För alla som kämpar på antar jag

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: För alla som kämpar på antar jag

Inläggav Grim » 09 jan 2018, 15:53

Runt en vecka kvar till BIM och känner mig helkonstig. Hade huvudvärk de första dagarna efter när jag tror ÄL skedde (troligen 1:a), molvärk, brösten ömmar mer och mer och stundtals har jag antingen halsbränna eller känner mig illamående. Återstår att se vad som sker inom den närmsta veckan.

Hur går det för dig då?
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Infinite » 25 jan 2018, 19:08

Jag plussade faktiskt den9 januari!! Men är skit nervös för att den inte ska stanna.
Har till och med beslutat att om jag får missfall så blir det inga fler barn, då ger jag upp kampen. Men nu lever pyret och på onsdag blir det ultraljud!!

Hoppas dina symptom tyder på en liten :-)
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav Anydano » 27 jan 2018, 19:28

Grattis Infinite! Så roligt, vet att du har kämpat länge:). Håller tummarna för att allt går bra.
Anydano
Stammis

Inläggav Grim » 30 jan 2018, 13:42

Infinite skrev:Jag plussade faktiskt den9 januari!! Men är skit nervös för att den inte ska stanna.
Har till och med beslutat att om jag får missfall så blir det inga fler barn, då ger jag upp kampen. Men nu lever pyret och på onsdag blir det ultraljud!!

Hoppas dina symptom tyder på en liten :-)

Stort grattis! Hoppas det lilla pyret vill stanna nu då. :)

För mig gick det åt skogen åter igen. Är på dag 15 och ÄL vilken dag som helst nu, gissningsvis idag. Så får vi se om det går bättre denna gången. Går fortfarande och väntar på tid hos fertilitetsenheten. De ringde maken för två veckor och undrade om vi kunde komma dagen efter. Lite svårt när maken var mitt uppe i nattjobb. Få se vad som händer vid första besöket. När vi gjorde utredning för 6 år sedan så gick vi hem remisser för att lämna alla prover innan första besöket. Har hört att andra som också väntar på att få göra utredning har lämnat sina prover. Så jag vet inte alls hur de tänkt för oss nu... Får nog ringa och prata med dem i veckan och höra.
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Infinite » 03 feb 2018, 08:46

Anydano skrev:Grattis Infinite! Så roligt, vet att du har kämpat länge:). Håller tummarna för att allt går bra.

Tack så mycket!! Än så länge sitter pyret fast. Är i v 7+2 och såg lilla pyret med hjärtljud i veckan.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Infinite » 03 feb 2018, 08:47

Grim:

Tack!!

Ah vad jobbigt hoppas ni påbörjat utredning nu. Vad visade utredningen sist?
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Grim » 07 feb 2018, 13:34

Infinite skrev:Grim:

Tack!!

Ah vad jobbigt hoppas ni påbörjat utredning nu. Vad visade utredningen sist?

Nä, vi väntar fortfarande.. De har ringt 2 gånger med återbudstider som inte alls funkat för oss, men vi har inte fått någon egen bokad tid. Ska ringa de sen när jag mår lite bättre (varit dunderförkyld i ett par dagar, med lock för örat och nedsatt hörsel). 8)
Den förra gången visade inga konstigheter alls för min del, med bra flöde i äggledarna också. Maken hade mindre mängd rörliga simmare, men hade istället typ 3dubbla mängden simmare istället. Så de trodde inte alls att det skulle hindra oss.

Den här gången vet jag inte riktigt vad som kan vara fel riktigt, nu när det inte bara tar tid, utan befruktas men inte kan fästa. Jag tror ju att hormonspiralen kan ha påverkat, att det blev någon liten ärrbildning när den växte fast och läkaren fick kämpa med att få ut den. Sköldkörteln vet jag att det inte är några problem med i alla fall, för det värdet har jag kollat 2 gånger under hösten (blev ju utredd och diagnosticerad med fibromyalgi).
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav lillamee » 20 feb 2018, 11:55

Grattis Infinite!
Så roligt att komma in och läsa att det finns ett litet liv hos dig :)

Hoppas att ni får det snart också Grim, låter tufft att inte få veta vad det beror på.

Vi var gravida men valde att avbryta när KUB och efterföljande utredningar inte var bra. Fostret hade inte utvecklats som det skulle och vi orkade inte med vetskapen att den kanske inte skulle överleva när den fötts. Så vi sörjer lite nu.
Kommer att försöka igen om några månader förutsatt att allt kommer igång som det ska. Sambon kanske ska prova ett sånt där hemmatest för att kolla kvaliten på spermierna. Vi tar det lite längre fram helt enkelt.

Men lycka till nu!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav brittamy67 » 23 jun 2020, 15:38

Så härligt att läsa om alla era berättelser <3
brittamy67
Nykomling

Föregående

Återgå till Svårt att bli med barn