Fel partner?!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Fel partner?!

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 10:28

Hej!
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja...
Jag kan säga att min sambo, är den bästa som finns! Han är helt underbar och jag älskar honom och han älskar mig. Allt känns så himla bra med honom, han gör mig lycklig och jag får vara mig själv med honom...
Låter jättebra, eller hur?!

Men... Så kommer man till frågan, hur gammal är han?
Jo, han är då 42 och jag är 19...
Tappa inte hakan nu mina vänner... Det är en väldigt stor åldersskillnad, jag vet. Men spelar verkligen det någon roll? Jag menar, åldern är ju bara en siffra?!
Och jag må bara vara 19, men jag känner mig inte som det, och det säger de som känner mig oxå, jag är mycket äldre i psyket. Samma sak gäller honom, han är inte 42, utan han är någonstans vid 30. Han är mogen, men han är ändå lite barnslig på ett bra sätt :) Så vi möts där i mitten någonstans...

Men pga åldersskillnaden, var jag tvungen att flytta hemifrån, ihop med Janne, för min mamma vart ju galen, vilket är förståeligt, men det ni tänker "galen" multiplicera det med 10 så får du fram hur galen hon blev/är...

Vet inte varför jag pratar om det här, vill väl känna att jag har någon på "min sida"... För när man älskar någon, spelar verkligen åldern någon roll?
Är inte det viktigaste att han och jag är lyckliga med varandra?

Elelr är jag helt ute och cyklar? :roll:
RavenRoxx
Stammis

BF: 120514
BIM: 110909
Status: Gift, plastmamma och gravid

Re: Fel partner?!

Inläggav Magical » 23 mar 2010, 10:34

Jag tycker inte att åldern skall ha någon betydelse. Det skall bara vara siffror på ett papper. Om ni älskar varandra så tycker jag att ni skall få leva tillsammans. Sen måste man någonstans förstå din mamma.
Som förälder vill man bara skydda sina barn från allt det som kan hända. Jag tror att det är precis det din ammma vill med.
Jag har en dotter på 5 och en son på 7. Och en liten i magen. jag skulle kunna offramitt liv för att de skall må bra och skydda de från allt. Så jag har lite svårt att sätta mig in i din mammas siyuation men har ändå en känsla av vad hon känner.
Men mitt hjärta säger just nu att gör det som känns rätt för dig. För huvudsaken i detta är att du är lycklig och hittat en man som gör dig lycklig.
Så jag säger KÖR PÅ!!!!
KRAM
Bild
Bild
Magical
Stammis

BF: 100628
Bor: Hisings-Kärra

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 10:42

Du anar inte hur skönt det var att få läsa ditt svar! :D
Och jag struntar i vad de andra säger, detta får mig att må bra, och det är allt som betyder något just nu.
Men så har jag ju ett litet dilemma... Om jag är gravid, vet jag inte hur jag ska säga det till henne... För då kommer hon verkligen gå i taket!
RavenRoxx
Stammis

Inläggav Magical » 23 mar 2010, 10:48

Misstänker du att du är gravid?
Jag tror att det bästa du kan göra i denna situationen är att vara ärlig. Inget annat. Hon kommer säkert bli rsande men jag tror att någonstans så kommer det ge med sig snart ändå.
Hon behöver få ut sin frutration föratt sen tänka efter. Och självklart skall du behälla ert barn. Och det får andra bara acceptera. Är ni båda eniga om att behälla barnet så är det ert beslut och jag tror att ni kommer fixa det glant.
Men var bara ärlig. För ärligheten övervinner allt. I slutändan. :)
Bild
Bild
Magical
Stammis

Inläggav barumdem » 23 mar 2010, 10:57

Ålder är bara en siffra....min lillasysters "gubbe" är 19 år äldre än henne...jo det blev ju kalabalik när dom träffades..hrmm mest av hennes överbeskyddande storasystrar :oops: Men dom har bott ihop å varit tillsammans i 5 år nu..... Hur länge har ni varit tillsammans? Din mamma kanske bara behöver lite mer tid...
barumdem
Alltid online

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 10:57

Ja, jag misstänker det, men ska vänta och se om mensen kommer innan jag börjar hoppas allt för mycket. Haha.
Ja, det är väl bäst att vara ärlig, måste bara hitta modet först :)
RavenRoxx
Stammis

Inläggav Magical » 23 mar 2010, 11:00

Modet finns inom dig. Och för att hitta det så tar du hjälp av alla dina nära och kära som inte blir "galna" på dig. Vänner tex.
Lycka till.
KRAM
Bild
Bild
Magical
Stammis

Inläggav MJB » 23 mar 2010, 11:06

Ravenroxx: jag förstår precis hur du har det.

