Förlovning? När? Hur?

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Re: Förlovning? När? Hur?

Inläggav miiaar » 16 apr 2010, 15:03

Många bra tipps måste jag säga.

Idag har jag tagit saken i egna händer, jag köpte en gulring, liknande våra förlovningsringar. Dock är den inte äkta, men ser väldigt äkta ut. Ska använda den när jag frågar, och sen så köper vi ringar tillsammans =) så får båda välja! Jag köpte även en ask som ser ut som en ros, där i ska jag stoppa ringen, och sätta i en bukett bland 10 rosor, och ställa på köksbordet. Fram tills degen jag ska fria, köper jag rosor, första dagen. dvs. idag har han fått en ros, med ett kort med lite text i,
i morgon 2 o.s.v. Upp till 9, så på söndag nästa vecka får han hela buketten och det är då jag kommer att fria =) Så håll tummarna nu :D
Bild

Bild

Bild
miiaar
Alltid online

BF: 110211

Inläggav Flisen » 17 apr 2010, 20:00

Oj så många svar det blivit nu! Kul! Och kul att det är fler kvinnor som själva tagit initiativet!
Jag pratade med min sambo för några dagar sedan och frågade "Du vet när du sa att du inte kände något behov av att gifta dig, betyder det att du skulle säga nej om jag frågade?" Då log han och sa "Antagligen inte" Och det var då jag faktiskt förstod varför han inte ville ta tag i det själv, han är rädd! Och det är ju Fullt förståeligt när vi väntar ett barn som var helt oplanerat och bara har varit tillsammans i ett år men efter lite prat om det hela så sa han att "det är klart jag vill gifta mig med dig när den rätta dagen kommer" Även om jag skulle vilja att den dagen var imorgon ^^,
Det kändes som att vi preliminärt bestämde att vi skulle ha ett litet borgeligt bröllop här hemma på trädgården nästa sommar, men jag har endå funderat på att man kanske skulle ta och smyga iväg och köpa ringar för en förlovning i alla fall, jag vet vad han vill ha för något, det är bara storleken som oroar mig. Men man kan väl köpa ringar och Sen gravera??

Nästa problem blir bara pengarna, jag har inte pengar att lägga flera tusen själv.. Och visst vill man ju köpa den ringen som man vill ha. Som Zindra skrev så ska man ju ha den på sig resten av sitt liv...

Får väl se om man kan spara ihop lite pengar under sommaren :-)
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Inläggav miiaar » 19 apr 2010, 08:31

Det där med att ha råd med ringar. Det har inte vi heller förtillfället, därför köpte en oäktaring just nu bara, och sen så köper vi ringarna tillsammans när vi har råd, vi har lite planer på att gifta oss 10 october 2010, alltså 101010.
Så än har vi tid på oss =)
Bild

Bild

Bild
miiaar
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » 19 apr 2010, 14:27

Vilken gullig idé du kom på Miaar, hoppas det blir uppskattat! :)
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Flisen » 20 apr 2010, 13:16

Idag har jag varit och kollat på ringar. Har hittat ett par supersnygga silverringar för tusenlappen och det har jag råd med. Där uppstod bara ett problem, och det var när jag började prata med expediten om den kommande vigselringen.. Hon sa att hon rekomenderade inte att sätta dyra stenar i en silverring då silver är så mjukt, så till vigselring tyckte hon att man skulle välja vitt guld... och det passar ju inte alls ihop med silverringar. Så, antingen köper jag silverringar nu som vi byter ut till ringar i vitt guld innan själva bröllopet eller så får jag prata med sambon (och då försvinner ju hela poängen) så vi sparar ihop tillsammans till ett par ringar VI vill ha som är i vitt guld..

Såna bekymmer!
Flisen
Stammis

Inläggav miiaar » 22 apr 2010, 16:43

Vi har guldiga förlovningsringar, men jag vill ha silver med diamanter i vigselringen, men då blir det nog vitt guld för min del också.
Bild

Bild

Bild
miiaar
Alltid online

Inläggav Bitte » 22 apr 2010, 19:30

Så här ser våra ringar ut, de är från schalins. Hälften vitt hälften rött guld. Jag fullkomligt älskar dem! Ger en lite svängrum vad gäller vigselring. Jag kan ta antingen eller :)

Ringar.jpg
(50.3 KiB) Nerladdad 36 gånger
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

BF: 100521
Status: Lycklig

Inläggav Flisen » 26 apr 2010, 10:50

Bitte; Såna har jag med tittat på, och vi har pratat lite här hemma om det där med förlovning och så och har kommit fram till att det blir nog nåt liknande. Jag hade velat ha helt i vitt guld och sambon vill ha helt i rött... Så, då blir det kombinerat :D Men sen blir de nog lite smalare och kanske med någon liten sten i min. Vad gick de på? Era ringar?
Flisen
Stammis

Inläggav Bitte » 26 apr 2010, 14:07

Flisen: Ja, som förlovningsring är de underbara! Vigselringen vi tittade på i samband med förlovningsringen är smalare (typ 3 mm) med 4-5 diamanter infattade (eller vad det heter), den kommer troligtvis vara i rött guld. Ringarna gick allt som allt på 8500 kr. Då är makens dyrare eftersom den är 7 mm och min är "bara" 5!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

BF: 100521
Status: Lycklig

Inläggav Flisen » 26 apr 2010, 15:09

Ok, det är ju ett ok pris, billigare hittar man nog inte.

Åhh vad jag längtar tills jag har en ring på fingret. Fattar inte varför jag känner sånt behov av det, ringen är ju knappast det viktigaste i ett förhållande.. :P
Flisen
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Bröllop