Förlossning nummer 2!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Förlossning nummer 2!

Inläggav MarinaL » 23 aug 2012, 09:42

Första förlossningen gick så otroligt bra!
Vägde 70 kg och gick upp till 110 kg när jag åkte in och födde min dotter 2009. Allt gick så bra och fint! 8 timmar och 45 minuter så var hon ute :D men nu då? Väger nu i vecka 23 110 kg :shock: undra hur jag ska lösa dettta? Vad väger jag när jag åker in? Har dig rygg och kasst bäcken också så det är väldigt nervös! Vill inte gå upp så mycket då jag vill föda på Mölndal, annars blir de Östra i Gbg när man väger så mycket, blir ju riskförlossning kan jag tänka mig? 130 kg så är det östra som gäller.

Någon som fött på östra? Bara fått för mig att det är rörigt och man får inte riktigt lugn där? Men jag är väl ute och cyklar.

Nån som har erfarenhet? Väger mycket och förlossning? Hur var det?

Ha det fint!
MarinaL
Nykomling

Re: Förlossning nummer 2!

Inläggav Xenia » 23 aug 2012, 11:50

>Hej!

Jag har fött 3 av mina på Östra, dock inte vägt så mycket men har bara bra erfarenhet ifrån Ö annars. :D

Hoppas allt går bra :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

Re: Förlossning nummer 2!

Inläggav MarinaL » 23 aug 2012, 12:35

Okej va skönt!!
Ne det är några kilon dessvärre!! Hoppas det går bra och skulle de vara något så har ju östra special bb eller vad man ska säga! :D
Just för om man väger så mycket och man skulle behöva snittas tex. Då gör dom inte de på Mölndal som jag förstod de som på min mamma som jobbar på Mölndals bb/förlossning.

Ja ja man är ju i trygga händer i vilket fall :)
MarinaL
Nykomling

Återgå till Förlossningen