Förlovning? När? Hur?

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Re: Förlovning? När? Hur?

Inläggav bubblarunt » 30 apr 2010, 11:27

Oh, vilken rolig tråd jag hittat till! Jag och gubbe har varit tillsammans i 3,5 år snart, har ett gemensamt barn och ett som han haft sen tidigare äktenskap. Och jag vill också bli friad till, samtidigt som jag vet att han också vill gifta sig och förlova sig. Men det känns som en viktig grej för mig att få bli friad till en gång under min livstid. Jag hade tänkt att stanna med den gubben jag gifter mig med - länge, till graven hoppas jag :)
Vi har liksom varit och tittat på ringar och vi gillar samma stil, så det är inget problem, men hur kul är det att bara gå i jeans på stan och smita in hos juveleraren och sen komma ut och bara vara förlovad. Vill ju att tillfället ska vara lite speciellt. Hade tänkt att göra det bara en gång, och vill minnas den dagen. Haha, kräver jag mycket som vill bli friad till? :oops:
bubblarunt
Stammis

Inläggav Flisen » 30 apr 2010, 11:37

Nej det tycker jag inte att du gör, jag vill egentligen också att killen min ska fria, men det kommer han nog inte göra.. inte på några år i alla fall i och med att han har varit förlovad tidigare och vill verkligen vara säker på sin sak. Även om han har sagt att han vill förlova sig med mig.

Man behöver ju inte förlova sig direkt när man får ringarna, de ska väl gravera och så med!? Det tar väl sin tid antar jag...
Så ni kan ju bestämma en dag, gravera in det datumet, hämta ringarna och sedan den dagen så har ni bokat bord på resturang/hotell eller resa för att sedan ha en speciell dag den dagen, fast dagen är bestämd :P så att säga. Så tänkte vi göra. Välja ringar tillsammans och sen göra nåt speciellt den dagen vi vill förlova oss..

Annars får man bara lägga band på sig själv och vänta på att han ska fria helt enkelt. Det kan Inte jag! :P

Fortfarande ingen som har förklaring på det där med plätering?
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Inläggav maria_73 » 02 maj 2010, 23:02

Jag försökte också googla lite på plätering. Blev nyfiken.
Det jag hittade var att det nöts ju naturligtvis fortare men ska gå att putsa upp och köper man i en guldsmedesaffär, så får man med skötselråd. Jag kom på att en kompis till mig, hennes pappa äger en guldsmedsaffär. Jag ska fråga honom.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Inläggav Flisen » 03 maj 2010, 09:50

maria_73; Tusen tack! Hoppas han kan ge oss nåt bra svar.
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Föregående

Återgå till Bröllop