datumet i förskott.. men sen va det stopp.. eller skulle va stopp..

Av någon anledning är det jätte svårt för folk att acceptera att vi ville hålla datumet hemligt..

det räcker tydligen inte att vi har berättat vårt BF.. å sen sagt att ett planerat KS sker 10-7 dagar innan BF..
Det tycket jag är ändå ganska generöst med info..

Nej.. men alla ringer.. försöker luska.. skickar sms.. varje dag.. å kollar om jag svar på telefonen..
Det räcker tydligen inte att vi har lovat att höra av oss på en gång när allt är klart!!
Frågar frågor runt KS förberedelserna.. när vi ska ha hundvakt mm

Så det har resulterat i att dom flesta har luskat ut datumet.. å vet vilken dag det kommer att bli..
Så jävla respektlöst!

Jag vill inte hålla på å ljuga för mina vänner.. därför är det svårt för mig att "inte" svara på alla luskar-frågor..

Så nu är jag både besviken å ledsen på ALLA runt omkring mig!
Tack så mycket..
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden
Bild
Nu är min gravid-blogg öppen.. kika gärna in!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sweet Honey Pie
Alltid online

Re: Faktiskt lite ledsen..

Inläggav MariaTheres » 14 dec 2009, 13:24

Jag förstår att du är ledsen.. Väldigt respektlöst att inte bara sluta pressa er/dig när ni har förklarat allting. Jag vet inte vad jag ska säga.. Man blir ju bara så trött på folk. Ungefär som "jaha, när ska ni skaffa barn då??". Det är ju också en sådan sak som bara angår paret! Jag skulle nästan säga ett annat datum bara för att slippa allting plus att ni får den riktiga dagen för er själva. Men det är ju aldrig roligt att ljuga..
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Återgå till Kejsarsnitt