För tidigt ul eller missfall?

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

För tidigt ul eller missfall?

Inläggav Julwe195 » 12 maj 2015, 10:41

Jag plussade den 13 april först ett mycket mycket svagt plus, gjorde senare samma dag ett clearblue digitaltest som visade gravid vecka 1-2. Jag har ingen som helst aning om när jag hade min mens senast, så vilken vecka jag var i var högst oklart för mig. Jag kände av lite ömmande bröst och svullen, trög mage och molande värk i magen. Inget illamående alls. Fick göra ett vanligt ul i fredags, den 8 maj för att se hur långt gången jag var. Barnmorskan såg en rund och fin hinnsäck men inget annat, möjligtvis en liten prick som kunde vara ett embryo. Hon lät inte alls så positiv utan förklarade att det möjligtvis kunde vara missfall eftersom hon inte kunde se något foster vilket hon borde göra om jag plussade den 13 april. Hon sa också att det kunde möjligtvis vara för tidigt att se, och hon kunde inte säga något i nuläget. Fick en ny tid om 5 veckor(!!!!!!) var självklart jätteledsen och orolig efteråt och hela helgen har varit en berg-och-dalbana! Gjorde ett nytt gravtest efter ultraljudet som visade STARKT positivt! har också börjat känna av mer illamående och yrsel igår och idag! Nästan helt sängliggandes och fruktansvärt trött! Vad tror ni? Kan jag fortfarande vara gravid? Eller är det troligtvis ett missfall? :( blir galen av det här och vet inte hur jag ska stå ut i 5 veckor!! Tips på hur jag ska tänka och förhålla mig fram tills nästa ul?
Julwe195
Nykomling

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud