Försökt länge? Sexlivet?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Försökt länge? Sexlivet?

Inläggav Clara93 » 01 jul 2014, 12:42

Hej!!

Jag tror att vi som har försökt länge kan ha en sak gemensamt- ganska dåligt sexliv! Håller ni med?
Vi har försökt i 14 månader nu utan ett enda plus. Det har lett till att inte heller sexlivet innehåller många plus. Jag har alltid varit en ganska aktiv person på den fronten, men nu mår jag dåligt av bara tanken på sex med min sambo (oftast).
Nu känner jag mig bara dålig, misslyckad. Jag har svårt att ha sex för att det är skönt liksom. Jag förknippar sex med barn 90% av gångerna. Varje månad har jag sagt till min sambo "men nu är det väl våran tur att få en bebis va?" och han säger "Ja, det tycker jag!". Då får vi upp hoppet lite, men så kommer ändå mensen varje j*vla månad...
Jag försöker se lite positiva saker i det hela, vilket inte går så bra. Och att se min sambo med sin brorsdotter och min systerson får mitt hjärta att smälta, varenda gång! Han kommer bli världens bästa pappa. Jag vet att han längtar lika mycket som mig, men han vill inte riktigt visa det eftersom han vet av min prestationsångest.

Någon som har något förslag?
Hur gör man väntan lättare?

Kram på er!!
I mars 2015 kommer den efterlängtade bebisen!
Clara93
Stammis

BF: 150307

Re: Försökt länge? Sexlivet?

Inläggav SaralinneaN » 05 aug 2014, 18:56

Hej!
Känner igen mig i förhoppningarna!
Vi har försökt i ca 1,5 år nu men det vill inte funka för oss heller :/
Vi är ganska aktiva, ca 2-3 gånger i veckan, men det vill endå inte :(
SaralinneaN
Stammis

Re: Försökt länge? Sexlivet?

Inläggav Clara93 » 05 aug 2014, 21:50

Hej!
Jag säger bara: Fortsätt kämpa! Vi har äntligen fått vårat plus efter 14 månaders försök.
Försök slappna av, hitta på roliga saker, försök att acceptera att det kan ta tid. Jag hade i princip gett upp. Trodde att vi skulle behöva hjälp, var helt inställd på det. Nu är jag i v10 och ber till gud att bebisen vill hålla sig kvar. Håller tummar och tår för er!
Kram!
I mars 2015 kommer den efterlängtade bebisen!
Clara93
Stammis

BF: 150307

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: