FebruariMammor 2011

Re: FebruariMammor 2011

Inläggav Blue Lotus » 11 feb 2011, 16:42

Grattis Februaribebis till din lilla skrutt... :)
Hoppas att allt gick bra för dig!

Har inte sovit många timmar i natt, har varit upp på toa fleeera gånger. Kan kanppt gå längre eller vända mig. Det gör så ont i rygg, höfter och ponanin. Vet inte om det e´ värkar eller inte som jag har börjat känna av. Men jag har börjat känna av något som jag inte har känt förut, det gör inte ont men det e´ fan inte skönt heller... :?
jag har börjat känna det bak mot ryggen och ner i ljumskarna samt i låren... :roll: Ibland, som hugger det till också.
Men ömheten som jag känner mellan benen, när jag går eller vänder mig när jag ligger ner e´ inte riolig... :( Men det e´ väl bara att vänja sig, det kommer med största sannolikhet inte att bli bättre och göra mindre ont... :shock:

Februarimamma Jag väntar också, med spänning... :wink: Det ska bli så kul när den väl bestämmer sig för att komma ut till oss...
På RÄTT SIDA!! :D :lol:

Nu ska jag försöka sova en stund!! :wink:
BildBild
BildMake a pregnancy ticker

Tiden går fortare än man tror, snart ses vi pyri... :D
Blue Lotus
Alltid online

BF: 110218
BIM: 100618
Bor: Stockholm
Status: Mamma

Inläggav miiaar » 11 feb 2011, 18:15

i morgon har jag mitt bf, får se när hon dyker upp :)
Bild

Bild

Bild
miiaar
Alltid online

BF: 110211

Inläggav emla » 11 feb 2011, 18:56

Grattis flesh och februaribebis 2011!

Idag har vi tillbringat hela dagen hos Rasmus farmor och farfar. Rasmus har varit ute på inte mindre än två barnvagnspromenader. Först med mig på väg hem till svärföräldrarna och sedan med sin farfar. Då fick jag lite tid att handla själv och hämta ut min förlovningsring som varit inne på storleksjustering. Skönt men oj vad jag saknar trollet efter en stund.

Nina - Jag tycker definitivt att du förtjänar att må bra nu. Det är inte många av oss som haft en så jobbig graviditet som du.

När jag inte sitter vid datorn kan jag ibland komma på massa saker jag vill skriva men när jag väl är här glömmer jag bort dem. Typiskt! Dessutom är det ju inte så lätt att skriva med en hand vilket jag måste eftersom jag oftast har en sovande Rasmus i knät när jag sitter vid datorn.

Men jag har länge tänkt att jag ska skriva saker som jag är tacksam för med min graviditet och förlossning och så. Det är så lätt att fokusera på det dåliga tycker jag. Så här är några saker jag är tacksam över:

- Att sambon ville att vi skulle försöka bli med barn samma månad som jag sedan länge tänkt att jag ville börja.

- Att vi lyckades få ett plus på första riktiga försöket och att det lilla livet i magen höll sig kvar och blev världens finaste Rasmus.

- Att jag enbart mådde lite illa och inte spydde en enda gång.

- Att jag fick ett nytt jobb som underlättade alla barnmorskebesök och dessutom en chef som lät mig gå på arbetstid.

- Att graviditeten flöt på utan några större bekymmer för vare sig mig eller bebisen.

- Att Rasmus bestämde sig för att titta ut lite lagom tidigt så att vi slapp gå och vänta men att graviditeten ändå var fullgången.

- Att Rasmus mådde bra under hela förlossningen och även efter.

- Att jag slapp akutsnitt trots att vi var väldigt nära det.

- Att jag bor i ett land och i en tid när läkarna kan och bryr sig om att sy ihop ett trasigt underliv och att det var sjukhusets bästa läkare på det området som sydde mig.

- Att jag inte fått någon förlossningsdepression, vilket jag tidigare varit orolig för, trots en lite svår start.

- Att jag börjar må bra igen och verkar läka helt ok. Jag kan göra både det ena och det andra på toaletten utan större besvär och har inte längre så ont.

-Att jag inte fick några bristningar.

Oj nu har jag en arg och hungrig bebis här och måste sluta.
Bild
Bild
emla
Alltid online

Inläggav EmMama » 11 feb 2011, 21:24

Hej alla och grattis till alla som fått nu sista dagarna!

Tänkte bara skicka en liten tanke till alla ni som fortfarande väntar på era små skatter och tycker att det känns som om de aldrig vill titta ut.

Vår Tilda kom 11.14 förra lördagsmorgonen (29/1), då hade jag haft värkar sedan ca 06.00 på fredagen. Jag kände absolut INGENTING dagarna före och när jag på torsdag eftermiddag var och fick naglarna fixade sa jag till min nageltjej att jag med största sannolikhet skulle gå över. Jag hade ju inte tillstymmelse till förvärk...

Gjorde f ö sista arbetspasset på onsdagen så hon ville inte låta mig ladda nåt överdrivet mycket ;)

Summa summarum; det kan hända på bara några timmar så gräv inte ner er om inte kroppen vill träna med en massa förvärkar!

Vad gäller Tilda så växer hon så det knakar, har passerat födelsevikten och svullar febrilt all vaken tid - blir nog en liten tjockis det där! Har redan upptäckt en extra haka som inte fanns där för tio dagar sen... Glupsk som hon är åker det ner en hel del luft också men vi har börjat med några minifomdroppar innan hon ska äta så nu slipper hon värsta magknipen.

Ha en bra helg,
kram Emma
EmMama
Stammis

BF: 110206
Status: Nybliven mamma :)

Inläggav FridaE » 11 feb 2011, 21:50

EmMama, hur kändes det när värkarna startade? Visste du direkt då på fredagen att det var på g? Tänkte när du inte hade känt något innan.
FridaE
Stammis

BF: 120417
Bor: Valskog

Inläggav EmMama » 11 feb 2011, 22:02

FridaE: jag trodde faktiskt inte att det startat förrän på kvällen. Även om värkarna inte var smärtfria så tyckte jag att de var alldeles för glesa och oregelbundna för att kunna vara "the real deal". På morgonen kom de med 10-15 minuters intervall, för att sen vid lunch bara komma en gång i halvtimmen. På kvällen blev de tätare och sen kom de bara ännu mer frekvent. Då gick det som inte att ignorera längre! :D

Dock upplevde jag aldrig att de gjorde riktigt "så-in-i-helvete-ont" förrän fosterhinnorna tagits och jag var öppen fem centimeter. Kanske förväntade jag mig att ha mer ont för att jag haft rätt jobbiga menssmärtor under den tid jag inte ätit p-piller, vem vet :)
EmMama
Stammis

BF: 110206
Status: Nybliven mamma :)

Inläggav Hanna2010 » 12 feb 2011, 02:37

Hej på er alla1

STORTGRATTIS TILL ER ALLA SOM FÅTT SINA SKATTER

idag åkte vi hem så nu är vi hemma i våran egen bubbla och mår kalas bra!! Oskar är så sjukt söt så jag tror jag storknar! haha men ja jag vet fortfarande inte hur man får in en bild här? så som ni fått... men det frågade jag förut men har nog missat svaret känns det som! nåja.. men Oskar har svart och en massa hår på huvudet och på ryggen, armar och ben.. hahaha som ett penntroll ... =) Nu ligger karln och mini karln och myser på sängen innan det är dags att amma.,. snacka om att det syns så sjukt väl vem somär pappan till Oskar! haha

Sprudlande, köp bröstvårtskräm från apoteket till brästvårtorna, den är GULD värd! =)

Massor av kramar till er
BildBild
Hanna2010
Alltid online

BF: 110209
Bor: Falun
Status: väntar på penntrollet.. ^^ <3

Inläggav Hanna2010 » 12 feb 2011, 02:47

Nu fixade jag in en bild på min underbara skatt! :P
BildBild
Hanna2010
Alltid online

BF: 110209
Bor: Falun
Status: väntar på penntrollet.. ^^ <3

Inläggav nattskatan » 12 feb 2011, 06:30

Hej, liten uppdatering från mig. Jag har haft kraftig mensvärk åh värkar sedan 23 igår. Ska in på förlossningen om en stund, så fort barnvakten har kommit..

ajajaj vad ONT det gör!!! Har även börjat må illa :( hoppas det blir bäbis idag :D
storebror -031028,
lillasyster -051215,
lillebror -110215
lilla lillasyster -121005,
BildBild

Bild

http://missja.bloggplatsen.se/
Användarvisningsbild
nattskatan
Alltid online

BF: 120929
Status: Blivande 4 barns mamma

Inläggav hottitotta » 12 feb 2011, 10:07

Nattskatan, då håller vi tummarna :) Lycka till!

HÄr hade jag förvärkar med 10 minuters mellanrum igår kväll men nu e de borta. Har iaf fått till en färdknäpp på morgonen så vi får väl se om det ger resultat ;)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
hottitotta
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Februariföräldrar 2011
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()