Flickvännen konstig/ Gjort slut

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Flickvännen konstig/ Gjort slut

Inläggav Jimmeeey » 09 nov 2009, 11:53

Hejsan, jag och min flickvän bestämde oss att skaffa barn osv. Hon är på 14 veckan. Men under hela den här tiden har det varit så konstigt, jag vet att det är hormonerna som ändrar henne mycket och det förstår jag. Men att göra slut och att säga att hon inte har några känslor kvar för mig och att hon vill inte komma och hälsa på för att hon vet hur jag känner för henne. Så nu har vi börjat om från början, det var de hon ville att vi skulle börja från vän stadiet för att få dom gamla känslorna tillbaka, och det är skit jobbigt för mig. Men jag sa till henne att jag är hennes vän och support jag tänker bara på dig och barnet, förhållandet är inte så viktigt just nu.
Men om någon har varit med om exakt samma sak eller liknande och det blivit bra snälla hör av er. Jag mår inte bra, jag vill verkligen att det ska vara jag och hon. Så snälla gott folk hjälp mig, vill verkligen inte förlora henne, vill att vårt barn ska växa upp med oss. Mvh
Jimmeeey
Nykomling

Re: Flickvännen konstig/ Gjort slut

Inläggav Jimmeeey » 09 nov 2009, 12:31

Hur ska jag göra? Hur ska ja försöka och få henne tillbaka? Är det bara en fas hon går igenom? jag är så osäker men ändå säker på att det kommer att bli jag och hon. Jag är den vän och support hon behöver. Usch är så jäkla nere och rädd. Hjälp mig snälla :(
Jimmeeey
Nykomling

Inläggav MalinM » 09 nov 2009, 14:32

Först vill jag börja med att säga att du verkar vara en otroligt fin kille, som älskar henne och stöttar henne så fullt ut.
Om det är hormonerna eller inte är ju svårt att svara på... hon kanske är livrädd nu att hon väntar barn? "vad ska hända, hur ska detta gå" osv. Hon kanske oroar sig för ansvaret, för framtiden, förlossningen med mera.
Jag tror att det bässta du kan göra just nu är att bara finnas hos henne, pressa henne inte, utan bara visa att du finns, vad som än händer.
Kan tyvärr inte ge dig ett bättre råd. :(
Kramar
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav SsofiaJ » 09 nov 2009, 14:45

Det är ju väldigt olika från person till person det här med hormonerna. Hade en liten period i början där jag verkligen funderade på om det var rätt för mig att vara med barnets pappa, kände mig äcklad av honom och vi bara bråkade, men för mig gick det över och nu är allt som vanligt mellan oss igen. Så var det iallafall för mig, men kan ju inte säga något för hennes del ..

Men försök prata med henne iallafall, ordentligt. Ta reda på hur hon egentligen känner inför allting och förklara för henne hur du vill att det ska vara, utan att pressa henne självklart. Men det kan vara lite lättare för er båda att förstå varandra om ni pratar om det iallafall.

Hoppas att det löser sig mellan er iallafall !
SsofiaJ
Stammis

BF: 100414

Inläggav Lejonhjärta » 20 apr 2010, 20:13

Tjenare.
Har väll inga direkta tips men vill försöka hjälpa en broder i nöd. :wink: Det jag spontant tänker på när jag läser ditt inlägg är om hon har något annat som trycker henne? Kanske det är något annat problem som hon projicerar på dig. Nu vet jag inget om hennes/ert liv men fundera lite på om det kan vara så att hon har något annat problem (familjen, jobbet, självförtroendet, eller vad somhelst).

Såg nu att det var ett tag sen du skrev, hoppas att det löste sig.

//J
Lejonhjärta
Nykomling

Inläggav LeBebb » 06 apr 2011, 01:27

Jobbigt... finns inga hormoner i världen som skulle göra att jag skulle förlåta sådant beteende. Men vilken sjukt jobbig situation! Lider med dig.

Mitt enda råd är att ta det lugn. Analysera inget, tänk inget, sysselsätt dig med annat. Ställ upp, men fjäska inget. Gulla inte. Löser tiden det så gör det det genom att du tar det lugnt.
LeBebb
Nykomling

Inläggav mellanie » 27 jul 2011, 11:41

Hur har det gått? Har det löst sig?

Jag tycker så synd om dig när jag läser det du skrev.
mellanie
Nykomling

Återgå till Pappa forum