Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?

Alla bebisar är olika men det är ju ändå så kul att berätta om sin älsklings framsteg och höra om andras.

Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?

Inläggav tezzano » 21 sep 2010, 14:24

Hej!

Har en liten tjej som är 5 månader. Har i princip sen hon föddes alltid varit nöjd, glad och allmännt tillfreds med livet :D

Har senaste veckan förändrats totalt, kan tro att någon bytt ut min bebis, satte de först i samband med att hon fick sin andra vaccination för 4 dagar sedan, då hon fick feber dagen därpå, men sen blev hon piggare igen. Men hon är gnällig, ledsen, sover oroligt (vilket hon aldrig gjort!) gråter till och med när det är dags för mat, och det är inte likt henne. Haft tänder på G sedan hon var 3 månader, men jag tycker inte att det hänt så mycket mer. Är givetvis glad emellanåt och ser inte ut att ha ont någonstans, utan helt enkelt mer ängslig och orolig. Blir ledsen så fort hon lämnas själv i rummet. Funderar mer på om det är någon utvecklingsfas hon befinner sig i nu? Någon mer som känner igen detta kring samma ålder?

Tacksam för svar!!
tezzano
Nykomling

Re: Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?

Inläggav LinaoPyret » 21 sep 2010, 19:42

Det låter som om det kan vara en utvecklingsfas faktiskt!
Min Isabelle (5 månader gammal) är även hon en glad och nöjd tjej i vanliga fall, men nu vill hon vara nära och i famnen mest hela tiden. Hon äter sämre och blir ledsen så fort jag lämnar rummet och allt detta bara skriker utvecklingsfas i mina ögon.

Men jag kan starkt rekommendera boken "Växa och upptäcka världen" där det står allt du behöver veta om när, varför och hur du kan underlätta för barnet under utvecklingsfaser i det första levnadsåret.

Och även om det känns tufft just nu, så kommer det gå över och din lilla kommer att ha lärt sig en massa nya saker när fasen äntligen är över.
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Re: Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?

Inläggav tezzano » 05 okt 2010, 14:53

tack för ditt svar, tog en vecka ungefär sen är min gamla vanliga tjej hemma hos oss igen =)
tezzano
Nykomling

Återgå till Bebisens utveckling 0-12 mån