För låg dos Puregon?

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

För låg dos Puregon?

Inläggav lottapotta123 » 22 aug 2016, 13:04

Hej alla!

Jag är inne på dag 6 på korta metoden och tar Puregon och började med Cetrotide igår. Jag gör nu andra försöket. Första försöket blev stimuleringen dålig, de satte mig på en låg dos och fick höja flera gånger. Läkaren sa sen att första gången är att se som en testomgång, och eftersom jag har fler ägg än normalt så vill de vara försiktiga för att inte överstimulera. Jag fick bara ut 5 ägg första försöket, inget blev befruktat trots ICSI (maken har något få och lite slöa simmare).

Läkaren sa att den här andra omgången borde bli bättre för nu vet de mer om hur jag svarar på hormonerna. Den här gången började jag på 175 Puregon, tog blodprov idag och nu höjer de dosen till 250! Det kanske inte all betyder att det behöver bli som förra gången men det känns jävligt tråkigt att jag tydligen svarar så dåligt på hormonerna. Och att de visst började för lågt den här gången också. :(

Är det fler som har fått höja dosen mycket "mitti" men ändå fått många ägg? Allt känns liksom så hopplöst nu. Jag är redan inställd på att det blir skit av allt den här gången också :(
lottapotta123
Nykomling

BIM: 131025

Återgå till IVF forum
Annons: