Förlossningsstart?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Förlossningsstart?

Inläggav fruhultberg » 11 jan 2013, 18:18

Har en ilande tryckande känsla ner i bäckenet. Har haft så lite till o från i flera dagar men tycker det blir värre. Känns varje gång som att vattnet ska gå eller att jag iaf kommer kissa ner mig :oops: Men det är ganska korta ilningar, antar att det är bebis huvud som trycker ner.
Jag är 35+4 idag. Har mått dåligt hela dagen. I natt vaknade jag flera gånger av att magen drog ihop sig i sammandragningar. De gör inte ont än, men det spänner väldigt och håller i sig länge, iaf någon minut.
Har sammandragningar varje dag och har varit väldigt lös i magen de senaste dagarna. Kan det vara på g?

Vill inte hålla på o ringa en massa till förlossningen, de kommer be mig komma in på kontroll och sen känner jag mig så löjlig när det inte är nått.. (De är extra noga med mig då min dotter dog i slutet av förra grav)

Någon som haft liknande? Eller hur har det varit för er?

Oj, nu drar magen ihop sig igen. Känner mig nästan anfådd när det händer, som om lungorna inte kan ta så djupa andetag som vanligt...
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Re: Förlossningsstart?

Inläggav Villhalitenimagen » 11 jan 2013, 20:02

Jag tycker inte att du ska känna dig löjlig även om det inte är något. Jag hade oxå mkt ilningar du kan inte ha urinvögsinfekton? Det e lite obehagligt i slutet när dom ligger fastkilade.

Ring in o kolla, bättre att åka in en gång för mkt.
Villhalitenimagen
Alltid online

BF: 130827
Status: I aug blir vi 5 i familjen.

Inläggav fruhultberg » 11 jan 2013, 20:09

Har mått dåligt hela dagen. Men nu känner jag mig febrig och fryser, men ingen feber. Är väldigt trött och har bara velat gå och lägga mig hela dagen. Kanske bara håller på att bli sjuk...
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Inläggav Filosofan » 14 jan 2013, 09:25

Nu har det gått några dagar, hur går det för dig? Hoppas du åkte in! Jag skulle verkligen rekommendera att åka in, bättre att vara på säkra sidan!
Filosofan
Alltid online

BF: 130526

Inläggav fruhultberg » 15 jan 2013, 10:05

Jag har varit på förlossningen, men inte för att kolla förlossningsstart utan för att jag tyckte att bebis rörde sig lite lite, och blev jätteorolig. Då körde de ju ctg och några starka värkar var det inte iaf, men det har jag ju inte kännt heller :wink:
Jag berättade för läkarna att min klåda blivit värre. De lyssnar och säger att vi får avvakta och ger mig tips på hur jag kan underlätta för mig. Fick en ny tablett som skulle vara bättre att ta till natten.

Tror jag snällt får vänta på förlossningen :oops:
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Återgå till Förlossningen