Första barnet förlossning =)

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Första barnet förlossning =)

Inläggav MammaOchGravid » 23 okt 2013, 11:05

I vecka 22+3 blev det raka vägen in till FL, värkarna hade börjat med 5-7 min mellanrum och ALLDELESS FÖR TIDIGT!!! var öppen 1,5-2 cm men vattnet hade inte gått & blev massa prover så att de inte läckt något vatten utan vetskap.. Tack och lov hade de inte läckt något.. =) Så fick en spruta i skinkan som skulle göra så att värkarna slutade.. Och det gjorde dom tack och lov! =) Fick åka hem några timmar senare.. Veckorna gick & månaderna gick .. Vecka 36+3 då var det dags.. kl 20.30 fick jag riktig kramp i magen, så jag börja vanka om kring & fundera på en dusch när det rann massa vatten nerför benen.. tur att jag hade mjukisar då jag kunde samla upp en hel del =) hehe..
Hoppar in i duschen för att tvätta av mig för att sedan ringa till FL.. Fick åka in direkt eftersom det fortfarande va lite tidigt. 21.30 Anländer vi på FL & undersöks öppen 3 cm så fick stanna kvar på FL, tog en alvedon & sov! Vakna runt kl 07.00 funderade på hur detta skulle fungera... Hade ju inte ont bara lite spänd i magen.. Det skulle jag kanske inte sagt för kl 09.00 ringer jag morsan, nu är det dags att du kommer in för nu är det på G!! hade super ont i magen.. Morsan kom lite innan kl 10.00.. hade så ont så tänkte på kvaddarna man kan få med sterilt vatten under huden.. så fick sprutor med sterilt vatten precis under huden och det gjorde susen!! skit bra grejjor! men kl tickade iväg & kvaddarna slutade fungera så sluta med dem.. Lustgasen fick bli min vän runt 11.30.. 13.10 kom min lilla ficka ut =)
MammaOchGravid
Nykomling

BF: 140402

Re: Första barnet förlossning =)

Inläggav Mysmonstret » 24 okt 2013, 10:00

Grattis till lilla tösen :) Hon ville verkligen komma ut tidigt.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Första barnet förlossning =)

Inläggav MammaOchGravid » 26 okt 2013, 17:19

Vi får barn nr 3 i April 2014 =)
MammaOchGravid
Nykomling

BF: 140402