Annons:

Föda i Göteborgstrakten - vart är bäst???

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Föda i Göteborgstrakten - vart är bäst???

Inläggav HelloKitty » 06 nov 2009, 09:20

mitt förstahandsval va mölndal när ja skulle föda. de e väl ingen skillnad på kunskap osså men mer för att östra känns lita gamalt och sen har jag hört att de är väldigt dåligt isolerat på östra så man hör andra ligga o skrika (men de vet ja inte eftersom ja inte fött där) sen hade ja vart på mölndal innan o kollat en blödning och det va jätte fint där med badkar i rummet osså, men när de väl va dags så va mölndal fullt och eftersom ja vägra östra så va de bara o fara ner till varberg, och de ångrar jag verkligen inte -herregud vilken skillnad!! allt är nytt super fräscht, jätte trevlig personal jaa jag har inget o klaga på! jag kommer åka till varberg nästa gång också helt klart!
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Re: Föda i Göteborgstrakten - vart är bäst???

Inläggav Lejsi » 11 nov 2009, 00:17

Jag valdce Östra. Bor närmre mölndal, men Östra blev själsklart tillslut för mig.
Framförallt har de massor av enkelrum. (dvs rum med två sångar för dig och din respektive) och man får i regel alltid ett sådant. Kändes viktigt för mig att min sambo fick sova kvar.
Mölndal har några få sådana rum och fler dubbelrum, där du delar med andra mammor och då får inte männen sova kvar.

Sedan finns specialvården på Östra. Ifall något går fel (peppar peppar) så har du den b'sta vården ¨på Östra. Är det riktigt kritiskt efter en förlossning på mölndal, kör de i ambulans till Östra. Kändes då bättre för mig att redan vara där =)

Plus att de va super duktiga och trevliga =)
Lejsi
Stammis

BF: 091001

Återgå till Snack om förlossningen

Annons: