Annons:

Förlossning nr 2.. Hjälp..

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Förlossning nr 2.. Hjälp..

Inläggav BlivandeMammi87 » 15 dec 2009, 09:34

Grejen med min mamma är ju "tyvärr" att min yngsta syster är 3 år.. Så barnen har skola och sådant.. Men hade vi bott närmare varandra så hade det ju verkligen varit ett alternativ.. Det sa hon med! Att det är fasiken att man inte bor närmare.. :)
Jag har också tänkt på det med igångsättning eller KS.. Men vill ju ha en så naturlig förlossning som möjligt eftersom detta kan vara min "enda" chans.. Blir det KS så måste jag förlösas på det sättet föralltid..
Tack så jätte mycket för att jag får prata av mig om detta! Det är verkligen ångest framkallande.. :roll:
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

BF: 100214

Inläggav Danem » 15 dec 2009, 23:50

Verkligen synd!
Jag kommer inte riktigt ihåg hur din förlossning var, jag har läst berättelsen men kommer inte ihåg om det startade av sig själv som sedan slutade i snitt.. Visst var det så?
Jag blev igångsatt med Oliver och är så nöjd med förlossningen, risken finns ju att det slutar i snitt efter en igångsättning men den risken finns ju även vid naturlig start.
Min förlossning var väldigt naturlig eftersom jag fick gel satt på tappen som har samma hormon som utsöndras när tappen öppnas, jag tror att det är bättre än att bli igångsatt med enbart värkstimulerande t.ex.
Jag är helnöjd med förlossningen och jag var som en omföderska när jag väl kom igång.

Om man blir igångsatt så är det en fördel om tappen redan börjat utplånas men för mig var den ca 2 cm och var öppen för fingerblomman och det gick bra, men sånt är ju lite svårt att veta om man ska boka dag för det haha
Prata med din BM om detta så kan hon svara bättre!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav BlivandeMammi87 » 16 dec 2009, 09:54

Jo min startade av sig själv men slutade i KS.. Inget som jag direkt har ångest över men jag vill gärna gå igenom en vaginal förlossning så jag vet vad alla pratar om :lol: Att få hålla barnet på en gång o.s.v.
Man kan ju säga att denna förlossning ska bli intressant.. Jag är förbered på det mesta faktiskt :) Tack så jätte mycket för dina förslag.. Ska prata med min BM och se vad hon säger..
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

BF: 100214

Föregående

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: