Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!

Inläggav sofia88 » 24 mar 2013, 06:24

Hej

Jo nu är det såhär att min son föddes då för ca 9 veckor sen, han har aldrig velat ta bröstet! Så jag har nu pumpat ut mjölk alla dessa veckor.
Nu är det så att mensen kom tillbaka här i veckan.
Förut så har jag kunnat pumpa var 3-4e timme, men nu finns det ingenting. Så det blir längre mellan pumpningarna.

Är det därför jag fått tillbaka mensen?
Hur länge kan den hålla i sig nu då? Måste nog skaffa preventivmedel för att få den i någorlunda kontroll. :/
Jag vill inte ha tillbaka den nu!!!

Kan den försvinna om jag verkligen börjar pumpa mer mer och mer? Grejen är ju också att han börjar äta mer och mer och då hinner jag inte få fram. Hur jag än försökt att pumpa var 3-4e timme, bara för att! Så kommer det inget!
Vet inte om jag börjar tröttna också :/ men jag vill inte ge upp än!

Tacksam för svar!!!

Kram sofia88
sofia88
Alltid online

Re: Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!

Inläggav L8i » 25 mar 2013, 07:41

Mensen försvinner inte igen när den väl kommit. Min har kommit tillbaka ca 12 veckor efter förlossningen med bägge barnen trots att jag ammat!
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Re: Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!

Inläggav anna_g » 25 mar 2013, 09:48

sofia88 Jag fick tillbaka min mens ganska precis en månad eefter fl. Ammade sonen varannan-vartredje timme dygnet runt i 6 månader och ändå kom mensen. Allas kroppar är olika och har en förmåga att göra som dom vill. Så förmodligen har de ju då inte enbart med amningen att göra eftersom minkom ändå. Jag hade verkligen förväntat flera mensfria månader så jag vart rätt så besviken när denkom ;(
anna_g
Alltid online

BF: 130906
Status: mamma till Lucas och Emil <3

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning