Förlossning nr 2.. Hjälp..

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Förlossning nr 2.. Hjälp..

Inläggav BlivandeMammi87 » 13 dec 2009, 11:23

Det är inte lång tid kvar tills bebis nr 2 ska komma.. Gjorde akut kejsarsnitt med tösen och nu vet vi inte än hur de blir men är beredd på allt..
Och nu har jag börjat försöka diskutera detta med min sambo.. "Hur ska vi göra med Nathalie..?" Jag vill nämligen att nån ska komma hit och va med henne och sen om dom nu vill ta med henne hem till dom själva.. Men bara så att vi slipper tänka på allt och åka iväg med henne natt/dag.. Utan vi kan bara åka till förlossningen i lugnan ro..
Då tycker han att jag gör saker kompliserat?? Men det är så jag alltid hört att man gör!! Att den som ska föda ska absolut inte tänka på vad man ska göra av sitt barn o.s.v.. Min mamma hade kommit utan att tveka och hon hade t.o.m erbjudit sig! Men nu bor ju hon nästan 40 mil ifrån mig..
Hur ska jag få min sambo att förstå att nån SKA komma hit för jag vill inte tänka på att man ska ha allt packat och grejat.. Han tycker bara att "du ska alltid bestämma.." JA det är ju MIN förlossning.. Det är jag som ska ligga där?! Jag vill inte tänka "fick vi med välling, gröt, mat, blöjor, flaska, stol.. o.s.v.." Man ställer ju f*n upp för sin familj i ett sådant läge?? Skulle aldrig falla mig in att min dotter i framtiden ska behöva tänka på sånt när/om hon ska föda :S Dessutom när första förlossningen vart som det vart.. :S

Va bara tvungen att skriva av mig och fråga om råd..
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

BF: 100214

Re: Förlossning nr 2.. Hjälp..

Inläggav BlivandeMammi87 » 13 dec 2009, 18:36

Verkligen ingen.. :roll: Är det jag som är fånig bara när jag tänker så? :roll:
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

Inläggav 178anonym » 13 dec 2009, 18:40

Det är ju absolut mest praktiskt om man får någon att komma hem till er och ta hand om henne så länge ni är borta. Tycker inte att du är fånig som tänker så. Lycka till med allt!:)
178anonym
Rådgivare Minbebis

Inläggav Piillaan » 13 dec 2009, 18:43

Nu har ju inte jag några barn sedan tidigare, men jag förstår dig fullt ut. Klart man vill ha allt planerat, eller ja det som går iallafall. Man vill ju ha bestämt innan hur saker och ting blir, så att man vet när det väl är dags eftersom man då ska slippa tänka på allt omkring.
Jag anser att när det är dags är det fokus på förlossningen och inget annat.

Prata med din pojkvän om hur du känner? fast det kanske du har gjort? Min pojkvän kan också vara sådär som du beskriver att din är. Säga att jag gör saker komplicerat, bara för att jag vill planera saker och veta hur saker och ting blir. Riktigt störande. Tyvärr vet jag inte vad man kan göra för att få dom och förstå :?
BildMake a pregnancy ticker

BF: 280310

Inläggav Danem » 13 dec 2009, 21:45

Kan du inte helt enkelt förklara att det är lättare att någon kommer hem till er för att vara med henne när det är dags att åka in?
Det blir så mycket lättare för både er som slipper tänka på att packa allt åt henne samt för hon också då det kanske är skönare att vara hemma,
hon är ju inte ens ett år när syskonet kommer så det underlättar ju för alla då!

Vad är det som är så komplicerat tycker han?
Det är bra mycket lättare att ringa till den som ska vara med henne och den kommer till er än att ni ska klä på henne, få med alla hennes saker, BB-väskan, få ner henne i stolen och lämna av henne och sen åka iväg allt under tiden du har värkar..
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav BlivandeMammi87 » 13 dec 2009, 21:48

Joo jag har försökt förklara.. Och han menar på det att oavsett om det är natt eller dag så ska VI åka iväg med henne.. Det gör mig förbannad att hans ens tänker tanken! Å så säger han "Ja men mina föräldrar måste ju också kunna göra sina saker hemma.." Vadå är inte vi/deras barnbarn viktigare i ett sådant fall?? :S
Men jag har sagt att jag tänker prata med hans föräldrar oavsett vad han säger för det är JAG som ska ha ro i kroppen.. Jag måste känna att hon har det bra.. Och vill inte dom komma hit så nej då får man väl fråga nån annan..
Men det är så jobbigt när jag är uppväxt på ett annat sätt.. Min mamma skulle kommit utan att blinka.. Jag skulle inte ens behöva fråga!! Men här ska man tydligen behöva böna och be?? Nej usch.. Jag har ångest inför förlossningen och det känns inte alls bra..
Med lilltjejen så vart det akut kejsarsnitt och sen fick vi åka till Gbg innan vi fick se henne igen! Och tänk om de skulle hända igen och då ska jag oroa mig för våran tös här hemma.. :roll:
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

Inläggav Flickan » 13 dec 2009, 23:13

Du e absolut inte löjlig på nått sätt,Jag och min sambo har redan pratat igenom hur vi skall göra med Julia när det e dax för oss att åka in.Då mina föräldrar bor 40 mil från oss så kan inte dom och sambons föräldrar har gått bort så vi har ett par goda vänner som julia älskar som skall ta hand om henne.. Och dom har erbjudit sig allt utan att vi behövt fråga ens o det e jätte skönt o veta.Så är det mitt inatten så kommer nån av dom hit beroende på vem som kan då hon jobbar natt o han dag men en av dom kommer så vi slipper väcka henne mitt inatten så hon får sova klart e det på dagen så åker vi o lämnar julia hos dom + en nykel om man glömt nått så dom kan åka hit o hämta det.då förlossningen ligger åt det hållet, så byter vi bara bil med dom så dom kan ta sig nånstans utan att vi skall börja krångla med stolar o grejer.... det e våran plan i alla fall...
Det e du som skall känna dig lugn med va din dotter är för e du orolig på fl så blir de inget bra så prata med din sambo..Lycka till
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav stajners » 13 dec 2009, 23:39

Förstår din oro. Sånt man tänker på redan innan barn nr 2 blir gjord :)
Är det svärföräldrarna som skulle ta hant om henne? Du har väl bra relation med dina svärföräldrar? Kan inte du bara fråga när din sambo inte är med? Lägga upp det för dom så att de är med på det och sen kanske de kan få din sambo att ändra tankesätt tänker jag.
Jag hade iaf pratat med min svärmor och bett henne föreslå det för då tror jag att min sambo hade tyckt det var en bra idé. Haha! Man får köra en lite fuling :)

Jag hade absolut inte velat köra upp en skönt sovandes Svea mitt i natten om det skulle bli då. Är ju bättre att de får fortsätta sova i lugn och ro. Blir ju bara stressigt och oroligt för dem att bli uppkörda och sen få bli lämnade ngn annan stans. Sen finns ju redan allt som behövs till ens barn i hemmet. Man glömmer ALLTID ngt viktigt om man inte hunnit tänka i lugn och ro på vad som behövs tas med.
Ni som ändå varit med om ett litet kaos när Nathalie föddes också. Nu ska det ju inte behöva bli så igen men man måste ändå tänka "om det händer" så att ni har allt planerat för henne.

Du har några veckor på dej att övertala honom. Så jag hoppas du lyckas!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav BlivandeMammi87 » 14 dec 2009, 10:56

Ja jag vet inte riktigt hur hans föräldrar tänker.. Tror dom också tänker att vi ska komma dit med henne :roll: Och när sambon frågat dom om förlossningen så får man svar "Det löser sig.." Ja men hur vill jag veta då.. Vi har väl inte riktigt jätte bra relation jag och mina svärföräldrar.. Jag har svårt för hur dom tänker ibland och dom har nog samma problem med mig tror jag.. Och det är typ bara dom som kan ta henne.. FInns hans farbror och fru med.. Men tänkte om hans föräldrar vill ha chansen att ta hand om henne och umgås med henne på tu man hand så borde dom ju ta den?
Jag har sagt till killen att löser han det inte på det sätter JAG vill ha det och på det sätt så jag kan känna mig lugn så stannar han hemma helt enkelt.. Vägrar dra iväg med henne! Och om det skulle bli mitt på dagen så ligger deras hem 10 min åt fel håll?! Ja.. Jag förstår inte hur han tänker.. Och jag hoppas dom inte tänker samma sak för då kommer jag nog bara vräka ur mig "Men skit i det då om det ska va svårt.."Och jag har en känsla av att dom tänker så.. Vart annars har killen fått sitt tankesätt??

Ska fråga dom nu i veckan hur det blir för jag vill verkligen stilla mitt sinne.. Tack alla!
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

Inläggav Danem » 14 dec 2009, 17:50

Men jösses alltså. Konstigt!
Det bästa vore ju då om din mamma hade möjlighet att komma men det är inte det lättaste när man inte vet när bebisen kommer..
Om du nu inte kanske får dig en planerad igångsättning eller KS med tanke på sist alltså.
Huvva, jag hoppas att det löser sig för dig!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Nästa

Återgå till Snack om förlossningen