Själv träffade jag min sambo för ganska många år sedan, var ungefär i din ålder (lite yngre till och med) och han är också lite drygt 20 år äldre. Höll det hemligt för min familj i flera år (studerat på annan ort därför var det möjligt) eftersom jag var så rädd för vad de skulle tycka. Men tillslut var jag tvungen att berätta, jag kände ju att det vi hade var helt rätt och min sambo började också tycka att det var lite småtaskigt av mig att inte "stå" för vårt förhållande. Han hade berättat för hela sin släkt ganska direkt men ibland är det lite enklare för "karlarna" att ha en yngre tjej än vad det är för oss med en äldre man.

Men mina föräldrar tog det ganska bra. Visst, de blev väl kanske inte överlyckliga, men konstaterade att så länge jag mår bra så är det det som är huvudsaken. Så kommer säkert din mamma att tänka snart också.

Nu har vi varit tilsammans i snart 10 år. Fortfarande lyckliga...köpt hus och hund och nu är det bara den lilla som fattas.

Så för oss gick det hur bra som hellst, visst, jag har tappat en del vänner som inte tyckte att jag var riktigt klok som blev ihop med en "gammal gubbe"...men då är de inga riktiga vänner heller.

Så så länge allt känns bra är det bara att stå på dig.

KRAM
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

BF: 101209
Status: Mamma till Theo!

Inläggav allessa » 23 mar 2010, 11:15

Jag håller med de andra som skrivit här: ålder är bara en siffra.
Min man är 31 år äldre än jag och vi har varit tillsammans i 13 år, gifta i 9 år i sommar och har 5 gemensamma barn och en liten i magen.
Klart mina föräldrar och omgivningen blev galna, men vi älskar varandra och nu är det ingen som tvekar om det längre. När vi träffades och blev ihop var jag 21 och han 52.
Det som räknas är ju hur ni känner för varandra. Man får räkna med blickar, kommentarer och gliringar, men jag är stolt över min man och jag älskar honom över allt annat och skiter därmed totalt i vad andra tycker och tänker.
Jag kan ju säga nu att mina föräldrar och min man är goda vänner nu och kommer riktigt bra överrens. De sitter gärna barnvakt åt barnbarnen och allt går fint.

Så stå på er och håll ut, det är värt det i slutändan. :P
Bild

Bild

Bild
allessa
Alltid online

BF: 100729
Status: Gravid med vårat 6:e och sista barn.

Inläggav Soleil » 23 mar 2010, 11:16

Å, stå på dig! Åldern har verkligen ingen betydelse så länge man tycker om varandra!
När jag berättade att min sambo är 10,5 år äldre än jag så var det inte precis "Grattis, vad roligt att du har hittat den rätta" jag fick höra, utan direkt var familjen på mig om att "när man är 40år orkar man inte ta hand om småbarn" (de tycker jag ska vänta med att skaffa barn tills jag blir 30 år :S), "Tänk på när ni blir gamla,då kommer han vara mer trött än vad du är". Från sambons sida var det mer hans mamma som blev lite besviken för att jag var ung, hon tror att hon inte kommer att få bli farmor på ett bra tag.
Jag kan tillägga att jag är 23 och sambon 33 och vi planerar en liten bebis till nästa år =).
Visst, han är äldre än mig, men jag och sambon är av den åsikten att skulle det dyka upp problem baserade på vår ålder så löser vi dem istället för att tjata och bråka om det.
Bild
Användarvisningsbild
Soleil
Nykomling

Nästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper