Annons:

Fattar inte om jag är gravid!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Fattar inte om jag är gravid!

Inläggav JenniferS89 » 24 sep 2017, 23:07

Hej!
Jag blir tokig på att försöka läsa mig till svaren så jag hoppas att någon kan hjälpa mig..
Jag har aldrig varit gravid förut och jag slutade med ppiller för ca 4-5 månader sedan.

Jag väntade mig inte att bli gravid och vi försökte heller inte och jag hade börjat tänka på det men ingen överdriven längtan (så jag tänker att det ändå är osannolikt att det kommer av psykisk längtan liksom) Jag fick alla graviditetssymtom man kan tänka sig:

Trötthet
Huvudvärk
Illamående
Klåda i underlivet
Konstig mage
Metallsmak i munnen
Yrsel
Varvade mellan att svettas och frysa
Svullna bröst (men inte spända)
Vita flytningar
Reagerade mycket på lukter
Började grina för allt
Sen mens

Ja. det var nog nåt mer men det är det jag kommer ihåg nu. Jag var HELT säker på att jag var gravid.
Sedan 3 dagar efter förväntad mens (men är inte helt säker på om jag är regelbunden än efter 12 år med ppiller) fick jag en liiiiiiten brunaktig blödning och dagen efter mer färskt blod och blödde ganska riktligt, dock inga klumpar. Dagen efter det blödde jag nästan ingenting (brukar blöda rikligast dag 1 & 2) och dag 3 blödde jag lite mer igen men avslutade med lite bruna flytningar. Det betedde sig ju inte som mens och tänkte att det kunde vara nidblödning eller nån annan konstig graviditetsblödning och väntade 4 dagar med att testa, men även det testet var negativt. Detta var alltså ca en vecka efter förväntad mens, om det nu var 28 dagar som mina tidigare månader efter att jag slutat med ppiller. Så då tänkte jag att nä, då är jag väl inte gravid, hur kunde jag bli så lurad?

Flera av de ovannämnda symtomen är borta, men jag mår fortfarande illa, har metallsmak i munnen, är påtagligt yr och väldigt trött (men jag har hypotyreos så trötthet är inte helt obekant för mig, dock är jag stabil i medicineringen) och det spänner i äggstockarna.
Så, jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att få klarhet i detta?? Ska jag köpa ett till test eller?

Tack så mycket den som orkar <3
JenniferS89
Nykomling

Re: Fattar inte om jag är gravid!

Inläggav lillamee » 25 sep 2017, 12:42

Hej Jennifers89!

Det är verkligen inte lätt det här!

Du har alltså slutat med ppiller. Det kan efter ett sådant stopp ta flera månader innan man har en regelbunden cykel.
Låt oss säga att du har det, och du får alla dessa symptom. Då finns det en chans att du är gravid, men sen får du din mens eller en mensliknande blödning och det kan betyda ett missfall. Å andra sidan så kan alla ovanstående symptom bero på PMS.
Detta är det värsta tycker jag. Jag har läst om såna som man tänkt att det är så uppenbart att de är gravida men sen är de inte det.

Om du ska testa eller ej bestämmer ju du, men är du gravid så "ändrar" ju inte ett test på det, du får bara veta det lite tidigare!

Tyvärr i mina öron låter det ej som att du är gravid iom att du fick en blödning som var kraftigare och på den tiden när du skulle ha mens (eller?)
Men som sagt så kan du ju fortfarande vara oregelbunden och då kan du ha haft sen äl och alltså i teorin vara gravid!

Mitt tips är att ha lite is i magen nu, om symptomen fortsätter så tar du ett test. Om inte så fortsätter ni med sex varannan dag för att inte missa äl och förhoppningsvis så blir du gravid snart :)

Det finns ju sätt att kolla äl också, stickor, temperatur och sekret. Säg till om du vill veta mer :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Gravid forum
Annons: