Fel partner?!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Fel partner?!

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 11:18

Vi har inte varit tillsammans så länge, lite mer än 2 månader, och vi förlovade oss redan innan 1 månad. Sjukt fort, jag vet... Men vi har känt varandra i över 2 år, och vi har varit bra vänner, så därför känns allt så bra och därför förlovade vi oss ganska direkt...
Jag hade tänkt plugga i Jönköping till hösten, och ville ha vårt förhållande hemligt tills vi skulle flytta dit, men det gick inte... mamma har alltid misstänkt att vi var tillsammans, och började säga massa elaka saker om både honom och mig, så en dag vid middagsbordet berättade jag hur det var, packade min väska och flyttade in hon honom :)
Och det känns så bra! Visst jag älskar min mamma, men vi har haft en del problem under åren, och det känns nu skönt att inte bo med henne, bara lite tråkigt att det gick till på "fel" sätt :(

Och det där med vännerna, jag hade en bästis, en riktigt bra vän, som man nästan räknar som en syster, ni vet nog hur jag menar, men när jag blev tillsammans med Janne, började hon bli sur, och jag visste inte avd jag hade gjort för fel, och hon berättade det inte heller. Så en dag sa jag åt henne att hon kunde höra av sig när hon slutade vara sur, och hon har inte hört av sig. Lite tråkigt, men vad fan?! Så nu är hon borttagen från facebook och bilddagboken :)
Känns bra, det ända som kan göra saken bättre är att jag plussar nästa måndag!
KRAM!
RavenRoxx
Stammis

BF: 120514
BIM: 110909
Status: Gift, plastmamma och gravid

Inläggav allessa » 23 mar 2010, 11:24

Det där känner jag också igen. När jag och maken blev ihop så friade han faktiskt samma dag. :shock: :P
Vi kände på en gång att vi hörde ihop.
Sen tror jag nog (och hoppas) att din mamma hämtar sig och tar kontakt. Det tog ett tag innan mina föräldrar (först min mamma när vi berättat att vi var ihop och sen min pappa när vi berättat att vi väntade barn) att hämta sig från chocken. Men nu är allt jättebra. Så ge det lite tid.
Lycka till med +:et.....
Kram
Bild

Bild

Bild
allessa
Alltid online

BF: 100729
Status: Gravid med vårat 6:e och sista barn.

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 11:37

Precis!
Och att det är så många som misstycker när det är stor åldersskillnad, är väl bara för att man inte följer normen. Vilket är så fel! Men sen måste jag erkänna att när jag var lite yngre så tyckte jag att tanken på en äldre man var jätte äcklig, men det är väl normalt, för när man är i början av tonåren så är ju sex äckligt oxå, haha :lol:
Men som sagt, när man tycker om en person så gör man ju det pga dennes personlighet och så, man tänker ju inte på åldern när man är kär, och jag är kär :oops:
Jag är en sån person som blir extremt depp under vinterhalvåret, det är kallt och jävligt och mörkt, men han gav mig en fin och trevlig vinter, utan att vi ens var ihop, och det tycker jag är ett tecken :)

Och jag skulle lätt kunna ställa mig mitt på E4:an med ett stort plakat och skrika ut i hela världen att jag älskar honom, så bra mår jag med honom, och då tycker inte jag att man ska lyssna på dom andra som tycker att allt är sjukt.
Pluset på måndag är ett bevis på vår kärlek!
RavenRoxx
Stammis

Inläggav borås » 23 mar 2010, 11:46

det med ålder är mer än en siffra, mellan mig och sambon är det 15 år. Min mamma älskade honom från första stund. Medans min pappa var mycket skeptisk till en början, nu kommer de hur bra överns som helst.

Visst är det skillnad med all rätt, han har hunnit göra så mycket mer än mig, jag ligger liksom steget efter. men inte så att det stör. men som ett exempel, nu när vi diskuterar namn till den lille inne i magen så är han 10 år efter i namntänket.

men jag tror att det viktigaste är att man har samma värderingar och prioreteringar här i livet, inte att man är jämngammal.
borås
Alltid online

Status: sambo, och mamma till underbara Elin

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 11:57

Håller helt med dig... När vi började få känslor för varandra, och innan vi sa att vi är kära, så "lekte vi med tanken" som vi sa...
" Om vi leker med taken, OM vi skulle bli tillsammans, och sedan få egna barn, skulle du då särbehandla dom mot mina tidigare? " (han har tre barn sen innan, som jag älskar sedan jag träffade dom från första stund!)
" Nej, absolut inte, man ska ju behandla barnen lika, oavsätt om det är mina eller inte, de tillhör ju då familjen!"
Sånt har vi pratat mycket om, och har kommit fram till att vi vill precis lika på allt, han verkligen ÄLSKAR bilar, och när han har sagt att han vill ha den där vw bubblan från 63, så har jag sagt, "självklart, dom är ju jättefräna!"
Och saker som jag vill ha i framtiden, den där lilla sommarstugan ute på landet med stor trädgård så har även han nappat på det :) Vilket jag tror är anledningen att vi passar så bra, och skulle det någon gång bli att vi tycker helt olika om någonting, så får man ju självklart försöka lösa det, för man ska inte stå i vägen för den andres drömmar...

Så allt började med att leka med tanken :) Sen ville vi inte leka med tanken längre, utan började planera istället :)
RavenRoxx
Stammis

Inläggav Danem » 23 mar 2010, 12:25

Min första tanke är "Vad fan!?" om jag ska vara ärlig, så är det alltid men jag tänker steget längre lika snabbt.
Ålder är faktiskt bara en siffra, det kan vara samma ålder på ett par men man kan ändå känna sig på olika nivåer och inte alls gå ihop.
Ju äldre man blir tycker jag att klyftorna minskar mellan åldrarna, det viktigaste för att ett förhållande ska funka är att man känner att det här är rätt.

Jag vet inte om jag förklarar så bra just nu men precis som de andra har sagt, bara för att det är en ålderskillnad på er så betyder det inte att det är fel.
Om ni har varit tillsammans i två månader bara så finns det gott om tid för din mamma att lugna ner sig och låta det sjunka in, kunna lära känna din pojkvän och veta att det är på riktigt och att han inte bara är ute efter en ung tjej att visa upp.
För det är antagligen det hon är rädd för, att du ska bli utnyttjad. Ens barn är det käraste man har :)

Jag hoppas att du kan prata med henne och att hon förstår tids nog, vilket hon säkert kommer att göra!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav RavenRoxx » 23 mar 2010, 12:44

Jaa, jag förstår att hon bara är rädd om mig, men hon behöver inte bli elak :( Och huvudsaken är att jag är lycklig :) Tycker jag iaf :D
RavenRoxx
Stammis

Föregående

Återgå till Min bebis föräldragrupper