Fimpa för gott!!!

Kom iform, peppa varandra för en bättre hälsa!

Re: Fimpa för gott!!!

Inläggav lexus_ » 06 apr 2011, 20:01

*Puffar* Hur går det tjejer?
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav Sera » 07 apr 2011, 11:19

Usch, inte bra :( Har inte lyckats minska alls... Men jag har en eventuell känning på att nåt är på G i magen så jag ska verkligen försöka nu!
It takes 2 to tango

Bild
BildMake an ovulation ticker
Användarvisningsbild
Sera
Stammis

Inläggav Vitlilja » 08 apr 2011, 10:25

Här går det bra, men jag har varit bra sugen nu efter att vi fått ett slag i ansiktet av fk! Sambon hade jobbat 20 dagar för lite för att kunna på inkomstbaserad fp :( så han får 180 kr per dag... vi har alltså ca 5 tusen att leva på varje månad...... och när allt känns hopplöst så saknar man ciggen, tur bara att jag slutat för nu har vi ju ABSOLUT inte råd att röka!

Sera: Det är skitsvårt om man ska sluta innan, jag har testat det, men blir man gravid är det lite lättare att motivera sig kan jag lova! Även om det givetvis är svårt då också så har man ju något att skydda om man säger så:P det är även därför jag inte börjat igen, Alina får ju i sig rök även om jag går ut och röker då det sitter i kläder och sånt.
Vill inte utsätta henne för sånt och har jag klarat 9 månader kan jag klara lite till^^
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav Sera » 08 apr 2011, 22:23

Ja, visst är det så, jag försöker ju minska nu i alla fall, men det blir nog en spark i arslet när man väl vet att man är gravid :)
Jag förstår att du inte vill stinka rök med en liten en, inte så trevligt. Har man väl slutat kan man lika gärna hålla sig ifrån ciggen!
It takes 2 to tango

Bild
Användarvisningsbild
Sera
Stammis

Inläggav lexus_ » 09 apr 2011, 09:26

Usch igår va vi och hämtade min lillebror och hans tjej hemma hos hans tjej, jag behövde låna toaletten så jag stiger in och möts av ett tjockt rökmoln. Sen när jag va färdig på toa frågade dom om vi inte ville stanna på kaffe, som om jag skulle ta in Viggo där när det sitter 4 eller 5 pers och rökar i köket. Jag är glad att vi var tvugna att åka direkt för att vi skulle hämta tjejerna på dagis... Fy vad jag mådde illa sen.... Tror Viggo kände av det med för han blev jätteledsen när jag satte mig i bilen brevid honom....
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

Inläggav Afasi » 09 apr 2011, 10:43

Jag slutade röka i september bara för att jag helt enkelt inte ville röka längre. Jag mådde illa varje gång jag rökte så 12 september tog jag min sista cigg. Sen dess har jag inte rökt ett enda bloss.
I början hade jag såna där hemska drömmar när jag rökte men det gick över efter kanske två veckor. Nu när jag är gravid har jag fått tillbaka drömmarna (där jag tar en cigg TROTS att jag är medveten om pyret i magen) även om jag bara vill kräkas på människor som röker.
Det är bra underliga saker man får vara med som gravid.. :wink:
Bild

Bild

Bild
Afasi
Alltid online

BF: 170712
Status: 2barnsmamma och gravid

Inläggav Lizz_85 » 02 maj 2011, 15:56

Jag har fuskat!! Festade skärtorsdag och då rökte jag....... Men har inte känt nå sug efter det eller nå så.. Men jag har rökt.. :/ Illa illa...

Hoppas ni andra lyckas...
Bild
Bild
Bild

Mf 26/1-13 v12+5 dött sedan Vecka 8
Lizz_85
Alltid online

Status: 3 barns mor <3

Inläggav Sera » 03 maj 2011, 13:40

Jag har inte lyckats sluta än :/ Men tycker inte det är speciellt gott att röka längre av nån anledning, kanske för att det är varmare, brukar inte röka mycket på sommaren när det är varmt.. Ska verkligen försöka lägga av nu!
It takes 2 to tango

Bild
Användarvisningsbild
Sera
Stammis

Inläggav Lizz_85 » 23 maj 2011, 11:54

Har tagit ett bloss IGEN!!!!!! Hjälp vart ska detta sluta??
Har ABOLUT inge sug alls på dagarna eller nå sånt.. Men så fort jag blir det minsta irriterad eller ledsen/arg eller stressad så får jag ett sug och finns det en cigarett i närheten så måste jag ta mig några bloss.. Blir galen på mig själv över detta!
Tur karln aldrig har cigg hemma utan bara på jobbet.. Men på helgen har jag hur lätt som helst att få tag i cigg.. Då min lillasyster och hennes karl röker! :/

Hur går det för er andra.. Bättre hoppas jag!
Bild
Bild
Bild

Mf 26/1-13 v12+5 dött sedan Vecka 8
Lizz_85
Alltid online

Status: 3 barns mor <3

Inläggav lexus_ » 23 maj 2011, 23:04

Lizz_85: Jag har oxå tjyvat en eller två ggr... jättehemskt att det har blivit så här... känns som om att har jag otur kommer jag börja igen... men det är så mycket som går åt skogen nu och då är ciggen en bra kompis... har dock bara trillat dit 2 ggr och då var det 1 eller 2 bloss och inte mer... känner inget direkt sug heller... det var bara nödvändigt... :(
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

Föregående

Återgå till Hälsa & motion