förbereda platta bröstvårtor

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

förbereda platta bröstvårtor

Inläggav mikaelaobjorn » 28 feb 2012, 10:53

Är det någon som ar erfarenhet av bröstvårtsformare? Jag tycker mina bröstvårtor är platta även om de förändrats mycket under graviditeten. Jag har kikat lite på niplette bröstvårtsformare och på medelas brösvårtsformare. Alla tips o erfarenheter!
mikaelaobjorn
Nykomling

Re: förbereda platta bröstvårtor

Inläggav Michellee » 28 feb 2012, 12:10

Detta låter intressant! Jag har också detta problem, och kämpade därför med amningen med mitt första barn. Men jag har aldrig hört talas om dethär, vad är det? Något som kan förbereda bröstvårtorna under grav då eller?
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

BF: 120918
Bor: Malmö

Inläggav Ninni82 » 06 mar 2012, 14:34

Hej.
Jag har inte platta vårtor utan mina är lite indragna. Har för 2 månader sen köpt niplette avent vårtformare. Provade den men tyckte inte als om den. Vakumet man gör för att dra ut vårtan håller inte als. Minsat beröring åker formaren av bröstet. Man kan inte ens ha en tröjja eller BH på sig så jag tycker inte als om den. För mig började det sticka och klia på brösten så jag törs inte advända den nå mer. Har sett en annan spalks kupa som ska trycka ut vårtan i stället men jag kommer inte på vad den heter. :roll:
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Ninni82
Alltid online

Inläggav Michellee » 06 mar 2012, 22:15

Så det är alltså något man använder innan barnet kommit?
Med mitt första fick jag en sån där amningsnapp man sätter på bröstvårtan så att barnet lättare ska komma åt, men det är alltså inte en sådan vi pratar om?
Hade ju varit toppen och jag måste prova isf
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

BF: 120918
Bor: Malmö

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning